• 178.038 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.645 votes
Profile

Sports Night

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

(afbeelding)

Sports Night liep van 1998 tot 2000, en is een van de meest ondergewaardeerde series die er ooit zijn geweest. De serie werd voornamelijk geschreven door de man achter The West Wing, The Social Network en Studio 60 on the Sunset Strip, Aaron Sorkin, de man die de meest briljante dialogen uit zijn pen kan laten vloeien. Sports Night gaat over het sportprogramma Sports Night, wat dagelijks op tv komt.

De cast bestaat onder andere uit Peter Krause, Josh Charles, Felicity Huffman, Josh Malina en Sabrina Lloyd, die allemaal wel raad weten met de structuur van en de snelheid van de dialogen van Sorkin. Heerlijke serie waar je de dialoogstructuur en het pedeconferencing wat The West Wing later zo groot maakte al vorm ziet krijgen.

Personage A begint over iets vreemds, Personage B reageert erop door te beginnen over de essentie van de dialoog, en na de dialoog komt personage B toch weer terug op die ene vreemde opener. Heerlijk. Smullen.

45 eps maar van 20 minuten. Gaat dat zien. Ten zeerste aan te raden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geweldige serie inderdaad, erg underrated. Magistrale lines met een geniale delivery. Ook qua thematiek gewoon perfect voor fast paced dialogue. Heerlijk al die football termen in sneltreinvaart en met een snelle scherpe line delivery. Ik ga de dvd's maar weer eens uit mijn kast trekken .

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Waarom de opening van dit topic. Wel verdiend verder, Sports Night

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Omdat de serie gewoon een topic verdient, duh

NW, heb jij ze op regio 2 dvd?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nee, R1. Is er inmiddels wel een R2 release?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Volgens mij niet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Blijft spijtig. Je zou toch denken dat na The West Wing, die hier wel verkrijgbaar is, Sports Night ook wel zou komen. Spijtig.

Nu met Breaking Bad bijna klaar, heb ik qua series wel een beetje gezien wat ik wil zien. Verwacht nu wel weer snel met TWW bezig te kunnen gaan.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

1x11 is misschien wel een van de mooiste afleveringen van een tv-serie ooit. Heerlijke dialogen met een flinke emotionele lading gezien het beladen onderwerp. Die speech van Isaac aan het einde. wow. Diepe buiging voor de schrijvers.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Mensen, wat een serie is dit toch. De dialogen zijn werkelijk om van te smullen, mits je fan bent van de Sorkin-stijl. On-ge-lo-felijk. Charles, Krause, Malina, Lloyd en Huffman. Allen subliem qua delivery.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Bijna klaar met het eerste seizoen, en misschien omdat het over sport gaat en ik daar iets meer mee heb dan met politiek, of dat het afleveringen van 20 minuten zijn, maar dit is toch wel m´n favoriete tv-seizoen ooit qua herkijkbaarheid. Sports Night seizoen 1 kun je blijven kijken. Over and over again.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Pilot ingestart, maar word sterk afgeleid door laffe lachsalvo's in de achtergrond. Waar zijn die voor??

.. En toch een prima opener. Vooral Krause en Charles zijn goed. Gevaar met Sorkin is soms dat het wat te bijdehand wordt, maar dat is een minor issue. Fijn, weer een comedy, ben bijna door Happy Endings heen dus deze komt op het goede moment.

p.s. Krause, wat is er met je gebeurd na SFU? Toch afgerekend op je kapsel uit Sports Night?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Parenthood, 2010-2012 zegt IMDB,

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

In Parenthood is hij ook weer geweldig, hoor. Een van de beste tv-acteurs die er rondlopen.

De lachband komt door de zender, niet door Sorkin.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ok weinig bekend met Parenthood, maar na SFU zou je toch wel een doorbraakje verwachten. Zoals vriend Dexter.

Gaat die lachband nog weg? want die slaat echt als een tang op een varken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik heb enkel S1 pas gezien, maar die wordt wel minder'in de loop van het seizoen. Maar ik heb geleerd die te negeren. Krause zat ook nog in Dirty Sexy Money, daar heb ik pas 1 ep van gezien, en dat was ook best aardig. Een zeer onderschat acteur als je het mij vraagt. Plus een baller, want ik meen dat hij het doet met Lauren Graham (icky fact, die z'n zus speelt in Parenthood).

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Voor zover ik me herinner niet. Mja je moet er maar aan wennen, want deze serie stopzetten omdat er een lachband onder zit (dan mis je heel wat goede tvseries trouwens) zou zonde zijn.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Stoor me er ook helemaal niet aan. Dan mis je veel moois inderdaad.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Was ook niet van plan, maar dacht ergens gelezen te hebben dat er ook een versie was zonder lachband.

Kudos for Krause. Doing Lorelai Gillmore

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Benieuwd of ze met kerst Bad Santa naspelen

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Wow, 1.02 The Apology. Intense speech van Dan Rydell. Dit belooft veel goeds.

Alleen die knakker met die bril is (nog) irritant.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

AHWA wrote:

Benieuwd of ze met kerst Bad Santa naspelen

Dat Krause dan de advent kalender van een willekeurig dikzakje openscheurt en alle chocolatjes opeet?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Respekked wrote:

Wow, 1.02 The Apology. Intense speech van Dan Rydell. Dit belooft veel goeds.

Alleen die knakker met die bril is (nog) irritant.

Nee, Jeremy is geweldig. Vooral zijn sollicitatiespeech!

En intense speeches, wacht maar tot je bij 111 bent.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

AHWA wrote:

(quote)

Nee, Jeremy is geweldig. Vooral zijn sollicitatiespeech!

Die vond ik dan weer net iets te gemaakt clever.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ja, in 'iets te gemaakt' kan ik me wel vinden, want de dialogen zijn natuurlijk niet realistisch, maar wel op en top Sorkin. Echt voor de liefhebbers wat dat betreft.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Dat snap ik, het knappe is dan om een niet realistische dialoog zo naturel mogelijk over te laten komen. Wat hem heel vaak lukt. Maar het zal ook wel aan de acteur liggen. Vind het een irritant ventje die Jeremy.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Joshua Malina is een van Sorkins vaste acteurs. Hij zat ook in A Few Good Men, The American President en The West Wing.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ok, geen blijvende indruk (negatief/positief) bij mij achter gelaten in die films en serie.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Sterk acteur, maar inderdaad niet perse de sterkste in Sports Night. Bij TWW vind ik zn rol iets sterker en al helemaal bij zn egen webseries "Backwash".

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ah, ook Sports Night heeft zijn 'Fly'. Fijne aflevering 1.04, vooral side plotje met Dan en zijn verjaardagsliedjes was behoorlijk grappig.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Inmiddels Sports Night weer op gepakt. Kan alleen maar concluderen dat het een geweldige serie is. 'Dear Louise' misschien wel de leukste tot nu toe. Jeremy prima als voice over, en de glazen water over Dan redelijk funny. Ook leuk hoe 'Jefferson' Casey even op zijn plek zet. Wat me uiteindelijk vooral opviel was de oprechte lach bij Krause toen Nathalie voor de 3e keer water over Dan heengooide. Alsof dit niet gespeeld was.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Voor mij was the six southern gentlemen of tennessee een van de beste eps van seizoen 1. Benieuwd wat je daarvan vindt.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

AHWA wrote:

Voor mij was the six southern gentlemen of tennessee een van de beste eps van seizoen 1. Benieuwd wat je daarvan vindt.

Gisteren gezien. Inderdaad een fantastische aflevering. Geweldig speech van Isaac

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Ook maar eens opgepikt en net voorbij bovenstaande aflevering. Een echte Sorkin, die in 11 afleveringen tijd al heel vaak heeft door laten schemeren dat hij een bloedhekel aan Republikeinen heeft, ik vind het toch een zwaktebod, al kan Sports night er natuurlijk niets aan doen dat ik de Sorkin series in omgekeerde volgorde bekijk dus dat zal ik de serie zeker niet aanrekenen, maar waarom moet dat zelfde onderwerp elke keer weer bij Sorkin aan bod komen?

Maar goed, de dialogen zijn hilarisch (minstens net zo grappig als in de eerste seizoenen van The west wing) het sportprogramma boeiend en waar ik Party down roemde om het gegeven dat alles zich afspeelt in de werkomgeving is dat dus duidelijk geen origineel idee , maar ook hier werkt dat heerlijk, alles op de werkvloer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.