• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

Castle

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Castle is een vermakelijke politieserie over een misdaadschrijver die meeloopt met een detective om inspiratie op te doen voor een nieuw personage.

(afbeelding)

Vermakelijke dialoogjes tussen Castle en Beckett en hun chemie maakt de serie goed kijkbaar. We zijn pas bij 107 thuis (terwijl in Amerika S4 al bezig is) maar toch zit de vaart er lekker in in de afleveringen. Vrij eenvoudige whodunits tot dusver, maar ik ga ervanuit dat er nog wel wat meer continuity en grotere story arcs bijkomen.

Aanrader voor met z'n tweetjes.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wel eens wat van gezien. Best aardig maar er zijn gewoon vele betere counterparts en iets te mediocre om te blijven boeien. Bovendien heb ik een above average policy als het om series gaat.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik niet Mijn drempel is niet zo hoog

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jij bent dan ook echt een serie beest . Van het weekend eindelijk de tijd om naar het postkantoor te gaan. Even kijken of je er dan nog aan toe komt .

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Volg het al 4 seizoenen. Enige police show die ik kijk overigens. Het is hier net allemaal wat luchtiger. Tel daarbij de meerdere Firefly verwijzingen per season op en dan zit het met de inside humor ook wel goed.

Oja en Beckett

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

1 reden om deze gewoon leuker te vinden dan alle andere politieseries: Nathan Fillion

Zijn humor en verwijzingen geven altijd iets extra, en de relatie tussen hem en Beckett blijft gewoon leuk om naar te kijken, niet elke zaak is even sterk maar ze kunnen soms behoorlijk origineel uit de hoek komen. Nevenverhaaltjes met de dochter en mama vind ik ook altijd heel aangenaam. Politieserie met de nodige humor, precies zoals ik ze leuk vind

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Inmiddels bij 204 en Fillion blijft een baas. Wat een heerlijke mimiek, delivery en charisma heeft die gast. Ook z'n chemie met Katic blijft een van de sterkste punten aan de serie. De whodunits zijn inventief genoeg om niet te vervelen, z'n dochter is cute, en de pissing contests met de collega's van Beckett zijn ook erg vermakelijk. Heerlijke serie dit.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Castle in z'n Firefly outfit Leuke reference, en 206 Vampire Weekend was ook weer een geweldige aflevering.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Beetje zonde van de Will they/won't they dynamiek die in het 4e seizoen nog steeds aan de gang is. Op den duur moet je daar gewoon mee stoppen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Inland Rabbit wrote:

Beetje zonde van de Will they/won't they dynamiek die in het 4e seizoen nog steeds aan de gang is. Op den duur moet je daar gewoon mee stoppen.

Dat klinkt bijna als Sam & Diane

Ken deze serie nog niet, maar de reacties hier maken mij wel benieuwd.

Zelf vind ik humor in een politieserie meestal ook wel een geslaagde combi. Misschien niet helemaal goed geplaatst hier maar om die reden was ik verslaafd aan grijpstra en de gier,(serie) luchtig en toch ook ruw.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Is inderdaad te mediocre om echt meerdere seizoenen te boeien. Ben na 5 afleveringen afgehaakt.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ik heb niets gezegd over mediocre he. De enige cop show die ik volg en dat zal ook wel zo blijven. Al zal ik ooit wel The Wire proberen, is het maar om van het gezeik af te zijn van alle fans.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ben pas bij 207, maar ik vind de willthey/wontthey geen probleem omdat Fillion en Katic zo goed op elkaar ingespeeld zijn. Ontzettend veel chemie, en van mij hoeft een relatie ook niet per se. Het zou de serie niet meteen beter maken, maar wellicht denk ik daar anders over als ik in seizoen 4 ben.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Het stoort mij hier echt niet omdat de serie niet enkel daarop steunt. Beide personages zijn op zich boeiend genoeg, de zaken blijven leuk, de nevenpersonages zijn ook stuk voor stuk goed, en vooral de humor is belangrijk. Maar Nathan Fillion kan bij mij niks verkeerd doen dus misschien ben ik een beetje bevooroordeeld

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Castle is dit seizoen (4) wel nog een stapje sterker, vooral omdat het erg theme oriented is. Zo zijn er al afleveringen geweest die heel erg rond film noir draaide, sprookjes,Ghostbusters en Dance Shows o.a .

Eigenlijk niet meer met normale procedurals te vergelijken, omdat de settings en kills vaak zo vreemd zijn. Zet daar tegenover het acteerwerk van Fillion/Katic en de Gang, die ook echt geen zin hebben op een serieuze manier een verhaal af te werken. Erg fijn.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

laatste Ep. van seizoen 3.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Begin seizoen 3 inmiddels en nog steeds erg vermakelijk om te kijken. Je weet wel dat Castle en Beckett ooit wel of niet een relatie zullen krijgen, maar er wordt langzaam naartoe gewerkt. Leuke humor en een geweldige Fillion en Katic houden de serie leuk.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Seizoen 5 is zo leuk. Vond seizoen 4 al bijzondere episodes hebben, met wat throway spul ertussen, maar dit seizoen begint wel heel goed. Ze lijken ook steeds meer de censors te ontwijken. Je hoort beide acteurs echt dingen zeggen die behoorlijk dubbelzinnig zijn haha.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Castle: This is actually my favorite part. The sound of the ocean, complete privacy *zucht* , the Serenity!

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Heb seizoen 3 te koop, volledig nieuw & in plastic verpakking.

mà'àèç§

• 68 messages
  • 165 votes

komt er ooit een final season van?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

??? Ja ooit wel ja, voorlopig blijft het vernieuwd worden. Momenteel seizoen 5 bezig in Amerika.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Aflevering 5.15 en 5.16 behoren denk ik wel tot de duurste afleveringen van Castle gemaakt. Drama, grote explosies, flitsend camerawerk, bizarre plot twists, criminelen met slechte dialecten. one-liners en ongeloofwaardigheid alom. Dit was duidelijk de bedoeling van dit tweeluik, maar ben er niet uit of ik dit nu rot slecht moet vinden of geniaal. Waarschijnlijk ergens ertussen. In een perfecte wereld was 16 een season finale, maar ik geloof zelfs van niet. Nogal episch, zeker voor een cop show.

DDT

• 345 messages
  • 7801 votes

Ik kijk graag naar castle ook al is er af en toe een afl die veel gelijkt op bestaande films oa 5.15 en 5.16 is ala Taken maar who cares....Castle zijn fantasy bij misdaden is wel grappig,heel de cast is goed vind ik.Is al van Chuck geleden dat ik zo leuke serie zag

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.