- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Thuis
Thuis
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Net tijdens het zappen van kwam ik een klein stukje tegen dat verdacht veel op een verhaallijn leek dat GTST nu gebruikt namelijk een zoon dat homo is en vader accepteert het niet
Thuis is een Vlaamse soap die sinds 1995 elke werkdag rond 20.10 uur wordt uitgezonden op de Vlaamse televisiezender één.
Geschiedenis
De serie ging van start op 23 december 1995 op de televisiezender één, toen nog TV1 met 810.000 kijkers. De eerste maanden haalde Thuis gemiddeld 400.000 kijkers. Na een aantal jaren groeide de serie uit tot één van de best bekeken televisieseries van Vlaanderen. Het is dan ook na Familie, de concurrent van vtm, de tweede langstdraaiende soap in Vlaanderen en trekt momenteel gemiddeld een miljoen kijkers.
In 2001 werd de duizendste aflevering gevierd met een spannende aflevering, een thuis-party en een Meet & Greet. Op vrijdag 28 april 2006 werd de 2000ste aflevering van Thuis uitgezonden. In deze aflevering doken Nicole en Hugo op.
In 2007-2008 werd er een grondige vernieuwing doorgevoerd in Thuis. Zowat een vijfde van de toenmalige cast werd ontslagen uit de serie. Op 26 december 2008 werd de 2500ste aflevering uitgezonden. Deze speciale gebeurtenis werd gevierd met een dubbelaflevering. In 2008-2009 werden een hoop families herenigd. Er kwamen een aantal personages terug in de serie zoals Peggy (Sally-Jane Van Horenbeeck), Bianca (Merel De Vilder Robier) en Claire (Chris Thys).
In december 2008 startte het fictief personage Ellie Vranken, gespeeld door Tine Deboosere een blog over Thuis. Ellie plaatst er foto's en audiofragmenten op. De blog komt af en toe met een primeur voor de verhaallijn van Thuis.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Die volg ik al héééél veel jaren dagelijks.
Als ik niet kan kijken op het moment van de uitzending neem ik die op.
Ik zou geen aflevering willen missen.
Is het dan zo goed?
Ach eerder een gewoonte geworden, maar moeilijk los te laten.
Jammer dat er een van de leukste personages uit verdwenen is , Cois Pelkmans.
Dat was een van de weinige echt sympathieke figuren in de serie, die verder barst van de egoïsten.
Ik zie toch wel een neerwaartse spiraal in verhalen en personages de laatste tijd.
Wie weet kom ik er dan toch nog eens vanaf 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Gezien!
Een hele reeks cliffhangers, zoals verwacht.
Verdorie weer lang wachten nu totdat we meer te weten komen 
Serpicos
-
- 1139 messages
- 4170 votes
Vond het over het algemeen nogal zwak, ondanks de spanning.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
De serie drijft vooral op de sterke personages Nancy, Eddy en Marianne (En de actrices en acteur die ze neerzetten)
Mochten die eruit verdwijnen dan is de boel om soap..eh..zeep.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Vooral de laatste jaren is de reeks wel erg de dramatische toer opgegaan met een groot verloop van personages. Er zijn er wel die precies nooit lijken te verdwijnen en er al van het begin bij waren als ik het goed heb: Marianne, Jenny, Rosa, Frank en Peggy.
Jammer dat de jongere personages er steeds eerst lijken uit te stappen.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Jammer dat de jongere personages er steeds eerst lijken uit te stappen.
Wel een beetje begrijpelijk m.i.
Die hebben nog een (hopelijk) lange carrière voor zich, en willen niet vastgepind worden op hun "Thuis" personage.
Dat gevaar zit er dik in, met een miljoen kijkers.
De populaire serie is een mooi opstapje voor die jonge acteurs en actrices.
Kijk maar naar de populariteit van Bert Verbeke (Bram) en Joy Anna Thielemans (Jana)
Soms ben ik blij met het vertrek van acteurs/personages (Franky Bomans bijvoorbeeld)
Een niet zo jonge acteur die ik nog steeds mis is Steph Goossens (Cois Pelkmans)
Een van de weinige niet-egoïstische personages in de serie (zijn afscheid was helemaal tegen zijn karakter in) waarmee nog eens goed gelachen kon worden.
Er zijn er ook een aantal die ik graag zou zien vertrekken 
Serpicos
-
- 1139 messages
- 4170 votes
Ik ben het ermee eens dat er meer jonge/nieuwe personages moeten komen. Een personage als jana is dan ook leuk, maar J.a. thielemans acteert wel zwak (=onnatuurlijk), valt me vooral de laatste tijd op.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Brix Ja volkomen begrijpelijk.
Het personage van Frank en zijn broer Luc ben ik eigenlijk beu gezien. Ik zou hun vertrek niet echt een gemis vinden. Zeker na de dood van hun moeder lijkt hun aanwezigheid steeds minder zin te hebben. Niets tegen Peggy maar haar smoeltje ben ik ook nogal beu gezien.
Een goed personage vond ik Benny vertolkt door Mark Tijsmans, echt zo een smeerlapke maar zag hem graag spelen. Maar dat is echt wel al van de beginperiode geleden dus een terugkeer van hem lijkt me uitgesloten. Andere leuke personages uit vervlogen tijden vond ik Marie (ooit blind) en het personage vertolkt door Pascale Bal, Leontien (ex-vrouw van Luk en moeder van Louis maar helaas dood) en Eva (maar zij en haar hele familie is ondertussen uit de reeks verdwenen). Viv Dan Dingenen als Véronique vond ik ook wel goed en de zus van Paulien.
Ik hoop dat jonge personages als Olivia, Louis, Jana, Emma en Stan toch nog wat mee kunnen blijven draaien. Misschien dat ze met Sandrine en Britney ook nog wel wat meer kunnen als die wat ouder zijn.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
SanderPuntCom : Zo denk ik zelf ook over (Jana)Thielemans, leuk uiterlijk, maar nogal zwakke actrice.
Datzelfde geldt voor Stan en Emma.
Hopelijk worden ze op den duur beter.
Ja, weg met Peggy ("Blub...blub!"
)
Amai, je bent wel een echte kenner zie ik.
Ik volg de reeks sinds seizoen 3 (1997-98)
Heb inmiddels seizoen 1 op DVD gekocht, en moet dat nog bekijken.
Marie was zo mooi
Mark Tijsmans (Bennie) herinner ik mij nog zeer goed.
Er mag ook wel weer eens een wat atractievere actrice in mee gaan doen vind ik.
(Ik krijg de rillingen van Judith, brrr.)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Bwah of ik een kenner ben zou ik niet durven zeggen. Er zijn periodes dat ik het meer volgde dan anders. Laatste tijd was ik meer een meekijker dwz mijn moeder kijkt en ik kijk/luister mee terwijl ik internet.
Aantrekkelijke actrices uit het verleden vond ik Nathalie Wijnants (Eva), Patsy van der Meeren (Marie), Lotte Vannieuwenborg (Katrien, zus van Paulien dus), Pascale Bal (Isabelle) en ook Ann Ceurvels (Valerie) kon er mee door. Jana en Olivia vind ik op dit moment de mooiste maar niet super. Judith tja misschien niet mooi maar die "Sam" vind ik echt onaantrekkelijk (Peggy trouwens ook al van in het begin met haar neusring ).
Ik zou persoonlijk Marie Vinck en Lien van de Kelder vragen om de reeks te versterken 
Els De Schepper zou ook niet misstaan voor een komische noot. Er zijn naturlijk ook Maaike Cafmeyer en Nathalie Meskens maar vooral Maaikes tongval kan me soms serieus irriteren.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Goede keuzes, maar Lien van de Kelder kan niet, haar personage Sofie Bastiaens is (op gruwelijke wijze) overleden (aan 't eind van seizoen 13)
Of ze zou een andere rol moeten krijgen.
Ik vrees alleen dat ze niet zit te wachten op een terugkeer naar Thuis 
Peggy heb ik ook nooit aantrekkelijk gevonden, en irriterend op de koop toe, haha.