• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

Indicator

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Het wordt wel tijd voor een Indicator-topic, misschien het beste label van dit moment. Indicator heeft een overeenkomst met Sony en sluit soms ook losse licenties. De titels die uitbrengen zijn soms hele grote klassiekers (pakweg Orson Welles The Lady From Shanghai) maar vaak ook minder voor de hand liggend. Er is extra aandacht voor Britse films, relatief ook vrij veel jaren 70 en er is niet veel anderstalig (bijna alles is tot nu toe Engels en allergisch voor genrecinema zijn ze zeker niet, mag zelfs ook een beetje pulpy zijn). Er zijn vier soorten releases: Allereerst de box sets. Ik heb er nu drie maar wil er meer en heb er een aantal gemist, want ze hebben allemaal een oplage van 6000 (genummerd) en gaan dan Out of print, vaak komen de films dan nog los uit, maar daar kom ik nog op terug. Ten tweede zijn er de losse titels in een wat luxere vorm, met een flink boek erbij en ook een genummerde uitgave (aantallen wisselen hier). Dan zijn er de gewone limited editions, meestal 3000, maar niet genummerd. Ook hier een iets minder dik boekje. Alle losse releases die dus niet een van de andere twee vormen hebben komen zo uit. Alle losse films en bijna alle boxsets komen uiteindelijk uit in niet gelimiteerde oplages. Wat goedkoper en geen boekje en dubbelzijdige hoesjes meer. Maar wel de extra's en dat is wel een punt: Die zijn werkelijk fantastisch. Ik ken geen label,zelfs vaak Criterion niet eens die zulke extra's voor elkaar krijgt. Nog niet gezien, maar waarschijnlijk is mijn favoriet bijna acht uur aan ruw interviewmateriaal met Samuel Fuller in de Fullerboxset.Het is ooit opgenomen voor een documentaire, maar ik heb liever dat ruwe materiaal. Ik zag wat flardjes eruit en het is echt heel amusant. Groot deel van de uitgaves hebben ook audiocomnmertaren van fijne mensen. Ik weet dat voormalige mensen van onder meer Masters of Cinema, Arrow en Second Run nu voor Indicator werken.

Binnenkort komen ze met de derde noirbox en een uitgebreide Blu Ray uitgave van Irreversible, Ook komt hun zesde Hammerbox er aan. En ik ga binnenkort nog wat meer van ze bestellen.

Lime Wood Media Ltd - powerhousefilms.co.uk

• 22396 messages
  • 5068 votes

https://mcusercontent.com/115e044ff7d9eb8105f2989c9/images/afe69c63-d4ab-4e80-b543-d0830719174b.jpg

Dit is de aanwijzing in de nieuwsbrief voor een nog niet aangekondigde film. Wie weet uit welke film deze stiill komt?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Zou het Yapeth Kotto zijn in dat roze shirt? Ik heb dit denk ik niet gezien, dus dan denk ik aan Bone of Drum... maar geen idee verder

• 22396 messages
  • 5068 votes

Indicator heeft ook een zusterlabel genaamd Anti-worlds. Daar komen films op verschillende manieren uit die zich niet of nauwelijks aan regels houden en daardoor uiteenlopende reacties oproepen.

Anti-Worlds Releasing Ltd website - anti-worldsreleasing.co.uk

O.a. De samenwerking tussen Ben Rivers en Anocha Suwichakornpong. En in aantocht een film van Corneliu Porumboiu. Ook titels waar ik zo mijn twijfels over heb, maar dat is juist de opzet dus.

dionj

• 575 messages
  • 729 votes

Geweldig label, heb er al meerdere blurays van staan. Goeie service bij de webshop ook.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Mezelf alvast een cadeautje gegeven voor mijn verjaardag over een kleine maand en voor 200 pond aan spullen (eigenlijk ruim 250, maar met 3 voor 30 en VAT eraf iets meer dan 200 en free shipping) besteld bij de lieve mensen van Indicator. 3 boxsets (waaronder de derde noir), 3 limited editions en 5 standard editions. 1 upgrade en een berg helemaal nieuw voor me. Twee ervan komen 17 mei uit, dat betekent dat ik nog even moet wachten dus. Maar omdat ze meestal iets eerder dan de dag dat ze uitkomen zou het wel grappig zijn als ik het precies de 20e heb. Overigens krijg ik voor mijn verjaardag ook de hele originele serie Twilight Zone. Wil ik ook al tijden.

• 22396 messages
  • 5068 votes

In september de vierde Columbia Noir. Wederom in zo'n mooie box, een blauwe ditmaal. The Brothers Rico, Pushover, Walk a Crooked Mile, Chicago Syndicate, Walk East on Bacon en A Bullet is Waiting. Onder de regisseurs Phil Karlson, Gordon Douglas en Richard Quine als namen die we in eerdere boxen terugzagen.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Nieuwe boxset in november met 10 films van Mae West: MAE WEST IN HOLLYWOOD, 1932-1943 - LE – Lime Wood Media Ltd - powerhousefilms.co.uk En dat zijn alle films op twee jaren 70 comebackpogingen na, al haar films.

De aanwijzing in de nieuwsbrief lijkt te slaan op Naked Alibi en dat is wel een dingetje. Want dat is een noir maar geen Colombiafilm dus zijn er nu geruchten over een serie Universal Noir boxen.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Mae West is verzet naar december en vanaf Januari gaat Indicator zich (net als bijvoorbeeld Arrow) ook richten op de VS. Dat is de tendens nu fysieke media niche worden, onafhankelijke distributeurs die min of meer wereldwijd gaan werken. In januari vier Britse releases: Hoffman (Film, 1970) - MovieMeter.nl met Peter Sellers, de genderkomedie Girl Stroke Boy (Film, 1971) - MovieMeter.nl, The Blockhouse (Film, 1973) - MovieMeter.nl, een oorlogsfilm met wederom Sellers en Charles Aznavour en tenslotte The Brute die schijnbaar niet op Moviemeter staat. een film over huiselijk geweld die sinds de tijd van de VHS niet meer te koop is geweest.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Sale op de indicatorsite tot 29 oktober: Lime Wood Media Ltd - powerhousefilms.co.uk

• 22396 messages
  • 5068 votes

Indicator heeft zich trouwens aangesloten bij de IOSS regeling. Dat houdt in dat je geen extra importkosten meer krijgt. Maar dat er ook geen lagere kosten meer zijn als je niet in de UK woont.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

starbright boy wrote:

Sale op de indicatorsite tot 29 oktober: Lime Wood Media Ltd - powerhousefilms.co.uk

The Reckless Moment! Meteen besteld op zavvi.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Mijn eerste indicator sales zijn deze week toegekomen.

# Footsteps in the Fog

# Drive a Crooked Road

# Cash on Demand

# The Snake Pit

# Taste of Fear

# Homicidal

# Bunny Lake Missing

# 90 Degrees

# Blue Colar

# First Men in the Moon

# Guess Who's Coming to Dinner

# The Big Heat

# The Damned

Het zal niet de laatste keer zijn dat ik tijdens de sale titels uit hun catalogus zal bestellen.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Maandag begint de halfjaarlijkse sale weer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.