• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.937 votes
Profile

Laatste tijd minder gereleased op dvd??

93.9

• 3124 messages
  • 4209 votes

Waar blijft de aanvulling op die prachtige collecties van Homescreen, A Film?

Denk aan Italiaanse Meesterwerken, die mooie Cinema boxen met films uit Frankrijk en Italie.

Komt dat omdat ze minder verkocht worden en iedereen (???) download?

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

o.a. door het afnemen van het aantal dvd winkels (Fame en FRS failliet) en slechte marktvoering (bij Moskwood en A-Film zijn bijvoorbeeld films met veel belangstelling tegenwoordig out of print)

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Word er ook een beetje triest van...

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Tja, van de leeftijdsgenoten ben ik ook de enige die nog af en toe een dvd-tje koopt. Zonde hoor.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zal alleen maar minder worden. Digital, VOD, streaming subscriptions zijn de toekomst.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Digital, VOD, streaming subscriptions zijn de toekomst.

Dat zal best wel zo zijn, maar daar zal ik geen euro aan uitgeven.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat geloof ik, al is dat meer een goed alternatief voor de downloaders. Die bereid zijn om het legaal te doen als de mogelijkheden aanwezig zijn.

Fysieke dvds/blurays zullen toch vooral vanuit het buitenland gebeuren. Prijzen zijn veel gunstiger.

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

Merkwaardig genoeg zie ik in ons buurland Duitsland juist het tegenovergestelde.

Wat er daar de laatste tijd allemaal op DVD verschijnt, vooral aan oudere films en TV series, is voor een verzamelaar niet bij te benen.

93.9

• 3124 messages
  • 4209 votes

Brix wrote:

Merkwaardig genoeg zie ik in ons buurland Duitsland juist het tegenovergestelde.

Wat er daar de laatste tijd allemaal op DVD verschijnt, vooral aan oudere films en TV series, is voor een verzamelaar niet bij te benen.

Waarom niet meteen internationaal met subtitels in alle mogelijke talen

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

(quote)
Dat zal best wel zo zijn, maar daar zal ik geen euro aan uitgeven.

Lijkt me lastig vol te houden. Klinkt over 10 jaar vast als iemand die in 1985 zei: 'Ik zal nooit geld uit de muur halen.'

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

93.9 wrote:

(quote)

Waarom niet meteen internationaal met subtitels in alle mogelijke talen

Helemaal ook mijn idee/wens

Nooit goed kunnen begrijpen waarom dat niet standaard zo is.

Het heeft denkelijk iets te maken met allerlei versnipperde rechten.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Lijkt me lastig vol te houden. Klinkt over 10 jaar vast als iemand die in 1985 zei: 'Ik zal nooit geld uit de muur halen.'

Vergelijking raakt kant noch wal. Ik wil graag iets tastbaar in mijn handen hebben als ik mijn geld uitgeef aan een film.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

(quote)
Vergelijking raakt kant noch wal. Ik wil graag iets tastbaar in mijn handen hebben als ik mijn geld uitgeef aan een film.

Je klinkt nu net zo als zij toen die aangaven enkel geld te willen ophalen bij een loket en een echt persoon en het NOOIT uit een muur zouden trekken.

Over 5 a 10 jaar kun je niet anders meer en zul je wel moeten. Of natuurlijk geen films meer kijken. Dat kan natuurlijk ook.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Je klinkt nu net zo als zij toen die aangaven enkel geld te willen ophalen bij een loket en een echt persoon en het NOOIT uit een muur zouden trekken.

Je krijgt toch geld in je handen. Of het via een persoon is of een muur boeit me niet.

Reinbo wrote:

Over 5 a 10 jaar kun je niet anders meer en zul je wel moeten. Of natuurlijk geen films meer kijken. Dat kan natuurlijk ook.

Ik zou wel dom zijn om te betalen voor een download of een stream als dat ook even makkelijk gratis kan. Momenteel zal ik wel één van de weinigen zijn die niet downloaden, maar als dat de weg is die ze willen inslaan heb ik geen keuze meer.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Let nu maar op. Over 10 jaar zit het VOD pakket gewoon (verplicht) in je glasvezelaansluiting pakket. En tegen die tijd hebben ze het illegaal downloaden ook wel weer onder controle.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Jep, merk nu al dat ik nog maar amper dvd's koop en veel meer via VOD films kijk.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4509 votes

VOD Ik kijk dat nooit, omdat UPC al moeite heeft om uitzending gemist constant goed door te geven. De helft van de tijd heeft hij er überhaupt geen zin in, of ben je halverwege en stopt hij of kan je niet pauzeren maar wel doorkijken. Soms wil ik ook even kunnen pauzeren, al is het maar om drinken te pakken. Zolang dat niet goed gaat begin ik er niet aan. En wordt dat ook met 5.1-geluid doorgegeven eigenlijk?

Maar waar en hoe kijkt men dat eigenlijk? Via je kabelprovider of film 1 of? En kan je dat vaker dan eens kijken zoals een dvd?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Met de opkomst van VOD, digitaal en allerlei zie ik het ook helemaal niet nuttig om blu-rays te gaan kopen ipv DVD.

Zelf ben ik geen fan van streaming of VOD, ik hou ervan om een film fysiek te hebben zodat ik zeker ben dat ik deze KAN kijken en ook wanneer ik wil. Een blu-ray speler zal ik pas aanschaffen als mijn DVD-speler het begeeft en die is nog geen 2 jaar oud.

bennyboy

• 302 messages
  • 380 votes

Goedemorgen,

Is er iemand die weet waar je kan kijken wanneer bepaalde films uitkomen op fysieke media. Ik zoek al een tijdje wanneer we live in time en nosferatu uitkomen maar ik kan er nog steeds niks over vinden .

Valt me echt op dat lang niet alles uiteindelijk fysiek in Nederland te krijgen is. Spider dat from home en no way home heb ik zelfs met pijn en moeite kunnen vinden met nl ondertiteling. Tis geen must om nl ondertiteling te hebben maar als ik een film laat zien aan iemand die niet zo goed is in Engels vind ik het wel fijn de optie te hebben

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.