• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.823 votes
Profile

Handig voor iedereen: films die je nooit zag maar leuk gaat vinden

Ik ben nieuw hier en speur in het forum naar goede films. Punt is (en daar heeft iedereen last van) dat iedereen z'n eigen top 10 heeft. Erger, er zijn mensen die een top 10 hebben die jij en ik helemaal niks vinden. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Nu wil ik weten of het mogelijk is op basis van mijn top 10 een lijst te krijgen van films die ik dan waarschijnlijk ook wel leuk zal vinden. Je zou eigenlijk een soort app of tool moeten hebben dat je je top 10 invult en dat je dan bijvoorbeeld 100 films krijgt die je dan ook leuk zou moeten vinden. Je hebt op IMDB wel de tool 'people who like this movie also like...' maar ja dat zijn dan maar een paar suggesties.

Ik denk dat heel veel mensen op zoek zijn naar goede (lees: voor die persoon 'goede') films en heel blij zouden zijn als zoiets er zou zijn. Of bestaat dat?

By the way, dit zijn films in willekeurige volgorde in mijn top lijstje:

Mientras duermes ---> deze moet je echt zien als je van thrillers houdt

A Simple Plan

Das Leben der Anderen

Wild things

Emmas Glück

Elsker dig for evigt

A Perfect Murder

Fargo

Notes on a Scandal

Kynodontas

Kyss mig

À l'origine

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik vind sowieso een top 10 maken al heel moeilijk, gewoon omdat er veel meer dan 10 films zijn die ik goed vind en wel een keer wil herbekijken. Aan de andere kant zijn er echter ook niet echt films die ik meerdere keren per jaar kan kijken. Ik moet wel zeggen dat ik geen enkele film van jouw lijstje een belletje bij me doet rinkelen.

Een app zou wel leuk zijn, maar ik zou het nog leuker vinden als er een mogelijkheid zou komen waarbij je op een snelle manier er achter kan komen of iemand een film die je nog graag in je collectie wil hebben door iemand op deze site wordt aangeboden. De zoekfunctie op het forum gebruiken voor een bepaalde film te vinden geeft niet de gewenste resultaten en steeds de posts van de aanbieders afspeuren en niets vinden wat me interesseert is gewoon te tijdrovend werk.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Hierin staat wel soortgelijks, maar kan nog een tijd duren De Site >> Algemeen >> voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst

Tall man

• 289 messages
  • 1043 votes

Lijkt ook wel op het 'recommended for you' lijst van IMDB. Leuk idee, maar lijkt me lastig te realiseren.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

I check movies heeft die functie, maar ik gebruik hem zelf nooit, aangezien het zelf uitkiezen van titels uit lijstjes die je goed vind op die site vaak beter werkt. Maar het heeft een recommended movies functie. Sowieso erg gek op die site

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Die recommended keuzes op icheckmovies zijn verschrikkelijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vreselijk idd. Sowieso zijn er geen algoritmes die iets effectief kunnen recommenden.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

We hebben daar in het verleden mee geexperimenteerd met teleurstellend resultaat.

Als ik zie hoe slecht de aanbevelingen meestal zijn op andere (grotere) sites ben ik bang dat we die hoop maar moeten laten varen.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Denk dat je dan zult moeten gaan samenwerken met Google, Apple, MicroSoft, Facebook. Met al hun data over jouw als gebruiker zou je een end moeten komen, maar als dat zo makkelijk was dan had IMDB daar al lang iets mee gedaan lijkt me.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

de menselijke psyche is te complex om zoiets te realiseren.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Prinz wrote:

de menselijke psyche is te complex om zoiets te realiseren.

Nee joh. Er zijn genoeg filmkenners die gericht zinnige tips kunnen geven aan de hand van iemands stemmenlijst. Als die kenners gecoördineerd gaan stoeien met machinale leermethoden en de resulterende aanbevelingen leuk worden verpakt, is de realisatie daar. 't Probleem is dat er geen coördinatie plaatsvindt, omdat oprechte aanbevelingen commercieel niet interessant of zelfs ongewenst zijn.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Alastor wrote:

(quote)
Nee joh. Er zijn genoeg filmkenners die gericht zinnige tips kunnen geven aan de hand van iemands stemmenlijst. Als die kenners gecoördineerd gaan stoeien met machinale leermethoden en de resulterende aanbevelingen leuk worden verpakt, is de realisatie daar. 't Probleem is dat er geen coördinatie plaatsvindt, omdat oprechte aanbevelingen commercieel niet interessant of zelfs ongewenst zijn.

Ik heb mijn mening hieromtrent inmiddels al wel wat bijgesteld.

Ik kijk weleens als ik een film op Bol.com koop bij de films die ze op basis van de film die ik voor me heb aanbevelen. Wil vaak wel helpen om meer interessante films te ontdekken.

Interessant om te lezen over film aanbevelingen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.