- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Koop en ruil
- Wat te doen met dvd-collectie
Wat te doen met dvd-collectie
Gilbert Grape
-
- 2 messages
- 0 votes
Beste allen,
Ik ben nieuw op dit forum, maar niet nieuw op de site. Als filmliefhebber bezoek ik de site veelvuldig. Zoals waarschijnlijk velen hier heb ik in de loop der jaren veel films en series verzameld. Die verzameling (ongeveer 1000 titels) wil ik verkopen, maar ik ben op zoek naar tips hoe dit aan te pakken?
Dank alvast voor het meedenken!
mister blonde
-
- 12689 messages
- 5824 votes
Bijzondere titels (import, oop, series, films die niet voor onder een tientje makelijk te koop zijn) een voor een via markplaats en in een lijst hier aanbieden. Minder bijzondere proberen voor bulk verkoop, maar dan krijg je alleen een paar tientjes per 100 films (bij elke kringloop heb je immers honderden soms duizenden films 1 euro per stuk). Of je moet tijd en zin hebben alles individueel op marktplaats te zetten natuurlijk... dat levert 100 % veel meer op, maar daar ga je ook veel helemaal niet kwijt raken (minder bekende films, grabbelbak dvds of films die iedereen al heeft gezien) en is heel veel werk.
Gilbert Grape
-
- 2 messages
- 0 votes
Dank voor je reactie Mister Blonde. Daar zit ook mijn dubio inderdaad. Er zitten best wel wat bijzondere titels bij die nog wat geld waard zijn (series, special editions, arthouse, disney, blu-ray), maar ook titels die half Nederland in bezit heeft/had. Ik verkoop het alleen het liefst als 1 bundel, om te voorkomen dat ik weken/maanden bezig ben om alles verkocht en verstuurd te krijgen.
Ik had zelf nog even hoop dat er een soort handelaar was die het wel over wilde nemen, maar veel marktkooplui of 2e handszaken hebben ook te maken met voorraad die ze minder goed wisten te verkopen vanwege coronaperikelen. Vandaar ook dat ik hoopte hier wat tips te krijgen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Als je alleen maar de mindere titels overhoud voor je bulkverkoop heb je kans dat je zelfs die paar tientjes niet krijgt moet ik er wel bij zeggen. Films als Alles Is Liefde of standaardedities van films als Seven, Pulp Fiction of The Shawshank Redemption zijn vrijwel niets waard en zelfs tweedehandszaken die soms een (heel) klein bedrag (20 cent per titel ofzo) per DVD betalen willen die titels niet hebben. En vroeger kon je ze nog weleens lokken met een alles of niets deal (als ze het goede willen, moeten ze ook het mindere nemen) maar die tijd is ook grotendeels voorbij. Ook Disney is niet zoveel meer waard tegenwoordig, maar nog wel verkoopbaar voor een klein bedrag. Films waarvan goede blu rays bestaan op DVD worden ook minder waard dan films die daar nooit op zijn verschenen.
Er bestaan vele titels waarvoor ik zo wat geld voor over heb (meeste maximaal een paar euro, maar er bestaan er ook waarvoor ik meer geef), maar de titels die iedereen al heeft neem ik zelfs niet eens gratis. En dan ben ik een grote liefhebber van fysieke media.