- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- X-Men Origins: Cyclops
X-Men Origins: Cyclops
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
http://i61.tinypic.com/20jfsz8.jpg
Het meest teleurstellende aan de herboren X-men franchise (First Class, DOFP en Apocalypse) is toch dat de leider van het heldenteam en een van de sterkste mutanten uit de groep in het rijtje ontbreekt.
X-Men zonder Cyclops is als Avengers zonder Captain America of Justice League zonder Superman.
Nu vond ik de eerdere vertolkingen van dit personage door een B-acteur als James Marsden te schandalig voor woorden. Marsden kon nimmer het beeld van de verantwoordelijkheid nemende en leidinggevende krachtpatser Cyclops tot uiting brengen.
http://i57.tinypic.com/igarl3.jpg
Ook was de relatie tussen Cyclops en Jean Grey niet overtuigend genoeg gespeeld. Inmiddels zijn beide personages gestorven in de oerslechte X-Men 3 van MTV-blote-films-regisseur Brett Ratner.
Na Gambit is deze franchise dus ook Cyclops kwijt. Nu is Fox bezig om Gambit weer op het witte doek te brengen, maar wat betreft Cyclops blijft het oorverdovend stil. Jammer, want het is een van de meest interessante en diepgaande personages uit de franchise waar zo 3 stand-alone-films over gemaakt kunnen worden (zijn DNA dat door Dr Sinister gebruikt wordt, zijn vader Corsair, de Shi'ar en Jean Grey).
Dus hierbij wil ik een lans breken voor een X-Men Origins; Cyclops. Maar dan GEEN James Marsden meer, maar een echte bad-ass acteur die een meer mannelijke, duistere en donkere Cyclops kan neerzetten.
Ik weet alleen niet welke donkerblonde/bruinharige acteur hem het best kan vertolken.
1.- Matt Damon
2.- Gerard Butler
3.- Thomas Jane
4.- Daniel Craig
5.- Tom Hardy
6.- Karl Urban
7.- Christian Bale
8.- Sam Worthington
http://i62.tinypic.com/2lxieqs.png
Graag serieuze reacties van kenners/liefhebbers/fans van de X-Men franchise.
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
Ik vond Chris Pine een overtuigende team-captain in Star Trek, maar hij is iets te kort van lengte en te dun, en ook geen krachtpatser.
Dat heb ik ook met Ryan Gossling, een goede acteur, maar fysiek te kort van lengte en niet gespierd.
Cyclops is niet alleen lang, maar ook een spierbundel.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Cyclops komt in de paar comics die ik heb gelezen altijd over als een gekwelde, wat norse man zonder veel humor. Het moet geen acteur worden die vooral in komische rollen te zien is. FF nadenken wie ik een goede kandidaat zou vinden.
Ik zou bijvoorbeeld Fassbender een goede Cyclops vinden, maar die speelt natuurlijk Magneto al. Jake Gyllenhaal zou het ook wel kunnen, die bewijst ook steeds beter uit de voeten te kunnen met dramatische rollen. Ben Foster zou het ook wel kunnen. Zelfs Jim Caviezel. Zomaar wat naampjes.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik wilde iemand die nog geen superheld speelt. Al zullen Superman en Cyclops natuurlijk nooit samen in één film te zien zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als ie al in het Marvel universum zat had ik 'm ook niet genoemd (vond ik bij Evans ook zo storend), vind ik ook altijd storend. Cavill is voor mij de perfecte Cyclops. Of Stephen Amell
.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Joel Edgerton lijkt mij een prima Cyclops.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ja, Evans is nog altijd beter geschikt als Johnny Storm dan als Cap. Iets te veel nog een pretty boy gezicht om Cap te spelen.
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
Ben Foster? Dat meen je niet. Cyclops is een teamcaptain waar ruige jongens als Wolverine en Gambit naar moeten luisteren bijvoorbeeld.
Dan moet je niet aankomen met iemand met het uiterlijk van een puber.
Zelfde geldt voor Gyllenhaal. Iedere keer als ik hem zie acteren moet ik aan Donnie Darko/Jarhead denken, hij heeft dat kinderlijke attitude toch niet van zich af weten te schudden.
Caviezel vind ik wel een volwassen, ruige type. Die was ik helemaal vergeten. Dat zou echt een goede Cyclops zijn. Maar hij krijgt bijna nooit meer rollen sinds hij in The Passion verscheen. Caviezel wordt sinds die film zwaar gediscrimineerd in Hollywood en daardoor is zijn carriere in het slop geraakt.
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
Fan-made trailer van X-Men Origins: Cyclops
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
James Caviezel doet het anders erg goed in Person of Interest. Heeft ie z'n imago van beetje suffe acteur bij mij weten om te draaien.
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
Caviezel is inderdaad geschikt qua uiterlijk en karakter.
http://img2.timeinc.net/people/i/2004/04/features/insider/040510/jcaviezel.jpg
Ik ga het lijstje aanpassen. Daniel Craig valt af door zijn korte lengte en James Bond-imago en Sam Worthington gaat er ook uit vanwege zijn slechte acteerkwaliteiten en kleurloze optredens in Clash of the Titans en Avatar.
1.- Matt Damon
2.- Gerard Butler
3.- Thomas Jane
4.- Jim Caviezel
5.- Tom Hardy
6.- Karl Urban
7.- Christian Bale
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
Dit kan zo'n goede blockbuster worden. Eerst moet er begonnen worden met X-Men Origins: Cyclops en daarna komen er twee standalone-films zodat het een trilogie kan worden. Een ware kassucces zal het worden, omdat Cyclops een hele intrigerende en avontuurlijk verhaal bezit.
X-Men Origins: Cyclops
In het eerste deel zien we Scott Summers geboren worden in Anchorage, Alaska. Zijn vader Christopher Summers (Corsair) is een majoor van de United States Air Force en neemt hem samen met zijn broertje Alex (Havok) en zijn moeder mee op een gezellige familietrip in een oude Haviland Mosquito. In de lucht worden ze echter beschoten door een Shi'Ar-schip waardoor het toestel vlam vat en in volle vaart naar beneden dondert. Er zijn maar twee parachutes aanwezig waardoor Christopher Summers alleen zijn zoons kan redden. Scott en zijn broertje Alex worden met een parachute het vliegtuig uitgestuurd in de hoop dat zij zo de aanval zouden overleven. De parachute vliegt echter in brand waardoor Scott bij de landing hard op zijn hoofd terecht komt en hersenbeschadiging oploopt. Dit is een van de hoofdredenen dat hij zijn optische stralen niet kan beheersen. Het veroorzaakt ook geheugenverlies.
http://static.comicvine.com/uploads/original/2/29004/895562-mrsinister3.jpg
Alex is heel ergens anders geland en kan Scott niet meer vinden. Vanaf dit punt in het verhaal volgt de film alleen nog Scott, die in een weeshuis wordt opgenomen in Omaha, Nebraska. Scott denkt dat zijn ouders zijn omgekomen bij de crash, maar in feite zijn ze ontvoerd door de Shi'Ar. Dit moet in het eerste deel van de film nog niet duidelijk worden. In het weeshuis doen verschillende andere karakters en main-villains hun intrede. Zo is er ene Dokter Millbury (Dr. Sinister) aanwezig die weeskinderen als proefkonijnen gebruikt en erachter komt dat Scott een mutant is en over ongekende krachten beschikt. Hij probeert macht over Scott te krijgen via mind-control en verschillende genetische onderzoeken en plaatst mentale blokkades in zijn brein. Dankzij Emma Frost - ook weeskind, met wie hij heel hecht wordt - kan Scott de mentale blokkades vernietigen en zijn krachten beter beheersen. Hij valt Dr Sinister aan en weet te ontsnappen uit het weeshuis. Emma Frost verdwijnt vanaf hier uit de film.
http://i172.photobucket.com/albums/w6/DrIanMalcolm/x-men-origins-wolverine-cyclops-emma-frost-1.jpg
Scott zwerft op straat en slaapt op het terrein van een bouwput. Nu Emma Frost weg is, verliest hij weer de controle over zijn krachten. Bij een zo'n moment raken zijn stralen een reusachtige hijskraan die om dreigt te vallen en iedereen onder zich zal verpletteren. Om de kraan tegen te houden vuurt Scott meerdere stralen af en weet hij de kraan te vernietigen. Nu keert het gepeupel tegen hem en proberen ze hem te lynchen. Scott vlucht voor zijn leven de metro in waar hij de schurk Jack O'Diamonds (The Living Diamond) tegenkomt. Deze kan zich net als Emma Frost transformeren tot diamant en ook teleporteren. Hij probeert Scott ervan te overtuigen om zich bij zijn bende aan te sluiten. Scott weigert en er begint een gevecht die hij bijna verliest, ware het niet dat Professor Charles Xavier tussenbeide komt en The Living Diamond vernietigd.
Scott wordt door Xavier meegenomen en opgenomen in het nieuw opgerichte X-mannen-team. Xavier benoemt hem tot aanvoerder in het veld, leert hem zijn krachten te beheersen en geeft hem de naam 'Cyclops'. Op het einde van de film kunnen we Jean Grey (Marvel Girl) zien als medestudent, waar Cyclops op het eerste gezicht verliefd op raakt, maar te verlegen is om wat mee te beginnen. Vooral omdat Jean Grey al het hof gemaakt wordt door de populaire student Warren Worthington (Archangel). En we zien Wolverine aan de bel rinkelen en welkom geheten worden door Xavier, een cameo van Hugh Jackman. En na de credits zien we Dr Sinister terugkeren, en zijn ware vampier-achtige vorm aannemen. Dit maakt de weg vrij voor deel II.
http://maxcdn.thedesigninspiration.com/wp-content/uploads/2009/04/x-men-cyclops-by-manarama.jpg
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
James Marsden wil weer Cyclops spelen in 'X-Men' franchise
James Marsden wil weer Cyclops spelen in 'X-Men' franchise. Eén van de grote afwezigen in X-Men: Days of Future Past is acteur James Marsden, die in de oorspronkelijke trilogie de rol van Cyclops speelde. Waar acteurs als Halle Berry en Patrick Stewart gewoon terugkeren, was dat voor hem dus niet mogelijk.
In gesprek met Crave Online, vertelde de acteur dat hij graag terug zou willen keren naar de franchise. Dat kan bijvoorbeeld al in X-Men: Apocalypse (dat zich in de jaren ’80 afspeelt) het geval zijn.
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
Aan het eind van Days of Future Past zien we James Marsden wederom verschijnen als Cyclops.
Marsden is een vriend van Singer en die laatste vertelde dat voor X-Men: Apocalypse weer de 'oude garde' uit de kast gehaald gaat worden.
Dus ik vrees voor het ergste. Cyclops zal niet gereboot worden.