- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- UniversCine
UniversCine
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bij Film > Video on Demand > Video on demand - VOD:
Belgisch bedrijf komt met Netflix-concurrent | De Tijd
(betaalartikel)
Voor 7,99 euro per maand - evenveel als een basisabonnement bij Netflix - krijgt de klant onbeperkte toegang tot een pakket van meer dan 1.000 kwaliteitsfilms, waarvan 60 procent van Europese makelij. Het gaat om prenten van onder meer Pedro Almodovar, Stephen Frears, Lars Von Trier, Wim Wenders en de broers Dardenne. Dat zijn vaak films die Netflix niet aanbiedt.
UniversCiné mikt volgens zaakvoerder Maxime Lacour op zo'n 50.000 abonnees in twee jaar tijd. Een nadeel is wel dat Uncut pas films kan brengen 36 maanden nadat ze in de zalen gekomen zijn. Dat is met name het geval voor Belgische prenten.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Iemand bekend met UniverseCine?:
UniversCine Belgium – De betere film in VOD - Online films kijken - via stream of download
Een soort dienst waar je voor een lage prijs films kunt huren. Ik was er in geïnteresseerd omdat ze wel wat van regisseur Jan Vanderheyden hebben (https://www.nl.universcine.be/persoon/jan-vanderheyden) en dat zijn films die je zowat regelmatig voor minstens 15 euro tegenkomt.
Er zit echter precies wel een verschil in wat je met een film kunt doen. Bovenstaand lijstje kun je huren voor 3 euro per stuk maar Urbanus de Vuilnisheld kun je dan enkel maar weer kopen. Dat vind ik eerlijk gezegd maar een beetje tricky, wat als die dienst er opeens mee ophoudt? Dan ben je die films wel gewoon kwijt vermoed ik.
edit: de FAQ geeft op dat laatste al een antwoord:
Ja, je kan een film tijdelijk bewaren op een USB-sleutel, op een harde schijf of op DVD. Je kan de film slechts bekijken op het toestel waarop de film werd gedownload en de Adobe AIR software mag intussen niet verwijderd worden.