• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.845 votes
Profile

Sooner

EIGER3970

• 412 messages
  • 1326 votes

Ik heb een beetje gehad met PlayMore van Telenet ( België ). Naar mijn persoonlijke mening wordt het filmaanbod wel wat verwaarloosd, ten voordele van de series zoals HBO en daarom vindt ik 25€ wel wat duur. Ik ben op zoek naar een ander platform met abonnement. Iemand ervaringen met Uncut? Ik hou van Europese films, wereldcinema. Het sundance filmkanaal vond ik ook wel goed, maar is ook verdwenen van het aanbod.

EIGER3970

• 412 messages
  • 1326 votes

Al een beetje research gedaan. Uncut is de abonnementsformule van UniversCiné. De catalogus van UniversCiné ziet er goed uit. De abonnementsformule van Uncut bevat minder films (ongeveer 1000), van minder recente datum.

EIGER3970

• 412 messages
  • 1326 votes

Uncut, 24 maanden na cinema release, abonnementsformule. ( 7.99 € maandelijks )

UniversCiné, 4 maanden na cinema release, Cinépass ( 20 films 55.99 € )

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

EIGER3970 wrote:

Al een beetje research gedaan. Uncut is de abonnementsformule van UniversCiné. De catalogus van UniversCiné ziet er goed uit. De abonnementsformule van Uncut bevat minder films (ongeveer 1000), van minder recente datum.

Uncut lijkt me minder gekend, zeker in Nederland. Bij deze het topic wat proberen aanwakkeren.

Heb een paar maand terug getwijfeld om een extra streaming te nemen naast Netflix. Ik wou wat meer arthouse in het aanbod stoppen en heb een keuze gemaakt tussen CineMember en Uncut.

Uiteindelijk voor CineMember gegaan en mijn keuze nog niet beklaagd. Wat niet wil zeggen dat Uncut volledig uit mijn gedachten is gegaan. Twijfel momenteel om op zijn minst de gratis maand eens te proberen. Het jammere van Uncut is dat er geen duidelijk aanbod is ...

PlayMore van Telenet heb ik momenteel ook sinds eind maart omdat ik dit als compensatie krijg voor Play Sports dat op zijn gat ligt. April zat overvol bij mij, in mei is het al wat minder. Naast de vele rommel hier en daar zeker wel goede dingen (maar op zich een onverantwoorde hoge abonnementsprijs).

Ben jij intussen voor Uncut gegaan, EIGER3970? Zolang ik nog bij PlayMore terecht kan (naast Cinemember en Netflix) stel ik mijn gratis maand nog uit (om dan uiteindelijk toch overstag te gaan). Maar op de duur wordt het nogal veel ...

EIGER3970

• 412 messages
  • 1326 votes

Zeer tevreden, ondertussen gekeken naar: the housemaid, valhalla rising, Bang gang, Empire of Dust, Vivement ce soir, AO Le dernier Neandertal, Cashback, Ixcanul, Julieta, 1944, Lore, Thelma, Die Blechtrommel, The Handmaiden... Een kleine kijk op het aanbod dus... Natuurlijk zitten er wel Belgische produkties tussen... zoals vivement ce soir, Empire of Dust, de aardwolf, Afterman... Jawel, het aanbod is niet duidelijk zolang je geen abonnement hebt, maar het is vergelijkbaar met universCiné, alleen minder recent. Misschien is het aanbod vergelijkbaar met Cinemember? Eerst even een maand uitproberen, zou ik doen.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Het aanbod van Cinemember en Uncut is inderdaad gelijkaardig, maar toch divers wat mooi is. Ik kan Cinemember eveneens ten sterkste aanbevelen. Uncut zal bij mij voor later zijn.

Creative-lady

• 852 messages
  • 752 votes

Ik zit vreselijk in de problemen!!! Ik had zaterdag een account aangemaakt bij sooner. (uncut is overgegaan naar sooner? een nieuwe naam gekregen?)

Ik had een account aangemaakt, maar ik kon op geen enkele manier betalen.

Dus ik heb het gewoon gelaten zoals dat het was. Dat ik niet kon betalen, dus ook niet kijken, geen abonnement aangevraagd.

Maar vandaag? Heeft sooner 79,99 euro van mijn rekening genomen!!! Terwijl ik dat niet had aangevraagd. En bij mijn profiel staat er nog steeds: geen abonnement en voor de films zelf??? Moet ik ook los betalen!!! 14,99 euro voor het ene en 3,99 voor een ticket.

hoe kan ik dit oplossen? Ik heb geen abonnement aangevraagd, maar toch ... hebben ze het van mijn rekening genomen! hoe kan ik mijn geld terugkrijgen???

En sooner.be, hebben zij eigenlijk een telefoonnummer? Want dat is nergens te vinden. Kan iemand mij een telefoonnummer geven, aub?

phalluz

• 23 messages
  • 264 votes

[email protected]

is hun emailadres

Creative-lady

• 852 messages
  • 752 votes

Bedankt. Er stond ook een ander e-mailadres op hun site: [email protected]

heb ook naar dat e-mailadres een mail gestuurd, maar nog geen teruggekregen

En iemand anders die mij helpt, zal ook een mail sturen.

En een proefabonnement van 14 dagen? Als ik een film zou willen bekijken, moet ik dat nog steeds aanvragen of 3-4-5-6-7 euro betalen voor een ticket.

En 14 dagen gratis bekijken en ... na 5 dagen, nemen ze het geld automatisch van mijn rekening??? Terwijl ik geen enkel abonnement had aangevraagd!!!

Dus dat is niet eerlijk.

Als ik mijn geld niet terug krijg, zal ik echt iets proberen om mijn geld effectief terug te krijgen, of sooner zal moeten sluiten.

Oké, sorry voor mijn vorige berichten. Er was ergens iets fout gegaan, heb mijn geld teruggekregen.

Maar ben een paar dagen geleden teruggegaan naar sooner en vind het eigenlijk wel leuk.

Maar we kunnen niet alle films kijken. (dat was ook mijn angst een maand geleden). Ergens de films met een geel rondje moeten we nog huren en kopen.

Ik zie nu bij de nieuwe films die op sooner gezet zijn, dat ze allemaal dat geel rondje hebben.

Betekent dat dan dat alle nieuwe films niet kunnen bekeken worden en je ze moet huren of betalen?

(want ik zoek in de zoekfunctie en krijg veel films die ook zo'n geel rondje hebben)

Kunnen we die films ooit gewoon kijken met abonnement (zonder dat we de film apart moeten kopen of huren?

Of is er een andere reden?

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Creative-Lady: Jij had vroeger of nog steeds toch toegang tot Cinemember? Tot een paar dagen terug werkte Cinemember toch ook op deze manier? Voor enkele films moest apart bijbetaald worden, meestal nieuwe(re) films. Later eventueel kwamen die in het algemeen aanbod terecht.

Fisico wrote:

Creative-Lady: Jij had vroeger of nog steeds toch toegang tot Cinemember? Tot een paar dagen terug werkte Cinemember toch ook op deze manier? Voor enkele films moest apart bijbetaald worden, meestal nieuwe(re) films. Later eventueel kwamen die in het algemeen aanbod terecht.

Hallo, ja, inderdaad. Maar bij cinemember staat er:

ontdekken huurfilms

Dus bij cinemember kan je goed het verschil zien.

Maar bij sooner? Ik weet nog niet helemaal hoe het werkt. Ik denk het ergens wel dat het nieuwe films zijn die we moeten kopen of huren, maar er staan meer films die je moet kopen en huren, dan films zelf van de site te kunnen bekijken. (is mijn gedachte) Sorry!

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Sinds een week Sooner. Zeer tevreden, ruim aanbod ook, ook van de niet-betalende films. Mooie en ruimere aanvulling op Cinemember.

Creative-lady

• 852 messages
  • 752 votes

En hoe kan je je account opzeggen bij sooner?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Bij Film > Video on Demand > Video on demand - VOD:

Sooner | Stream Beyond

Ontdek Sooner, de nieuwe Nederlandse streamingdienst en video-on-demand aanbieder, en geniet van een proefperiode van 14 dagen gratis !

Meer info op Sooner.nl

- - - -

Sooner betekent :

* Meer dan duizend films inbegrepen in je abonnement!

* Huren en kopen van honderden nieuwe films!

* Een eenvoudig te gebruiken platform!

* Het beste van cinema uit Europa en daarbuiten!

* Beschikbaar op computers, smartphones en tablets (IOS, Android)!

Vanaf € 7,99 per maand, 14 dagen gratis en vrijblijvend proefaanbod.

--

Meer info op Sooner.nl

Ik zag dat o.a. Fisico deze al eens benoemd had bij favo vod topic, maar was dit ook al in Nederland? Ik kan me niet herinneren dat ik dit al kende, zag het opeens als sponsored in mijn Facebook newsfeed...

Iemand al ervaring met de NL variant? Hoe de Vlaamse beviel wil ik ook wel weten uiteraard. Het oogt als een best toffe selectie.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Ik blijf bij mijn bevindingen van in november. Te vergelijken met Cinemember, mooi en ruim aanbod van arthouse.

De extra huurfilms zitten wel kriskras door de andere films, is wat vervelend. Een degelijke zoekfunctie is niet voorhanden (al kan wel gezocht worden op regisseur, cast of filmtitel). Ze plaatsen hun films vaak in diverse categorieën of genres. Ik neem aan dat de Nederlandse versie meer aandacht zal hebben voor Nederlandse films net zoals dit is voor de Belgische tegenhanger.

Zeker eens de moeite om uit te testen.

Ik post vanavond - als ik aan mijn andere pc zit - eens een overzichtje van wat ik al zag. Kwestie van een idee te hebben van het aanbod.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Sooner bracht me toch al heel wat plezier. Een kleine greep uit het aanbod dat ik anders wellicht (nog) niet gezien zou hebben. Uiteraard geen rekening gehouden met wat ik wél al zag en ook eventueel op Sooner te vinden is. Films zonder extra te moeten voor betalen:

Alpeis - Alps Yorgos Lanthimos

X+Y - A brilliant young mind Morgan Matthews

Maend & hons - Men & chicken Anders Thomas Jensen

L'étrange couleur des larmes de ton corps - The strange color of your body's tears Hélène Cattet & Bruno Forzani

Laissez bronzer les cadavres! - Let the corpses tan Hélène Cattet & Bruno Forzani

Amer Hélène Cattet & Bruno Forzani

Thelma Joachim Trier

Persepolis Vincent Paronnaud & Marjane Satrapi

Zaman Patrick Le Bon

Offscreen Christoffer Boe

Ivanovo detstvo - Ivan's childhood Andrei Tarkovsky

La cinquième Saison - The fifth season Peter Brosens & Jessica Woodworth

Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles Chantal Akerman

Voyna Anny - Anna's war Aleksey Fedorchenko

Holy Motors Leon Carax

Aga Milko Lazarov

Sedmikrasky - Daisies Vera Chytilova

Loong Boonmee raleuk chat - Uncle Boonmee who can recall his past Apichatpong Weerasethakul

Trouble every day Claire Denis

Futatsume no mado - Still the water Naomi Kawase

Brendan and the secret of Kells Tomm Moore & Nora Twomey

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Dat zijn inderdaad leuke titels, en die je niet snel op een Netflix zal tegenkomen. Het ook inderdaad als een fijne aanvulling (of wissel-alternatief) op CineMember of Mubi. Smart tv app nog in ontwikkeling, maar wel chromecast ondersteuning, lees ik.

Voornaamste struikelblok voor mij is dat er films tussenstaan die je dan niet kunt kijken (althans, kan wel; maar tegen extra kosten). Daar heb ik echt een broertje dood aan, al vinden zij zelf dat ‘hybride platform’ kennelijk wel een goed idee.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Helaas blijkbaar weer een dienst die geen AppleTV app heeft.

Sooner wrote:

Chromecast wordt op dit moment helaas niet ondersteund door de iOS-applicatie. Wij hebben een compatibiliteitsprobleem met Chromecast vastgesteld dat verband lijkt te houden met het feit dat Apple zijn eigen uitzendsysteem, namelijk AirPlay, probeert te promoten, waarvoor men een Apple TV nodig heeft.

De toegang tot Sooner via Smart TV is in ontwikkeling. Wij zullen je zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen van de lancering.

Beetje verwarrende info.

Het is toch van tweeën één: Je hebt toch OF Chromecast OF AirPlay?

Het is jammer dat iOS apps niet compatibel zijn met AppleTV.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Heeft sooner geen web player? Dat je vanuit safari airplay doet?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Op mijn oude ipad werkt Cinemember niet meer op die manier, misschien dat het bij Sooner nog wel werkt maar mijn ipad is hopeloos verouderd.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Als de nieuwe iPad Air uitkomt denk ik dat wij een tweede doen naast de iPad Pro 2018. Miss Milton wil toch graag een eigen, ook omdat ik vaak 's avonds de iPad Pro bezet houd, gok ik.

Ga jij nog aan een nieuwe? Ik zou niet meer zonder willen; zo fijn op de bank met toetsenbord cover erbij...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nee, ik gebruik 'm eigenlijk alleen nog voor af en toe een simpel spelletje of een foto maken. Dat zou dan beetje zonde van het geld zijn...

Wat me het meest is tegengevallen is dat de softwareupdates al jaren zijn gestopt en je vrijwel geen enkel app meer kunt installeren, omdat het besturingssysteem te oud zou zijn.

Windows apparaten / besturingssystemen kennen langere ondersteuning. Maar dat terzijde.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Er is niet beter op de markt vrees ik. Eeen android tablet heeft beduidend minder lange ondersteuning. Ik vond zelf dat ze de (eerste) iPad Air heel lang ondersteund hebben, sowieso 5 jaar. Maar als je alleen dat erop doet is het zonde, inderdaad. Anderzijds doe je misschien alleen dat erop omdat het intussen een oud traag lel is

Ik vind de iPad Air iig onwerkbaar traag geworden, maar dat ligt ook aan mijn eisen. Als ik die pak omdat Miss Milton op de pro zit erger ik me wild.

Maar we gaan of-topic. Jammer dat Sooner dat nog niet op orde heeft, eigenlijk wel een vereiste dat je VOD dienst zo toegankelijk en functioneel mogelijk is. Chromecast ondersteuning lijkt me wel een basisfunctionaliteit, en andere iOS apps ondersteunen dat ook.

EIGER3970

• 412 messages
  • 1326 votes

Wetenswaardigheid: Sooner is gratis, als je lid bent van een bibliotheek in België. Testcase voor twee jaar, is een duur contract voor de bibliotheken. Vervangt de oude dvd's in de bib's en is waarschijnlijk ook wel reclame voor SOONER.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Bizar toevallig dat ik op de kop af een jaar na de laatste reactie er zelf eentje plaats!

Hoe dan ook, ik heb nu een abonnement omdat het aanbod me wel goed bevalt. Het vult CineMember bijvoorbeeld erg goed aan.

Maar wat me bij sommige titels opvalt is dat de streamingkwaliteit behoorlijk ruk is. Gisteravond zag ik Sound of Noise (2010), een behoorlijk charmante film. Maar dit leek gewoon op een DVD versie waarvan de kwaliteit geen upscale krijgt. Hetzelfde geldt voor Saya-zamurai (2010). Ik koos voor de streamingversie omdat die waarschijnlijk hoger in definitie zou zijn dan de DVD, die ik gelukkig nog had liggen. Scheelde niet heel veel, maar het schijfje was toch beter te doen.

Geldt dit voor het hele aanbod? Van Red Army (2014) was de resolutie ook niet denderend, maar die was nog heel goed te doen. En de eerste seconden die ik zag van Any Way the Wind Blows (2003) stelden me ook al niet bijster gerust.

Mocht dit over heel de linie zo blijven, dan ga ik mijn abonnement niet verlengen. De films die worden aangeboden vallen helemaal in mijn straatje, maar dan moet de beeldkwaliteit er ook naar zijn. Ik hou er niet van om telkens tegen zo'n pixelbrei aan te kijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.