- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Films die zich afspelen in concentratiekampen
Films die zich afspelen in concentratiekampen
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Ik heb zondag Anne Frank: The Whole Story en het blijft ontroeren. Vooral de scènes die in concentratiekampen, net zoals bij Schindler's List, vind ik heel aangrijpend. Kan iemand me helpen aan meer films die zich er afspelen? Naast die titels geloof ik dat The Boy in the Striped Pyjamas ook afspeelt in een concentratiekamp.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ilsa: She Wolf of the SS
Men Behind The Sun
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
SS Girls
Womens Camp 119
The Beast In Heat
SS Camp Womens Hell
Elsa Fraulein SS
Holocaust 2
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik zou er zoveel willen noemen, maar er is er maar eentje die mij nog vrij recentelijk enorm heeft aangegrepen: Sorstalanság
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Un Amour à Taire (gedeeltelijk in een werkkamp)
Odie
-
- 144 messages
- 3018 votes
Hoe kun je in vredesnaam Ilsa She wolf of the SS neerzetten? Niet echt een getrouw beeld van een concentratiekamp.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
The Boy in the Striped Pyjama's van Mark Herman
Schindler's List van Steven Spielberg
The Pianist van Roman Polanski
De serie Holocaust van Marvin Chomsky
En het al eerder genoemde La Vita e Bella van Roberto Benigni
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Hoe kun je in vredesnaam Ilsa She wolf of the SS neerzetten? Niet echt een getrouw beeld van een concemtratiekamp
De volgende links had ik een tijdje geleden bij de film zelf neergezet. Moet je maar eens nalezen, dan zie je de overeenkomsten met de film. Best wel waarheidsgetrouw.
Ilsa is trouwens (losjes) gebaseerd op een echt persoon, Ilse koch.
Hier zijn de links als het je interesseert. Lees vooral die 7 paginas van Irma Grese, dan zal je zien dat er in de concentratiekampen misschien nog wel ziekere geesten rondliepen dan in deze film.
Steve-a
-
- 328 messages
- 0 votes
Vreemd dat Bridge on the river Kwai en To end all Wars nog niet genoemd zijn
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
@Steve-a en De Mees
Dat lijken mij geen concentratiekampen, oorlogsgevangen werden in kriegsgevangenenkampen gezet, totaal iets anders dan concentratiekampen.
Thiver
-
- 474 messages
- 5394 votes
The Pianist van Roman Polanski
Echt? Ik herinner me alleen de getto's... Een concentratiekamp is volgens mij nooit in beeld geweest.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Klopt helemaal. We zien inderdaad alleen het wachten op de trein naar het concentratiekamp en de ghetto. Maar ik denk dat vooral dat beeld van de ghetto een goede aanvulling is voor de concentratiekampfilms.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Escape from Sobibor vond ik heel aangrijpend.
Thiver
-
- 474 messages
- 5394 votes
Geen film maar Why We Fight, de negende aflevering van Band of Brothers, biedt ook heel wat indrukwekkende beelden van een concentratiekamp.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
X-Men!
Nou ja, de eerste 5 minuten dan.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Der Letzte Zug (regie: Joseph Vilsmaier & Dana Vávrová, Duitsland, 2007).
Speelt niet in een concentratiekamp, maar gaat over het transport van de laatste 700 joden van Berlijn naar Auschwitz. Het verhaal is beter dan het acteerwerk.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Elle S'appelait Sarah speelt zich voor een klein gedeelte af in een concentratiekamp.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
(afbeelding)
Stalag 13
Da's een krijgsgevangenkamp, geen concentratiekamp.