- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Giallo
Giallo
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja de eerste giallo's van Fulci en Bava hadden dan toch iets meer inhoud dan die van Argento dus het klopt toch niet helemaal.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Tja de eerste giallo's van Fulci en Bava hadden dan toch iets meer inhoud dan die van Argento dus het klopt toch niet helemaal.
6 Donne per l'Assassino is een geweldige film, maar heeft totaal geen inhoud. Heb nagenoeg alle 'grote' giallo's gezien, maar moet de eerste met een boodschap nog ontdekken hoor. Of denk je nu echt dat die nachtmerries en orgies in het werk van een Fulci of Martino een diepere betekenis hebben?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
6 Donne per l'Assassino is een geweldige film, maar heeft totaal geen inhoud. Heb nagenoeg alle 'grote' giallo's gezien, maar moet de eerste met een boodschap nog ontdekken hoor. Of denk je nu echt dat die nachtmerries en orgies in het werk van een Fulci of Martino een diepere betekenis hebben?
Ik dacht eerder aan:
Non Si Sevizia un Paperino (1972)
Una Lucertola con la Pelle di Donna (1971)
La Dama Rossa Uccide Sette Volte (1972)
Die hebben wat mij betreft toch meer inhoud/verhaal dan de gemiddelde giallo.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik zou die films ook style over substance noemen.
Af en toe wil ik gewoon sjiek en interessant zijn en dan kijk ik zoiets als Blood and Black Lace of anders The Red Queen. Je kijkt ze niet als 'een goed en degelijk detective verhaal'. Dan zou ik een Engelse detective opzetten, misschien Tatort 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ik dacht eerder aan:
Non Si Sevizia un Paperino (1972)
Una Lucertola con la Pelle di Donna (1971)
La Dama Rossa Uccide Sette Volte (1972)
Die hebben wat mij betreft toch meer inhoud/verhaal dan de gemiddelde giallo.
Nee man, is gewoon pseudo-intellectuele onzin. Heel vermakelijk, vooral die eerste twee, maar het slaat allemaal nergens op. Het doet misschien gewichtig en slim aan, maar er klopt eigenlijk niks van - zowel verhaaltechnisch als psychologisch (en dat is natuurlijk prima zo). Werd zelfs een substroming, de giallo over mentale stoornissen; deze vind je dan vast ook goed: Tutti i Colori del Buio (1972).
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Heyy die ken ik niet!
goeie tip.
volgens mijn ervaring had je eerst de dolari giallo: moorden voor je erfinis (denk aan 'twitch of the death nerve'. En later met name door Argento geintroduceert: de grazy giallo: over gekken dus met trauma's.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Heyy die ken ik niet!
goeie tip.
volgens mijn ervaring had je eerst de dolari giallo: moorden voor je erfinis (denk aan 'twitch of the death nerve'. En later met name door Argento geintroduceert: de grazy giallo: over gekken dus met trauma's.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nee man, is gewoon pseudo-intellectuele onzin. Heel vermakelijk, vooral die eerste twee, maar het slaat allemaal nergens op. Het doet misschien gewichtig en slim aan, maar er klopt eigenlijk niks van - zowel verhaaltechnisch als psychologisch (en dat is natuurlijk prima zo). Werd zelfs een substroming, de giallo over mentale stoornissen; deze vind je dan vast ook goed: Tutti i Colori del Buio (1972).
Ik heb ook duidelijk gezegd wat mij betreft een beter (of moet ik zeggen interessanter) verhaal. Ik heb niet beweerd dat het slimmer of intellectueler is dan de werkjes van Argento. Dat is wat jij ervan maakt. En die diepere boodschap heb ik ook niet over gesproken.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ik heb ook duidelijk gezegd wat mij betreft een beter (of moet ik zeggen interessanter) verhaal. Ik heb niet beweerd dat het slimmer of intellectueler is dan de werkjes van Argento. Dat is wat jij ervan maakt. En die diepere boodschap heb ik ook niet over gesproken.
Je had het over "[een gebrek aan] inhoud" en "altijd dezelfde vage shit, [...] ze lijken nooit een drijfveer te hebben". Dat is dus net zo goed van toepassing op je eerdergenoemde lijstje; het is allemaal onnavolgbare onzin en van-de-hak-op-de-tak dramaturgie. Zeer vermakelijk inderdaad, maar dat is heel iets anders dan de door jou gewenste substance over style.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Morte Sospetta di una Minorenne (1975), duizend keer beter dan je zou verwachten!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Je had het over "[een gebrek aan] inhoud" en "altijd dezelfde vage shit, [...] ze lijken nooit een drijfveer te hebben". Dat is dus net zo goed van toepassing op je eerdergenoemde lijstje; het is allemaal onnavolgbare onzin en van-de-hak-op-de-tak dramaturgie. Zeer vermakelijk inderdaad, maar dat is heel iets anders dan de door jou gewenste substance over style.
En alweer trek je de verkeerde conclusies of interpreteer ik je wat ik zei op een verkeerde manier. Ik sprak over wat mij betreft een beter, interessanter verhaal. Ik heb niet gezegd ik prefereer stijl over substance, dat is misschien wat jij uit mijn recensie concludeert. Dus als dat zo is sorry dat ik mij niet duidelijk heb uitgedrukt. Ik weet niet hoezeer je bekend bent met de horror van Herschell Gordon Lewis, verhaal is niet veel soeps en de kills zijn helemaal geen hogere wiskunde eigenlijk nogal stijlloos. Toch vind ik ze heerlijk om te zien omwille van de vaak knotsgekke concepten en ja ok vrij rechtlijnige verhalen.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Als dit geweldige horror is dan zijn de films van HG Lewis ware meesterwerken...
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Profondo Rosso viel wel mee ja, tikkeltje te lang wel. Tenebre was ook wel ok, niet zo vaag maar bijzonder vond ik het niet. Trauma vond ik wel echt goed wellicht omdat het meer rechtlijning en no-nonsense aanpak was. Bird with Crystal Plumage staat al op mijn watchlist 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik zou die Argentobox dan maar naar zolder doen want veel beter wordt het niet 
(ook al heeft argento veel fans van de Mothers triologie)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zou die Argentobox dan maar naar zolder doen want veel beter wordt het niet 
(ook al heeft argento veel fans van de Mothers triologie)
Ik heb geen idee van welke Argentobox je spreekt, ik heb er geen en zal er wellicht ook nooit 1 hebben 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik heb geen idee van welke Argentobox je spreekt, ik heb er geen en zal er wellicht ook nooit 1 hebben
Zo villein.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Bij Opera:
Giallo zou een van mijn favoriete genres kunnen zijn helaas lijken de meeste zich te focussen op style over substance. Aangezien ik ondertussen toch al alle giallo's van Mario Bava en Lucio Fulci heb gezien, dan toch maar eentje van Dario Argento. En ook deze kan zich weer niet onderscheiden qua verhaal of concept van de rest van zijn oeuvre, het is altijd dezelfde vage shit. Wat was nu die moordenaar zijn probleem, ze lijken nooit een drijfveer te hebben. Is Argento dan niet in staat om iets te bedenken dan zo een vage uitleg waar ik als kijker niets mee kan. Enkele stijlvolle kills en het gedeelte met de raven is ook nog leuk maar al de rest is weer zo interessant als verf te zien opdrogen. Als dit geweldige horror is dan zijn de films van HG Lewis ware meesterwerken...
Style = substance
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Probeer Quentin daar maar van te overtuigen dan 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Nieuwe docu:
Stiekem staat hij gewoon met Engelse subs op YT trouwens.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In de traditie van de jaren 70 giallo's:
Abrakadabra (2018) - vanaf 16 mei te koop op dvd
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Geweldig nieuws: The Complete Lenzi/Baker Giallo Collection [6-Disc Blu-ray Box Set] – Severin Films - severin-films.com (meteen besteld).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zojuist aan MM toegevoegd:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Full Moon Features brengt de gerestaureerde Ragazza Tutta Nuda Assassinata nel Parco (1972) uit:
A rare Italian giallo shocker coming from Full Moon! Totally uncut and remastered!
We're excited to break the news about the upcoming Blu-ray, DVD and streaming release of NAKED GIRL MURDERED IN THE PARK, a rarely seen 1972 Italian giallo thriller filled with sex, nudity and style to burn!
The film will hit Full Moon's Amazon Prime channel and Full Moon Streaming soon, with Blu-ray and DVD releases to follow.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hier nog niet eerder genoemd, nu alsnog met een grotere afbeelding:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/52000/52227.300.jpg?cb=1617301272
Una Farfalla con le Ali Insanguinate (1971) - nu te zien op Netflix!
Hoera de eerste giallo op netflix!!! Geen naakt, beperkte bodycount, niet al te bloederig. Wel politiek zeer incorrect en daarom het aanzien waard. netflux onwaardige film.
Graag allemaal kijken zodat netflix meer gialli aankoopt !
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Liever allemaal kopen zodat Arrow weer eens een Giallo uitbrengt... 
Joost1973
-
- 19 messages
- 2620 votes
De 11 slechtste gialli die ik tot nu toe gezien heb...
Mia moglie, un corpo per l'amore (1973)
Jack el destripador de Londres (1972) eigenlijk een amarillo
Suor Omicidi (1979)
Giallo a Venezia (1979)
Il sesso della strega (1973)
Ragazza tutta nuda assassinata nel parco (1972)
La rossa dalla pelle che scotta (1972)
Carnalità (1974)
L'assassino è ancora tra noi (1986)
La moglie giovane (1974)
La pelle sotto gli artigli (1975)