• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Avonturenfilms: op zoek naar een oude schat of mysterie

FilmBreaker

• 22 messages
  • 4 votes

Hallo,

Ik ben op zoek naar films waarin het zoeken van een schat of het oplossen van een oud mysterie centraal staat. Zelf vind ik ook het programma ''Treasure Quest'' op Discovery erg interessant. Heeft iemand nog suggesties?

Alvast bedankt

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

The Davinci Code gaat wel over het oplossen van een mysterie. Het vervolg (nog niet gezien) ook volgens mij.

Voor de rest niet echt avonturenfilms, maar toch.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Journey 2. Samen met The Goonies toch wel de beste avonturenfilm ooit.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

L'homme de Rio (Fr-1964) van Philippe de Brocca

Cutthtroat Island (VS-1995) van Renny Harlin

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

Gelden alle varianten op Sir Arthur Conan Doyle's The lost world uit 1912 ook?

The lost world (1925) ("stomme" film)

The lost world (1960)

The lost world (1992)

The lost world (1998)

The lost world (2001) (erg leuke recente TV-film)

en ongetwijfeld nog talloze Jurassic-variaties...

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

Och ja Brix, King Solomon's mines, dat is zo ongeveer de moeder van alle verloren-schat-verhalen, hoe kon ik die over het hoofd zien!

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Roger Thornhill wrote:

Och ja Brix, King Solomon's mines, dat is zo ongeveer de moeder van alle verloren-schat-verhalen, hoe kon ik die over het hoofd zien!

Je dacht natuurlijk: Ach daar komt Brix toch wel mee aanzetten

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

Eh... ja, ja natuurlijk! (Maar ik heb het nota bene een half jaar geleden nog gelezen...)

mr rumson

• 2170 messages
  • 2995 votes

Dat beide westernliefhebbers Roger Thornhill en Brix hier nog niet aan gedacht hebben

The Train Robbers (1973)

Il Buono, il Brutto, il Cattivo (1966)

Brix en dan is er nog een maar weet zo gauw de titel niet meer misschien dat het jou bekent voor komt en dat je de titel weet.

Het gaat om een spookstadje waar een groepje outlaws zowat het hele stadje afbreken op zoek naar de buit.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Roger Thornhill

Aangezien we dan toch al aan de verhalen van H Rider Haggard begonnen zijn

She (1935)

She (1925)

She (1965)

She (2001)

En de vele versies van >

Treasure Island (1934)

Vul maar in

Enne.... Monty Python and the Holy Grail (1975)

Willem Verheij

• 40 messages
  • 120 votes

Geen film, maar een bordspel dat ik toch even onder de aandacht wil brengen omdat het zo perfect past: Fortune and Glory.

Fortune and Glory: The Cliffhanger Game | Board Game | BoardGameGeek

Dit bordspel is echt gemaakt voor de liefhebbers van jaren 30 pulp avonturen. De artwork zijn foto's van mensen in kostuum, wat sterk bijdraagd aan de sfeer.

Iedere speler kiest een van de acht pulp avonturiers, of 12 met de uitbreiding. Je reist over de wereld heen op zoek naar schatten, en de nazi's zitten hier ook achter aan. Iedere avonturier heeft andere vaardigheden, en je moet verschillende gevaren overwinnen om een schat te bemachtigen.

Als je faalt krijg je een cliffhanger die je de volgende beurt moet oplossen.

Bijvoorbeeld het gevaar is dat je een puzzel moet oplossen. Als je faalt kan de cliffhanger een grote rollende steen zijn. En als je dan weer faalt met de dobbelstenen ben je knock out.

Iedereen blijft tot het einde meespelen, en het spel zit zo vol met deze sfeer, het is echt een aanrader voor iedere liefhebber van avonturen films.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dora and the Lost City of Gold (2019) - vanaf 8 augustus in de bioscoop

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

films over Atlantis

Tomb Raider-films

filosofische film : Aguirre, der Zorn Gottes (1972)

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Treasure Island en daar zijn inmiddels -zoals eerder vermeld- minstens een vuist vol versies van, maar wil vooral toch de versie van Disney uit 1950 vermelden, omdat die qua charme en avontuurgevoel waarschijnlijk ook de beste versie is.

The Count of Monte-Cristo en dan vooral de versie met Richard Chamberlain uit 1975 met een cast verder ook vol bekende namen: Trevor Howard, Tony Curtis, Louis Jourdan en Donald Pleasence.

The Deep uit 1977, waarin door Nick Nolte, Jacqueline Bisset en Robert Shaw wordt gedoken naar een oud gezonken Spaans schip vol sieraden.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

thunderball

Tip (?)

Misschien wel handig.

Je kan de titel van de film(s) invoeren in het zoekvenstertje hierboven ("zoek bericht of gebruiker") voordat je iets plaatst.

Om doublures te vermijden.

Ook al leveren die geen "strafpunten" op

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik heb het eerste stukje even aangepast.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.