• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Animatie - 2D vs 3D

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Omdat ik al honderden discussies heb gehad over dit onderwerp bij heel veel films heb ik nu maar een Topic gemaakt. Mijn standpunt is en blijft: Cel-animatie zal altijd de beste techniek van animatie blijven en de meeste CGI is technisch bagger.

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

Ik weet niet of het zin heeft om hier over te gaan discussieren wanneer jij blijft volharden in je standpunt dat CGI technisch bagger is. Het is een vooroordeel en misschien ooit waar geweest, maar het heeft inmiddels een dusdanige ontwikkeling doorgemaakt dat er nu schitterende dingen mee gedaan worden.

Er bestaan prachtige, maar ook een heleboel slecht gemaakte cel-animatie films, dat maakt die techniek niet beter of slechter dan CGI. Het gaat er uiteindelijk om wat er mee bereikt wordt.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Maar dan nog. Ik word een beetje moe van al die CGI films. Ieder jaar komen er weer een paar bij en daar zitten dan één of twee goed bij. Nog steeds kan ik de echt goede CGI-films op mijn vingers tellen films als Toy Story, Kung-fu Panda, The Adventures of Gahoole, Legend of the Gardians, The Polar Express, Shrek 2 ect. Terwel Cel-animatie bijna altijd gewoon prachtig is.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Maar The Hobbit vind je dan weer schitterend...

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Ja, dat klopt maar dat komt ook door het verhaal.

Bij live-action films zie ik ook veel liever old school-ILM effecten dan CGI.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Maar heb je het hier niet over de techniek die de hele film naar beneden haalt? CGI is technisch bagger, dus wordt je moe van al die CGI-films die gemaakt blijven worden. Waarom, als The Hobbit technisch bagger is, ben je daar dan zo lyrisch over? 5 sterren, de volle mep...

Volgens mij haakt het gewoon in op het punt dat nakada maakt: het gaat er uiteindelijk om wat er mee bereikt wordt. CGI of traditioneel; het moet het te willen bereiken resultaat ondersteunen. Handgetekende aardmannen doen dit niet, fotorealistische daarentegen wel...

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

baspls wrote:

Terwel Cel-animatie bijna altijd gewoon prachtig is.

Lijkt mij niet. Hoewel ze meestal een min of meer nostalgische sfeer hebben, zijn er ook zeer matige cel-animatie films.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

nakada wrote:

Lijkt mij niet. Hoewel ze meestal een min of meer nostalgische sfeer hebben, zijn er ook zeer matige cel-animatie films.

Zoals?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Ik vind het vooral lelijk en onwennig aandoen als computertechnieken worden verwerkt binnen celanimatie. Soms kan het (Beauty and the Beast) maar meestal heb ik het idee dat die twee niet bij elkaar horen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Wie genoeg animatie kijkt zal uiteindelijk zien dat de techniek niet zoveel met het eindresultaat te maken heeft. Zowel in 2D, CG en combos zijn er lelijke en mooie films. Uiteindelijk heeft het er maar mee te maken wat de artiest met de techniek doet.

Enige voordeel van 2D (en dan zeker in de filmbusiness) is dat de stijlen véél uiteenlopender zijn. CG wil nogal eens snel eenheidsworst opleveren, al helemaal als het de bioscoop moet halen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.