• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Khmer Rouge

Baldur

• 691 messages
  • 3072 votes

Daar ik begin vorig jaar enkele maanden door Azie heb gereist en o.a. Cambodia heb aangedaan, ben ik benieuwd naar films over de Khmer Rouge. Via de zoekfunctie vind ik naast het bekende The Killing Fields enkel wat documentaires of obscure actiefilms.

Iemand een tip?

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

niet dat ik weet. volgens mij is The Killing Fields de enigste speelfilm over of met de Khmer Rouge, en Cambodia

Er is wel een franse docu, "S-21, la machine de mort Khmère rouge" uit 2003 dat goede recensies heeft gehad

S-21, la machine de mort Khmère rouge (2003) - IMDb

Baldur

• 691 messages
  • 3072 votes

Thanks voor de reactie, helaas weinig over gemaakt dus...

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Baldur wrote:

Thanks voor de reactie, helaas weinig over gemaakt dus...

Weliswaar niet allemaal over Cambodja...

on topic..maar wel een docu:

Duch, le maître des forges de l'enfer, docu over kampbeul Cambodja, onlangs op iffr.

(redelijk) on topic maar vemoedelijk wel bekend (ook in lonely planet genoemd uiteraard)

Apocalypse Now

iets minder on topic (buurland Laos, wel over "het rode gevaar"/ zelfde tijd):

Rescue Dawn, regisseur Werner Herzog (!), speelt meen ik me te herinneren in Laos, is "geschoten" in Thailand. Is vooral een spannende jungle/ kamp ervaring.

geheel off topic, wel een aanrader:

Balibo (aus)- vond ik best goed en interessant (waar gebeurd, gaat over Oost Timor).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.