• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.264 votes
Profile

Surrealistische sprookjesfilms

Leel Erine

• 3 messages
  • 336 votes

Ik ben op zoek naar meer vreemde, dromerige en sprookjesachtige films. Een beetje in de trant van de volgende films:

- Valerie and her week of wonders

- Fanny och Alexander

- Tideland

- Nosferatu: Phantom der Nacht

- Bröderna Lejonhjärta

- Dolls

- La double vie de Véronique

Van die films die voortkabbelen en ondertussen het ene na het andere fascinerende shot laten zien .

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Sommige films van Juraj Jakubisko zijn dan wellicht wat voor je:

An Ambiguous Report about t...

Frau Holle

Freckled Max and the Spooks

en deze Tsjechische wellicht:

Kytice

En de films van Jean-Pierre Jeunet, natuurlijk!

Verder nog:

Les Enfants de Timpelbach

Hansel & Gretel

Be with You

Innocence (2004) (II)

Mushishi

Angel's Egg

Beauty and the Beast

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Heb em toevallig gisteren ook al ge-name-dropped:

Malá Mořská Víla (1976)

een letterlijk sprookje in dit geval; dromerige en sprookjesachtige art-house films zijn er te veel om op te noemen, maar heb er niet zo snel eentje paraat die kan tippen aan Valerie... wellicht Picnic at Hanging Rock (1975) , maar die heb ik nog niet gezien

oh, en ook deze zeker een kans geven Loong Boonmee Raleuk Chat (2010) ,hoewel dat wellicht een te trage en abstracte film is vergeleken met de andere titels... de scene bij de waterval is een van de meest sprookjesachtige ooit gefilmd.

Als die bevalt, kan ik vervolgens "Un Lac" tippen, van mijn favoriete regisseur. En "Nang Mai" ook, "Las" misschien... te veel om op te noemen dus...

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Perinbaba moet toch wel mijn favoriet wezen! Heerlijke, choatische film. Moet nog steeds meer van dat zien.

Edit: Zie dat Baggerman hem ook al heeft genoemd hierboven.

Dankjulliewel! Heel veel titels waar ik nog nooit van gehoord had, een paar trailers zien er veelbelovend uit!

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Sprookjes van Jean Cocteau !

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

- Red Riding Hood

- Sleepy Hollow

- The Brothers Grimm

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Een Vlaamse: Taxandria (1994)

Prachtige film, maar een beetje bizar. Kon het destijds moeilijk plaatsen. (Mss nog eens herzien?) (fan-made trailer, hier)

ghost next door

• 10 messages
  • 0 votes

Oh, hier was ik ook naar op zoek!

& ik kan nog een paar andere films aan het lijstje toevoegen:

Ruslan i Lyudmila (1972), Angyali üdvözlet (1984), Tři Oříšky pro Popelku (1973) en Rusalochka (1976).

Verder misschien nog Sleeping Beauty (2011) en wellicht Peau d'Âne (1970).

Něco z Alenky (1988) is ook erg goed, en valt een beetje in het kader van Valerie, vanwege het Tsjechische surrealisme... Chytilová's Daisies (1966) vond ik ook leuk, maar niet op hetzelfde niveau ^

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Kwijl! Ik wil al deze films zien!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.