• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Beste jumpscares

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Leek me wel geinig om hier een topic over te openen, zag dat er nog geen was. Nu betreft het gebruik van jumpscares/schrikmomenten in horrorfilms vaak geen hogere wiskunde, tegenwoordig lijkt ook elke horrorfilm er bomvol mee te zitten. Vaak een goedkoop en makkelijk trucje. Toch zit er zo nu en dan eens een écht goede tussen, eentje die je zowat uit je stoel doet lazeren.

Ik nomineer in ieder geval alvast die scene met de zuster uit Exorcist III. Zelden zo kapot geschrokken.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Zag vanavond Exorcist III nog, die scène is inderdaad erg sterk. Paar andere memorabele jumpscares:

- De hand uit het graf uit Carrie.
- De demon achter Patrick Wilson in Insidious.
- De xenomorph valt Dallas aanin Alien.
- Het Sloth slachtoffer wordt wakker in Se7en.

Als er voldoende sfeer wordt opgebouwd kan een jumpscare erg effectief en goed zijn, vooral als het in een film sporadisch wordt ingezet. Helaas zitten veel - vaak recentelijke - horrorfilms propvol jumpscares en zijn ze vooral flauw en voorspelbaar. Een film als Drag Me To Hell bevat bijvoorbeeld om de 5 seconden een jumpscare. Dieptepunt van jumpscares is de remake van A Nightmare on Elm Street, waar Freddy in een kast verschijnt en letterlijk 'boe' roept.

Jamie161711

• 13 messages
  • 311 votes

Voor mij de beste jumpscare is de restaurantscene in Mulholland Drive.
Fantastische opbouw en uitstekend camerawerk.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Eigenlijk meer een ik-druk-me-nog-dieper-in-m'n-stoel-scare, maar die demoon op de kast in The Conjuring bezorgt me keer op keer kippenvel op de verkeerde plekken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zwolle84 wrote:

Eigenlijk meer een ik-druk-me-nog-dieper-in-m'n-stoel-scare, maar die demoon op de kast in The Conjuring bezorgt me keer op keer kippenvel op de verkeerde plekken.

Darth Maul is in the house!!

May the Force be with you Zwolle

Oeps neen sorry dat is Insidious , waarom verwar ik die 2 toch steeds

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.