• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Top 10: Teleurstellende rotfilms van goede regisseurs

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Het is de bedoeling om hier een top 10 (of minder) te plaatsen van ontzettend slechte films van regisseurs die jij anders best hoog hebt zitten. Natuurlijk met een gefrustreerde uitleg erbij.

1. *1 Guy Ritchie - Swept Away (2002)

Vaak zijn films die iedereen slecht vindt helemaal niet zo slecht en valt er nog best iets amusants uit te halen. Hier niet! Madonna kon al nooit acteren, maar in deze film raakt zij wel nieuwe dieptepunten in de bodemloze put die haar acteercarrière is.

2. *1 Theo van Gogh - Cool (2004)

Johnny de Mol en Katja Schuurman die probleemjongeren spelen in een vreemde propagandafilm over Glenn Mills. Van Gogh-onwaardig.

3. *1.5 Erik de Bruyn - De President (2011)

Pijnlijk ongrappige 'satire' van een regisseur die zich ooit als enigszins vernieuwend op de kaart had weten te zetten.

4. *1.5 Wes Craven - Scream 3 (2000)

Was Scream in zijn voorganger al niet meer de frisse en fruitige nieuwe soort horror, nu lijkt Craven ook definitief de weg kwijt te zijn geraakt. Het zou ook meteen een weg in zijn oeuvre betekenen waar weinig echt goede dingen meer uit voort zijn gekomen.

5. *2 Lodewijk Crijns - Alleen Maar Nette Mensen (2012)

Het weinig subtiele materiaal wordt omgetoverd naar iets wat ranziger, ongrappiger en minder aansprekend is dan ik had durven verwachten. Discriminatie aankaarten met de billen van negerinnen in een prominente hoofdrol levert bij mj vooral een fronzende wenkbrauw op.

6. 2* George A. Romero - Diary of the Dead (2007)

De hype van de found footage was alweer over, maar de grootmeester van de zombiefilm wil ook nog even een graantje meepikken. Onbegrijpelijk slecht.

7. 2* Chris Columbus - Home Alone 2: Lost in New York (1992)

De eerste keer in mijn leven dat ik zelf ervoer hoe het is als je favoriete film een schijtvervelend vervolg krijgt. Achteraf zie ik dat Columbus wel meer jeugdsentiment op zijn naam heeft dan ik zelf dacht.

8. 2* M. Night Shyamalan -The Last Airbender (2010)

Ik geloofde oprecht dat hij hiermee zijn slechte reputatie uit het slop zou kunnen halen. Ik weet inmiddels dat dit niet snel meer gaat gebeuren.

9. *2 Oliver Stone - Natural Born Killers (1994)

Nare film die niet werkt als maatschappijkritiek, maar ook niet vermaakt met zijn idiote geweld.

10. *2 Robert Rodriguez - Once upon a Time in Mexico (2003)

Uitstekende cast en een sterke pulpregisseur leveren vooral een warrig kluwen van onafgewerkte verhaaltjes. Pijnlijk veel potentie die door de plee wordt gespoeld.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.