- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Breng een favoriet onder de aandacht
Breng een favoriet onder de aandacht
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Okay, ik weet, er bestaat al deze topic, maar die is al ruim 2 jaar dood en niet precies wat ik in gedachte heb met mijn topic. Of eigenlijk is het heel anders zelfs.
Die lijstjes zijn namelijk leuk en handig maar nogal eenvoudig en snel te maken. Banaal haast. Ik zoek diepgang, iets meer redenen die men heeft waarom een film meer aandacht verdient. En ik kan wel bij elke mooie film een review plaatsen, maar dat wordt natuurlijk lang niet door iedereen gelezen. Soms zie je een titel in de updates die je al niets zegt en kijk je niet verder in de lijst. Naar deze topic kan je doelbewust gaan en de tips achterelkaar lezen met een korte uitleg erbij. het gemak dient de lezer te leiden.
Ik hanteer wel een aantal regels:
- Een film per keer, maximaal één per week;
- Geen stemmenmaximum, maar ook niet te veel, ik vind dat aan diegene om dat zelf te bepalen;
- Hij mag niet in de top 250 staan of de alternatieve top100;
- De film moet enigszins leverbaar zijn in Nederland (dus geen obscure Aziatische films die je enkel op een lokale markt in Seoul kan vinden);
- Niet enkel een titel, maar vertel er iets bij, wat er goed of bijzonder aan is. Hoe je dat doet is aan jezelf;
- Heb je al een review gegeven dan kan je die erbij linken, maar dus niet enkel die link zelf plaatsen
Mocht een der moderators denken 'mwoh, zoiets kennen we al', dan vraag ik hen er maar mijn eigen tiptopic van te maken. Af en toe wil je de wereld ook iets laten weten.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Roman Holiday (1953), 342 stemmen
Waarom is deze bijzonder?
De eigenlijke doorbraakrol van Audrey Hepburn. Tevens won zij haar eerste Oscar, voor beste actrice. Volledig terecht trouwens. Ook won de film de Oscar voor script en voor kostuums. Verder nog zeven andere nominaties, waaronder voor beste film.
Is het ook leuk dan?
Zeker. Dit is nog zo’n oude film uit Hollywood waar plezier voorop staat en dat spat van het scherm, sowieso door Hepburn maar eigenlijk elke scène straalt een warme liefde uit.
Zwart-wit, dat is toch niks?
Vooropgesteld, ik vind dat wel mooi. De film zelf ziet er strak uit, op locatie geschoten en heeft zelfs een aantal bijzonder mooie shots.
Had ik er al eens iets over gezegd?
Waarom nu?
Omdat deze vanaf 13 maart te koop zal zijn op Blu-Ray.