• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

MovieMeter Awards 2004 (2012)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik moet inderdaad toegeven dat deze Awards nooit zo voorspelbaar zijn als ik vooraf vermoed.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Het is niet mijn lijstje geworden, maar kan er wel mee leven.

Vind de awards voor Der Untergang verrassend en niet terecht. Verder mis ik Kamikaze Girls (persoonlijke favoriet) en zeker ook Innocence (Hadzihalilovic). Laatstgenoemde had de nominaties niet eens gehaald.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Misschien een kleine analyse omdat het hier wel spannend was.

TITELS/NAMEN die de finale net niet haalde:

Bij Beste film viel Sideways net naast de boot. Zowel Engelstalige films als Niet-Engelstalige films kregen 34 genomineerden. Wat de versplintering wel groot maakt. Bij de acteurs valt vooral de Mannelijke hoofdrol op, waar ook Javier Bardem (Mar adentro) en Toni Servillo (Le consequense dell'amore) goed scoorden, maar de finale niet haalden. Bij vrouwelijke hoofdrol had Uma Thurman 1 puntje te kort. De bijrollen waren te verdeeld. Script en filmscore waren duidelijk en hadden finalisten met een kleine voorsprong. Shimotsuma Monogatari had 1 puntje te kort voor Cinematografie en bij animatie was de enige animatie met een hoop punten die ook bij de 'groten' hoorden Team America: World Police. Maar helaas 2 punten te weinig.

Finalisten met 1 puntje te weinig:

Om aan te tonen dat elke stem telt waren er toch wel enkele finalisten die met één stem extra het verschil konden maken. Deze finalisten hadden 1 punt (1stem dus) te weinig om evenveel punten te hebben als de winnaar: Saw en Eternal sunshine of the spotless mind (Beste film), Eternal sunshine of the spotless mind (regie), Julie Delpy in Before Sunset (vrouwelijke hoofdrol), Anna Tsuchiya in Shimotsuma Monogatari (vrouwelijke bijrol), Garden state (filmscore) en The Incredibles (animatiefilm).

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Al met al een mooie uitslag, vooral door de diversiteit. Staan wat films tussen die ik moet herzien en ook wel wat mooie tips tussen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.