• 177.927 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.545 votes
Profile

Meest absurde film

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Ik moest nog denken aan een Oost-Europese film (jaren '60 à '70) die chronologisch geheel omgekeerd verteld wordt (o.i.d.), maar ik kan de titel zo even niet vinden...

-edit- gevonden: Happy End (1967).

perri

• 26 messages
  • 451 votes

The Cube 1, 2 en 3

en

Irréversible

Sukantara

• 95 messages
  • 102 votes

delicatessen heb ik toendertijd ook gezien en die is idd ook vrij apart en absurt.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Frank Henenlotter kan er ook heel wat van. Inelkaargezette frankensteinachtige hoeren , moordende Siamese tweelingbroer, een ''worm'' die hersenen eet en een high gevoel geeft .

Re-animator en From Beyond zijn ook soms vrij absurd.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Heavy Metal (1981)

Aaneenschakeling van losse scenes, maar ik heb er wel goed om kunnen lachen!

sabsabsab

• 647 messages
  • 52 votes

A Clockwork Orange en Mulholland Drive zijn absurde maar ook de mooiste films die ik gezien heb, verder...

Kunstzinnige films: Eraserhead, Inland Empire, The holy mountain, Santa Sangre, Eyes wide shut, Caligula,

Gestoorde films: A Serbian film, Natural born killers, Cannibal hollocaust, House of 1000 corpses, The 120 days of sodom, The human centipede(1&2)

Psychologische breinkrakers: Requiem for a dream, The shining, Lost highway, Enter the void, PI, Donnie Darko,

Absurde Comedy's: Fear and Loating in Las Vegas, American psycho, De Monty Pyton reeks, Army of Darkness, Guest house paradise

En zo zijn er nog wel meer, wel jammer dat er weinig gereageerd is op deze forum, ik vind het juist zo'n intressant onderwerp.

Tokyo gore police

Brain dead

The human centipede

Martyrs

Nekromantic

Antichrist

The evil dead

Art of the devil

Ichi the killer

The toxic avenger

Machine girl

De saw reeks

Hellraiser (niet alle delen)

Inside

cucciolo

• 491 messages
  • 1100 votes

sabsabsab wrote:

A Clockwork Orange en Mulholland Drive zijn absurde maar ook de mooiste films die ik gezien heb, verder...

Kunstzinnige films: Eraserhead, Inland Empire, The holy mountain, Santa Sangre, Eyes wide shut, Caligula,

Gestoorde films: A Serbian film, Natural born killers, Cannibal hollocaust, House of 1000 corpses, The 120 days of sodom, The human centipede(1&2)

Psychologische breinkrakers: Requiem for a dream, The shining, Lost highway, Enter the void, PI, Donnie Darko,

Absurde Comedy's: Fear and Loating in Las Vegas, American psycho, De Monty Pyton reeks, Army of Darkness, Guest house paradise

En zo zijn er nog wel meer, wel jammer dat er weinig gereageerd is op deze forum, ik vind het juist zo'n intressant onderwerp.

leuk lijstje

Filmkriebel

• 9957 messages
  • 4647 votes

L'écume des jours (2013)

alexander038

• 957 messages
  • 1295 votes

Deze kan ook wel aan dit topic toegevoegd worden: Paidia tou Diavolou, Ta (1975).

erniesam

• 182 messages
  • 104 votes

Ik neem aan dat we hier praten over speelfilms en geen experimentele films? Je zou anders het hele oevre van Brakhage of Deren op kunnen noemen. Speelfilms zijn uit een heel ander hout gesneden, natuurlijk.

Er zijn al een aantal absurde en erg mooie films opgenoemd. Zelf wil ik films van Peter Greenaway inbrengen. Ik heb lang niet alles van hem gezien, maar van de vier die ik heb gezien kan ik er op deze thread wel twee opnoemen die heel toepasselijk zijn:

The baby of Macon (1994) en The cook, the thief, his wife and her lover (1989)

Dievegge

• 3166 messages
  • 8191 votes

The Imaginarium of Dr. Parnassus

Being John Malkovich

Zelig

Our Relations

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.