• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Nederlands Film Festival - NFF

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Was deed die Maria Kraakman irritant. Ik vind het leuk voor Thijs Romer, goeie nieuwe look ook

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Wat was er irritant aan Maria?

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Nou haar reactie op het winnen van het Kalf vond ik nogal overdreven

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Wat een calvinistisch geneuzel.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Wat opent er dit jaar eigenlijk allemaal op het NFF? Nachtrit, Ober, Sl8n8. Nog meer?

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Ik weet alleen dat verder, Een Ander Zijn Geluk en de Uitverkorene hier in Amersfoort draaien.

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Volgens de website van filmfestival kon je vandaag kaarten bestellen voor de eenmalige marathonvoorstelling van de serie WALTZ. Maar ik zie niets staan als je online wil kopen, alleen Ober staat in het drop-down menu-tje. Foutje gemaakt in datum??

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Vandaag in de Volkskrant een (dikke) bijlage over het komende NFF.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Lag hier gratis in de bus. (De Volkskrant +bijlage)

En een leuk interview met de van Warmerdams

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Vanavond gaat het filmfestival van start !

Om 00.25 uur op Nederland 3 een verslag van de eerste dag.

Jammer dat ik volgende week mijn eerste tentamen heb, anders had ik me zeker anderhalve week in Utrecht gestationeerd.

FisherKing wrote:

En een leuk interview met de van Warmerdams

Gisteren zaten ze ook alledrie bij De Wereld draait door. Alex heeft het duidelijk niet zo op interviews. Wat soms leuke situaties op levert. Ben benieuwd naar Ober.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quido wrote:

Gisteren zaten ze ook alledrie bij De Wereld draait door. Alex heeft het duidelijk niet zo op interviews. Wat soms leuke situaties op levert.

Dat moet toch echt beter, vind ik. Die film moet toch kijkers trekken?

Ben benieuwd naar Ober.

Ik ook. Alhoewel de trailer en de uitgezonden stukjes wel heel erg televisie en low budget leken. Hoop op Cinema, als De Noordelingen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Wouter wrote:

Dat moet toch echt beter, vind ik. Die film moet toch kijkers trekken?

Klopt ja. Als leek kijkende nodigt het niet echt uit. Maar als je Van Warmerdam een beetje kent, is het eigenlijk vrij komisch. Eigenlijk net zo absurd soms als in zijn films.

Ik ook. Alhoewel de trailer en de uitgezonden stukjes wel heel erg televisie en low budget leken. Hoop op Cinema, als De Noordelingen.
Heeft dat ook niet (grotendeels) te maken met het feit dat Ober op video gedraaid is ? (vond het eigenlijk verrassend mooi uitzien)

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik had vrijdag Ober en 3 delen uit het VPRO-school programma (voor de studie) op het programma staan. Ik heb al 7 bonnetjes gehad die ik kan inwisselen voor een kaartje, maar hoe kan ik dat het beste doen? Vandaag waren de kassa's nog dicht, en morgen ben ik waarschijnlijk niet in Utrecht. Moet ik ze dan reserveren/bestellen, of kan ik diezelfde dag de kaartjes halen voor die dag en de andere voorstellingen die ik de volgende week ga bezoeken?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Heeft dat ook niet (grotendeels) te maken met het feit dat Ober op video gedraaid is ? (vond het eigenlijk verrassend mooi uitzien)[/quote]

Daar had ik bij de film maar een paar keer last van. Nee, dat heeft toch echt met de film zelf te maken, weet ik nu.

Nielskie

• 63 messages
  • 80 votes

Wat heerlijk dat ik in Utrecht woon, elke dag een filmpje pakken tijdens het NFF!

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Grootste kanshebber lijkt me: Het Woeden der Gehele Wereld

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Van mij mag het Bolletjes Blues worden.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

'Woeden der Gehele Wereld' favoriet voor Gouden Ui

De film Het Woeden der Gehele Wereld is donderdag de grote kanshebber bij de tweede uitreiking van de Gouden Uien, de prijs voor de slechtste Nederlandse film van het jaar. Dat maakte initiator Joris van den Berg maandag bekend. De Gouden Uien werden vorig jaar in het leven geroepen als tegenhangers van de Gouden Kalveren. Het Woeden der Gehele Wereld ontving zeven nominaties in vijf categorieën. De productie is twee keer genomineerd voor de prijs voor slechtste regie (Guido Pieters en Rob Houwer) en twee keer voor de prijs voor slechtste actrice (Esther Waij en Anna Speller). Verder werd de film voorgedragen in de categorieën slechtste film, slechtste acteur (Cees Geel) en meest nodeloze seksscène. Deze laatste nominatie ontving de productie voor het fragment waarin actrice Esther Waij een jongen van achttien verkracht onder het uitroepen van de zin 'draai aan mijn tepels alsof je een dop van een fles schroeft'.

In de categorie slechtste film zijn verder genomineerd Doodeind en Sportman van de Eeuw. Die laatste is ook oorgedragen voor de prijs voor slechtste regie. De andere kandidaat voor de prijs voor slechtste actrice is Victoria Koblenko, voor haar verdienste in de horrorfilm Sl8n8. Zwartboek, de nieuwe film van Paul Verhoeven, ontving twee nominaties, die voor de prijs voor slechtste acteur (Johnny de Mol) en die voor de prijs voor meest nodeloze seksscène. Deze nominatie betreft de scène waarin actrice Carice van Houten opzichtig haar schaamhaar blondeert. De prijzen worden donderdag uitgereikt in Club Monza in Utrecht. De toegang is gratis. De jury bestaat uit filmjournalisten en studenten van de filmacademie.

De uitreiking van de Gouden Kalveren voor de beste films vindt vrijdag plaats.

Bron: ANP

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Quido wrote:

(...) meest nodeloze seksscène. Deze laatste nominatie ontving de productie voor het fragment waarin actrice Esther Waij een jongen van achttien verkracht onder het uitroepen van de zin 'draai aan mijn tepels alsof je een dop van een fles schroeft'.

Ronduit briljant ! Hopelijk is die scène niet gesneuveld in de Producer's cut

In de categorie slechtste film (...) Sportman van de Eeuw. Die laatste is ook voorgedragen voor de prijs voor slechtste regie.
Nou nou ... Als men dit al zo slecht vindt, moet het wel een erg goed filmjaar zijn geweest. Een slechte film is het niet en de regie is -hoewel misschien wat braaf en 'op safe'- toch ook niet slecht te noemen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Kom nou, met je Sportman van de Eeuw. Waarop gebaseerd? Gaat dit allemaal om bioscoopcijfers?

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

En die 2 nominaties voor Zwartboek vind ik ook overdreven.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

by_the_way wrote:

En die 2 nominaties voor Zwartboek vind ik ook overdreven.

Nou, daar valt nog wel wat voor te zeggen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Als die Gouden Ui zichzelf -voor zover dat mogelijk is- serieus wil nemen, moet het eerst eens redelijke categorieën verzinnen. 'meest nodeloze seksscène' ... en dan ook een scéne nomineren waarin geen seks te zien is. Over De Mol valt inderdaad wel wat te zeggen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Quido wrote:

Nou nou ... Als men dit al zo slecht vindt, moet het wel een erg goed filmjaar zijn geweest. Een slechte film is het niet en de regie is -hoewel misschien wat braaf en 'op safe'- toch ook niet slecht te noemen.

Het mag ook wel een wat ouderwetse, oubollige film genoemd worden, maar wel naar mijn mening in positieve zin. Het zal toch niet dat ze daar vooral naar keken. Doet niet onder voor sommige epische drama films uit de jaren 50. Maar wie weet vindt de jury die ook niks.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ik omhels je met 1000 armen winnaar van de Gouden Moviesquad Award. (jongerenprijs)

Genomineerd voor de 'beste film volgens filmsjournalisten':

- Forever (Heddy Honigmann)

- Langer Licht (David Lammers)

- Ober (Alex van Warmerdam)

En dalijk de echte Gouden Kalveren ...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Is het een Bolletjes Blues clan daar ofzo ?

Paar onbegrijpelijke keuzes (de nominaties voor Bolletjes Blues, Zoop en het feit dat Koolhoven (buiten die bijrol voor Knetter) en Job ter Burg genegeerd zijn). Complete lijst volgt nog.

Koolhoven (moet vaker dronken verschijnen tijdens interviews ), Mioch en San Fu hadden gelijk met de kritiek op de jury.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Koolhoven is lekker op dreef Lammers wekt trouwens meer de indruk dronken te zijn.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Hopelijk zegt hij ook wat over Bolletjes Blues ...

Dappere poging die film, maar totaal NIET geslaagd te noemen.

Edit: haha, ik kan gedachten lezen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.