• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

Miss Marple: A Pocketful of Rye (1985)

stinissen (crew films & series)

• 23435 messages
  • 76919 votes

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Australië

Misdaad

100 minuten

geregisseerd door Guy Slater

met Joan Hickson, Frances Low en Merelina Kendall

De moord op de rijke zakenman Rex Fortescue plaatst de politie voor een groot raadsel en de zaak wordt nog gecompliceerder wanneer men vergiftigde roggekorrels vindt in de zak van de vermoorde man. Bovendien blijft het niet bij die ene moord. Reden voor Miss Marple om zich met de zaak te gaan bemoeien. Verfilming van het gelijknamige boek van Agatha Christie.

Dit is 1 van de minste Agatha Christie`s

Dit is juist één van de betere Miss Marple's. A Pocketful of Rye is zelfs in de voormalige Sovjet-Unie verfilmd. Toch wel een degelijk verhaaltje lijkt mij dan, anders hadden ze wel een andere Agatha Christie genomen (keuze zat).

De meeste Miss Marple afleveringen heb ik vroeger als kind gezien en recent een aantal op DVD herzien (uit de collectie van m'n moeder). Het was eigenlijk de enige waarvan het verhaal me was bijgebleven, met name door de sinistere moorden en de geweldig onsympathieke karakters. Het gehele sfeertje is wat donkerder dan de gemiddelde Miss Marple en blijft daardoor veel beter hangen. 3,5*

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.