• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.972 votes
Profile

Weissensee

93.9

• 3124 messages
  • 4209 votes

Weissensee - IMDb

Alternatieve titel: Die Weissensee Saga

Duitsland

Drama

(tv-serie)

geregisseerd door Friedemann Fromm

met Florian Lukas, Hannah Herzsprung en Uwe Kockisch

In het Oost-Duitsland van de jaren tachtig maken we kennis met twee totaal verschillende gezinnen: de Kupfers en de Hausmanns. De Kupfers spelen een belangrijke rol in de ondersteuning van het communistische bewind. De Hausmanns daarentegen, zijn echte dissidenten. De twee gezinnen raken op een noodlottige en gevaarlijke manier met elkaar verwikkeld: Martin Kupfer en Julia Hausmann worden verliefd op elkaar. Ze zullen het moeten opnemen tegen de hele wereld en hun familieleden om hun relatie tot bloei te brengen.

Prima Duitse miniserie. Snak nu al naar deel 2.

Tarkus

• 6409 messages
  • 5315 votes

Dit is een prachtige miniserie, echt verbluffend goed.

Ik heb helemaal geen negatieve punten voor deze serie alleen maar lof.

Puike vertolkingen, zeer geloofwaardig allemaal, ook de sfeer, het grauwe van de DDR zoals je dat ook had in de film 'Das Leben Der Anderen', komt hier perfect in beeld.

Het verhaal, tragisch natuurlijk, is zo boeiend dat je aan het scherm gekluisterd zit van begin tot einde.

Dit is hoe een serie moet zijn, een pluim voor de maker en acteurs.

Hier wil ik meer van zien, en hoop dat er nog een vervolg op komt, maar gezien het einde dat wel laat vermoeden kijk ik er nu al naar uit en overweeg ik me deze serie zelf te kopen.

Topper !!!!

Darbie

• 1519 messages
  • 6022 votes

Geeft wel een helder inkijkje hoe een repressief staatssysteem werkt.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

Het lijkt alsof de schrijver er niet zoveel zin in had en voor het gemak maar even wat Dallas-episodes naar de DDR verplaatst heeft.

Zachtaardig broertje uit Stasi-familie (Bobby) wordt verliefd op jongedame uit dissidenten-familie (Pamela) en met name zijn ambitieuze. hatelijke Stasi-broer (JR) doet er alles aan om hun relatie kapot te maken.

Gewoon een zeperig familiedrama overgoten met een DDR-sausje en dat een uur of 6 lang!!

Nou ja om die foute broer konden we nog een beetje lachen - voor de rest doffe ellende.

stinissen (crew films & series)

• 23436 messages
  • 76920 votes

Uitstekende Duitse mini-serie met goede vertolkingen van de cast en een prima setting.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Ik zie dat er een 2de seizoen is gekomen.. is het dan niet een gewone serie geworden?

frans123

• 4459 messages
  • 1184 votes

Kan best goed zijn maar over de DDR weet ik genoeg Grauw, somber, je kan niemand vertrouwen...Goede acteerprestaties wat ik hier lees, schudden mij wakker...op een regenachtige zondag toch eens proberen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.