• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Jessica Jones (Netflix)

centurion81

• 2066 messages
  • 1986 votes

20 november komt het tweede Marvel-avontuur in Hell's Kitchen op Netflix. Na het zeer succesvolle Daredevil is het de beurt aan Jessica Jones. Hierna volgen nog series over Luke Cage en Iron Fist. Uiteindelijk culmineert dit in een miniserie The Defenders, waarin alle vier de helden een rol zullen spelen.

Maar, nu dus eerst Jessica Jones! De eerste trailer is er inmiddels

Marvel's Jessica Jones - It's Time - Only on Netflix [HD] - YouTube

In de hoofdrol Krysten Ritter, vooral bekend als het liefje van Jesse Pinkman in Breaking Bad:

http://mcuexchange.com/content/images/2015/03/Jessica-Jones-Hood.JPG

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Prima actrice, in 'Don't Trust the B---- in Apartment 23' vond ik haar ook wel lachen. Maar inderdaad voornamelijk bekend als de vriendin van Jesse.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Aaah... Lucy uit Gilmore Girls! Dat gezicht kwam me al zo bekend voor.

centurion81

• 2066 messages
  • 1986 votes

Hier een voorproefje in comicvorm

- read.marvel.com

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Op basis van Daredevil is dit een must-see voor mij.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Illum Sphere wrote:

Voor mij dan een must-not-see op basis van Daredevil.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Illum Sphere wrote:

Volgens IGN trekt JJ die lijn ook met succes door: NYCC 2015: Jessica Jones Premieres and Proves to be the Most Mature MCU Project Yet - IGN

Mattiman

• 15 messages
  • 609 votes

Ik mocht zomaar even de eerste zeven afleveringen (van de dertien) bekijken in avant-première. Het is, net als Daredevil, een erg donkere reeks geworden dat vooral dieper ingaat op menselijke emoties en harde vraagstukken (misbruik, fouten uit je verleden tevergeefs recht willen zetten). Het zijn lange afleveringen en het gaat allemaal niet bijster snel, maar het verveelt alleszins nooit. Ik was fan en ben erg benieuwd waar het naartoe gaat na de helft.

Krysten Ritter schittert als het titelpersonage, een beetje tegen mijn verwachtingen in. Ze speelt een overtuigend personage dat met haar humor ervoor zorgt dat de reeks nooit deprimerend wordt. David Tennant schittert als slechterik, maar opnieuw gelijkaardig aan Daredevil: ongelooflijk veel hebben we nog niet gezien van hem op de helft van het seizoen.

Mijn volledige bevindingen kun je lezen op Jessica Jones: donkere detective (preview) - Geekster

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Vanaf vandaag wereldwijd beschikbaar op Netflix; alle 13 afleveringen van 't eerste seizoen.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Aardige serie dat meer onder 't misdaad/detective genre valt dan 't superhelden gedoe. 't Is zeker niet een van de beste series van 't jaar maar voor Marvel's standaard behoorlijk beter dan gebruikelijk; beslist 't meest volwassene wat ze tot nu toe ondernomen hebben (met uitzondering van ie Punisher en Blade films). Ritter is een genot om naar te kijken maar 't verhaal is niet zozeer boeiend genoeg om wekelijks te volgen; had dit waarschijnlijk niet vol- of bijgehouden van week-tot-week dus de Netflix strategie bewijst weer eens 'n goede zet te zijn.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Het is een redelijke serie maar niet bijster goed. Zoals al wordt vermeld is het verhaal niet interessant genoeg.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Al twee keer in slaap gevallen bij de eerste aflevering, maar ik was dan ook erg moe

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Bijna door ep 2 heen, wakker gekeken, en tot nu toe erg goed.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

De eerste zeven afleveringen gekeken afgelopen weekend, maar echt bijzonder vind ik het niet. Het blijft hooguit bij vermakelijk. Overigens wel lachen om Luke Cage nu al te zien.

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Het ene moment is het behoorlijk en het ander moment erg knullig. Ik kijk het af, maar een tweede seizoen hoeft niet....

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Goede serie. Pakt gewoon vrolijk door op de kwalitatieve weg die Daredevil heeft ingeslagen. Ideale series om te binge-en ook. Wat vooral opvalt is dat de Marvel series veel meer met concepten doet en vooral zoveel beter en volwassener is. Betere cast, betere screenplay, betere karakteruitdieping en ook veel grappiger. Waarschijnlijk en hopelijk gebeurt dit ook met Luke Cage, Ironfist en The Defenders. Netflix weet toch als eerste en enige comic book series te laten werken.

Cast-wise ook geen fouten. Ritter is geweldig als troubled protagoniste, Tennant is echt een geweldige villain (ook zodanig geschreven en geregisseerd) en ben ook wel verrast hoe perfect Colter als Luke Cage. Erg fijne vibe, ook een behoorlijk hoog addiction gehalte.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Afgelopen weekend de overige afleveringen gezien.

Met de laatste vier à vijf afleveringen wordt het gelukkig wel spannender, maar voor mijn gevoel is het verhaal te uitgerekt. Dit had namelijk makkelijk in zes afleveringen verteld kunnen worden. Desondanks is het prima vermaak, maar het niveau van 'Daredevil' wordt helaas niet gehaald, al is het bij vlagen wel te zien.

Overigens wel lachen om Rosario Dawson weer te zien.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ben ergens bij afl 8 nu. Het is wel aardig, net als Daredevil. Leuk om een keer gezien te hebben, maar herkijkwaarde is veel lager dan de Marvel-films natuurlijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sin Bin, wat een heerlijke episode zeg. Alles klopt in deze aflevering. Magnifieke setup en finale execution. Toch vrij opmerkelijk hoe sterk Kilgrave is als villain, Tennant is geweldig maar vooral de setup van zijn villain-ness. Op Loki na, is haar film tegenhanger daar nooit in geslaagd. Erg sterke chemie ook tussen Ritter en Tennant maar oo kde transitie van de intrigerende relatie van Jones en Kilgrave naar tv werkt enorm goed, en de term rape wordt niet ontweken. Nothing but praise. De uitdiepingen en emotional weight die Jessica Jones heeft heb ik zelden bij Marvel gezien, en kent op zoveel vlakken diepgang die in de films ontbreken. Marvel Television heeft het op een rijtje en houdt de reputatie van het merk niet alleen in stand, het verhoogt het.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik heb het hele seizoen maar wat een matige serie is dit. Tenenkrommend acteerwerk van verschillende personen.

Te veel clichés en geforceerde actie scènes. De bijrollen worden beter vertolkt dan de hoofdrol.

De serie begin redelijk maar uitspraken zoals ik ben bang dat ik je breek of kan je mij wel hebben gaat veel te ver.(kijk afl2)

Dan zakt het niveau dermate in dat er vrij weinig boeiends overblijft.

Dan Jones zelf de meest oninteressante superhero ooit en de verwijzing naar Dare Devil is zo slecht dat het niet erger kon worden.

Je weet precies waar het heen gaat.

Voor mij zeker een Top of the Flop.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Die twist in ep 12 zag ik niet aankomen. Kudos, schrijvers.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen afgerond. Beetje anticlimax op het einde, maar over het geheel genomen best een aardige serie, maar ik denk dat ik Daredevil beter vind. Ik ben toch niet zo kapot van Ritter. Tennant en Colter doen het wat dat betreft beter, en het is fijn om in de laatste ep ook Rosario Dawson te zien.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Inmiddels ook begonnen. Net 1 aflevering achter de kiezen, maar het bevalt me gelijk al véle malen beter dan het ontzettend slechte Daredevil. Scheelt ook dat Krysten beter acteert dan de hele cast van DD samen.

Dat het in oogverblindend 4K is helpt overigens ook mee. [kwijlende emoji die is verwijderd]

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Damn, wat is dit toch een gave serie! Erg verfrissend om een keer zo'n duistere, down to earth Marvel te zien die steeds tegen de haren instrijkt. En die Killgrave is misschien wel de beste badguy die Marvel tot nu toe voortgebracht heeft.

Lucius

• 8 messages
  • 3 votes

In Overig > Televisie > Jessica Jones seizoen twee (Netflix):

Jessica Jones seizoen twee. Een prachtig staaltje karakterontwikkeling.

Jessica Jones seizoen twee is totaal anders dan het eerste seizoen, waar Killgrave de serie spanning en horror gaf. Er is nu geen super villain, en Trish neemt van de rust in New York gebruik om haar zus aan te moedigen nou is uit te zoeken hoe het met haar verleden zit. Gekwelde Jessica zuipt er nog steeds op los maar stemt in. De eerste grofweg 5 afleveringen gaan over deze zoektocht, en er word begin gemaakt met de zijverhalen, waarin we meer te zien krijgen van collega Malcolm Ducasse en advocaat Jeri Hogarth.

De zoektocht geeft de serie een andere toonzetting. Jessica komt dichter bij ons te staan, je word dit keer in haar leven gezogen, niet alleen door goed schrijfwerk, maar zeker ook dankzij de uitstekende acteerprestraties van Krysten. Ik denk dat zonder haar acteerwerk en haar sprekende gezicht de serie afgestompt en veel minder interessant zou zijn.
Dit geld trouwens ook voor Malcolm en Jeri die prachtig gespeeld worden door respectievelijk Eka Darville en Carie-Anne Moss. Ook bij hun draait het om karakterontwikkeling en ze bieden de serie verrassende wendingen door de keuzes die ze maken.

Na vijf afleveringen komt er wel meer vaart in de serie, en komt er toch nog een soort van bad guy om de hoek zetten, die echter niet het hele verhaal overneemt. De focus blijft op Jessica, die zich door haar emoties moet heen worstelen en keer op keer keuzes moet maken en daar stil bij moet staan. Wil ik dit echt?
De bad guy brengt wel wat ijzigheid met zich mee en doet af en toe wat gruwelijks, (doet me denken aan Killgrave), en en geeft de serie dat oude Jessica Jones gevoel.

Wat me wel stoorde was de feministische inslag. Zo zijn er meerdere dialogen waar het feminisme van af spat. Het is zo opvallend, je hebt het meteen door. En in veel actiescenes delven de mannen het onderspit. Ze gaan of dood of worden gered door vrouwen. Ook de hele Metoo# problematiek komt twee keer terug in de serie. Ik vind het jammer, ik weet niet of deze serie het nou nodig had dat deze thematiek werd behandeld, maar als het dan per se nodig is, doe het dan wat subtieler.

Al met al is de serie is zeker het kijken waard, als je het kan waarderen dat het niet alleen om actie gaat. Jessica komt als persoon nog dichter bij je te staan, ze neemt je mee in haar emotionele reis en doet dat heel pakkend. De serie is ook sterk geschreven waardoor het een mooi geheel word. Het bevat geen irritante plotholes of sloridge onrealistische wendingen.

Voor mij is de laatste aflevering de beste. Hier word duidelijk wat de nieuwe uitdaging word voor Jessica, en het heeft niets te maken met zwaaiende vuisten te maken. Een korte scene met Trish doet hinten na een derde seizoen. Jessica is daar sowieso wel klaar voor, Malcolm heeft haar appartement opgeknapt, de symboliek moge duidelijk zijn.Als je benieuwd bent naar Jessica’s persoonlijke reis, ga dan vooral kijken.

linxde1

• 394 messages
  • 346 votes

Lucius wrote:
In Overig > Televisie > Jessica Jones seizoen twee (Netflix):

Jessica Jones seizoen twee. Een prachtig staaltje karakterontwikkeling.

Wat me wel stoorde was de feministische inslag. Zo zijn er meerdere dialogen waar het feminisme van af spat. Het is zo opvallend, je hebt het meteen door. En in veel actiescenes delven de mannen het onderspit. Ze gaan of dood of worden gered door vrouwen. Ook de hele Metoo# problematiek komt twee keer terug in de serie. Ik vind het jammer, ik weet niet of deze serie het nou nodig had dat deze thematiek werd behandeld, maar als het dan per se nodig is, doe het dan wat subtieler.

Voor mij is de laatste aflevering de beste. Hier word duidelijk wat de nieuwe uitdaging word voor Jessica, en het heeft niets te maken met zwaaiende vuisten te maken. Een korte scene met Trish doet hinten na een derde seizoen. Jessica is daar sowieso wel klaar voor, Malcolm heeft haar appartement opgeknapt, de symboliek moge duidelijk zijn.Als je benieuwd bent naar Jessica’s persoonlijke reis, ga dan vooral kijken.

Mooi verhaal! Fijn dat je de moeite neemt om zo'n verhaal te schrijven!
S02 vindt ik echter veel minder als S01. Het kabbelt me teveel door en de karakters boeien mij juist niet. Ik vindt ze maar vervelend. Maar goed, dat is smaak. Ook de SJW invloeden, zoals feminisme, girl-power bullshit storen mij. Maar ook lijkt bijna iedereen wel homo of bisexueel. Ik vindt dat erg onrealistisch en het lijkt er op dat de schrijvers een soort van politiek correcte agenda hebben. Ik woon echter niet in een grote stad, misschien is het daar wel anders. Dat SJW constateer ik bij meerdere series. Ook de DC series hebben er een enorm handje van. Schriele vrouwelijke kipjes die complete Rambo's in elkaar slaan. Kom op zeg! Daar ben ik bij afgehaakt.
Toch raad ik de fans wel aan om S02 te bekijken.

Lucius

• 8 messages
  • 3 votes

Mooi verhaal! Fijn dat je de moeite neemt om zo'n verhaal te schrijven!

Fijn dat het word gewaardeerd!

De eerste 5 afleveringen zijn langzaam, die kan je eigenlijk alleen goed doorkomen als je de serie an sich leuk vind om naar te kijken, als je een klik hebt met de acteurs en de personages die ze vertolken. Anders word het wel moeilijk ja.
Wat vond je van de uiteindelijke bad guy?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.