- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Honourable Woman
The Honourable Woman
carlak
-
- 128 messages
- 3706 votes
"The Honourable Woman" (2014) - imdb.com
Drama / Thriller
420 minuten (miniserie, 8 delen)
geregisseerd door Hugo Blick
met Maggie Gyllenhaal, Lubna Azabal en Eve Best
Nessa Stein is de dochter van een zionistische wapendealer die als kind getuige was van de moord op hem. Als volwassene erft ze het bedrijf van haar vader. Ze gooit het roer om en verandert het bedrijf dat eerst wapens leverde in een bedrijf dat datanetwerken aanlegt tussen Israël en de Westbank.
Sterke serie over het Israelisch/Palestijns conflict dat zijn repercussies heeft in het leven van Nessa Stein, haar familie, personeel en gezin. Mooi geacteerd ook.
mirjo 2
-
- 304 messages
- 3961 votes
kan iemand mij uitleggen waarom deze niet als mini serie wordt gezien en dus geen waardering krijgt?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Max. 7 afleveringen mag de miniserie uit bestaan, anders niet toevoegbaar; één teveel dus.
mirjo 2
-
- 304 messages
- 3961 votes
Dat vind ik een nogal discutabel uitgangspunt. Het aantal minuten lijkt mij eerlijker, omdat sommige zenders het aantal afleveringen waarin zij een miniserie uitzenden aanpassen. Zo werd Holocaust ooit in 8 afleveringen uitgezonden, terwijl het er oorspronkelijk 4 zijn.
Bovendien varieert het aantal minuten dat een aflevering duurt nogal. Sommige miniseries hebben afleveringen van 50 minuten elk, andere van 100 minuten elk. Bovendien, de miniserie Heimat, op één nota bene, telt 11 afleveringen, maar staat er wèl in.
Jammer dat deze uitstekende serie op deze manier gepasseerd wordt.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Opmerkingen m.b.t. de toevoeging-criteria kun je 't best hier kwijt.
mostje
-
- 39 messages
- 122 votes
Goed gespeelde en geloofwaardige miniserie van 480 minuten, aan te bevelen.