- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Missing (BBC)
The Missing (BBC)
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Een Engels echtpaar verliest hun zoontje op vakantie in een klein Frans plaatsje. Acht jaar later lijkt er een doorbraak te zijn in de al opgegeven zaak en gaat de vader opnieuw op onderzoek uit.
Zeer vermakelijke serie die op subtiele wijze een enorme spanning creëert. Er wordt daarnaast erg goed geacteerd, met name door James Nesbit. Ik heb acht afleveringen op het puntje van m'n stoel gezeten. De serie is te zien op Netflix.
iggybiggie
-
- 101 messages
- 256 votes
Gister de eerste aflevering gezien. Verdomde spannend. Deed me ook een beetje aan 'Het gouden Ei'/ 'Spoorloos' denken. Inderdaad, Nesbitt speelt heel goed. Tien jaar geleden was er een overkill aan Nesbitt-rollen wat mij betreft, nu kan ik hem wel weer hebben. Mooie doorleefde kop heeft 'ie. Kan niet wachten om verder te kijken!
jester
-
- 806 messages
- 1245 votes
Mmm, ik ben er na 1,5 aflevering mee gestopt, onder andere door Nesbitt.
Ashley50
-
- 8 messages
- 24 votes
Goede serie! Het einde stelde mij een beetje teleur. Het hele verhaal van Vincent Bourg voegde uiteindelijk niks toe. Niet dat het niet interessant was, alleen had het niks met de vermiste jongen te maken.
Ontzettend goed gespeeld door James nesbitt en de Belgische acteur Tittus de Voogdt.
Flitskikker
-
- 482 messages
- 614 votes
"Guilt is like a cancer. You can treat the symptoms, but never the cause."
Gisteren afgekeken. Erg goede serie.
Het tempo was weer even wennen na wat Amerikaanse series, maar uiteindelijk vond ik het wel een lekkere wegkijker. Je bent continu benieuwd naar wat er nou gebeurd is. Het heen en weer tussen het verleden en het heden was goed gedaan; zonder te veel weg te geven zodat je blijft kijken. Ook wat leuke plottwists hier en daar. Sommige verhaallijnen hadden iets minder uitgebreid gehoeven, zoals die van Bourgh (hoewel de afloop wel sterk was).
De soundtrack vond ik ook goed. Die hoge toon als er iets gebeurde en het de hoofdpersonen te veel werd kwam goed over.
Maar de ster van de show was natuurlijk James Nesbitt. Ik heb zelden zulk overtuigend acteerwerk gezien. Zijn gezichtsuitdrukkingen, houding, handelingen... het was allemaal zó geloofwaardig. Alsof hij het gewoon daadwerkelijk meemaakte. Echt genieten.
Over het einde...
Ik moest er even van bijkomen, van de laatste aflevering. Wat een ongelooflijke climax. Of Olly nou dood is of niet, ik vond het erg tekenend dat Tony het alsnog maar niet kan loslaten.
Ik vond het zo goed weergegeven dat één gebeurtenis het leven zo erg kan omgooien, waarbij je alles kwijtraakt. De ene kan het uiteindelijk verwerken (of, beter gezegd: ermee leren leven), en bij de ander blijft het maar knagen, totdat je er uiteindelijk paranoïde van wordt.
Misschien komt het doordat ik mezelf op sommige punten herken in Tony (disclaimer: ik heb niemand vermoord en ik heb geen zoon die ik kwijt ben
), maar ik heb erg genoten van deze serie. What a ride.
Ik schrok een beetje toen ik las dat er een tweede seizoen kwam, want het einde was echt perfect zo, maar gelukkig zal het over een andere zaak gaan. Ik ga zeker kijken.
En voor wie nog twijfelt om seizoen 1 te gaan kijken: doe het! 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Seizoen twee begint ijzersterk! De tijdsprongen zijn weer even wennen, maar dragen uiteindelijk wel bij aan de intrige. Ik zat hoe dan ook vrijwel continu aan de buis gekluisterd en kan niet wachten op de volgende aflevering.
depri83
-
- 6802 messages
- 1490 votes
Seizoen twee begint ijzersterk! De tijdsprongen zijn weer even wennen, maar dragen uiteindelijk wel bij aan de intrige. Ik zat hoe dan ook vrijwel continu aan de buis gekluisterd en kan niet wachten op de volgende aflevering.
Bedankt voor de 'heads up'!
depri83
-
- 6802 messages
- 1490 votes
Verdorie, dit is wel serieus goed zeg, serie 2!
depri83
-
- 6802 messages
- 1490 votes
Vanavond de laatste aflevering gezien. Geweldig verhaal! Dit seizoen had veel plotwendingen maar nergens (voor mij) ongeloofwaardig.
Heel erg goed, aanrader.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Seizoen 2 was echt grandioos goed. De laatste aflevering bloedstollend. Zelden zo'n brok in de keel gehad bij een film of serie. Het acteerwerk was ook hogeschool. Jammer dat de serie op dit forum schijnbaar niet zo goed bekeken wordt.
huiguh
-
- 429 messages
- 2402 votes
Seizoen 1 was goed, maar seizoen 2 briljant!
wimaroca
-
- 762 messages
- 643 votes
Ik heb nu seizoen 1 gezien,die al zeer goed,ben benieuwd naar seizoen 2
wat werd er goed geacteerd,vooral door de Belgische rechercheur.
toch vind ik het eigenlijk een open einde,
Voor diegene dit dit mooi vinden ,moeten maar eens ' no second chance' kijken,ook een franse serie,echt ook heel goed!!!
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Ik heb nu seizoen 1 gezien,die al zeer goed,ben benieuwd naar seizoen 2
wat werd er goed geacteerd,vooral door de Belgische rechercheur.
toch vind ik het eigenlijk een open einde,
Voor diegene dit dit mooi vinden ,moeten maar eens ' no second chance' kijken,ook een franse serie,echt ook heel goed!!!
Bedankt voor de tip!
wimaroca
-
- 762 messages
- 643 votes
Nu ook seizoen 2 gezien,tjonge die is echt nog beter,wat een mooie serie,
zou er nog een derde komen?
Als ik sterren kon geven kreeg deze serie 6******

Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Seizoen één was verrassend goed. Genoten van Tchéky Karyo (Julien Baptiste) en James Nesbitt (Tony Hughes). Gisteravond met seizoen twee gestart dat direct uit de startblokken vloog. Geweldige eerste en tweede aflevering. De tijdsprongen - zoals die ook in seizoen één te zien waren - zijn dit keer nog grootser aanwezig. Dit maakt het verhaal zoveel sterker. Zag overigens echt niet aankomen dat het bezoek aan Alice Webster een bezoek aan haar graf zou zijn.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Diepe diepe diepe buiging voor dit tweede seizoen. Na gisteravond de eerste twee afleveringen gekeken te hebben, had ik er vanavond nog zes te gaan. Kon aflevering na aflevering niet stoppen, wat resulteerde in het kijken van alle zes de afleveringen vanavond. Lang geleden dat een serie mij zo wist te pakken.
Ga er morgen wat verder op in want deze serie verdient de lof.
Ed48
-
- 1 messages
- 0 votes
Sorry maar dit is niet de moeite waard ...8 afl over een verdwijning van een kind. Plotwendingen die je op een dwaalspoor moeten zetten...aantal plotwendingen raakte kant nog wal! Nee niets voor mij
frans123
-
- 4459 messages
- 1184 votes
Goede serie! Het einde stelde mij een beetje teleur. Het hele verhaal van Vincent Bourg voegde uiteindelijk niks toe. Niet dat het niet interessant was, alleen had het niks met de vermiste jongen te maken.
Ontzettend goed gespeeld door James nesbitt en de Belgische acteur Tittus de Voogdt.
Pffffff Hte zijn twee losse delen...in de eerste aflevering van seizoen 1 wordt seizoen 2 opgelost...binnen 2 minuten.
Seizoen 2 is 5 sterren!!!
frans123
-
- 4459 messages
- 1184 votes
Sorry maar dit is niet de moeite waard ...8 afl over een verdwijning van een kind. Plotwendingen die je op een dwaalspoor moeten zetten...aantal plotwendingen raakte kant nog wal! Nee niets voor mij
Wat jammer dat je dan seizoen 2 niet hebt gezien....Seizoen 2 is verpletterend...Seizoen 1 ben ik met je eens.
frans123
-
- 4459 messages
- 1184 votes
Seizoen één was verrassend goed. Genoten van Tchéky Karyo (Julien Baptiste) en James Nesbitt (Tony Hughes). Gisteravond met seizoen twee gestart dat direct uit de startblokken vloog. Geweldige eerste en tweede aflevering. De tijdsprongen - zoals die ook in seizoen één te zien waren - zijn dit keer nog grootser aanwezig. Dit maakt het verhaal zoveel sterker. Zag overigens echt niet aankomen dat het bezoek aan Alice Webster een bezoek aan haar graf zou zijn.
Heb ik wat gemist dan??? waar maak je dat uit op???