• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.687 votes
Profile

Five Days (2007)

Bossy3

• 42 messages
  • 1216 votes

"Five Days" (2007) - imdb.com

Verenigd Koninkrijk

Drama / Misdaad

tv-serie, 2 seizoenen

geregisseerd door Otto Bathurst en Simon Curtis

met Hugh Bonneville, David Oyelowo en Sarah Smart

Het verhaal begint op een hete zomerdag wanneer Leanne Wellings haar twee jonge kinderen meeneemt om haar grootvader te bezoeken. Ze stopt op een uitwijkplaats op de autosnelweg om bloemen te kopen, maar dan verdwijnt ze onverklaarbaar. Haar twee kinderen blijven verlaten achter in de auto. Ze gaan op zoek naar hun moeder, maar ze geraken ook vermist. De verdwijning van Leanne is niet alleen een complex politieonderzoek, maar ook een belangrijk nationaal nieuwsverhaal.

In Five Days, een miniserie van BBC in samenwerking met HBO, wordt de verdwijning van Leanne Wellings onderzocht. Naast het politieonderzoek toont de serie hoe de familie van Leanne reageert op haar verdwijning. Het is een vrij trage serie, maar door het goede acteerwerk toch de moeite om te bekijken.

Dooz

• 120 messages
  • 11 votes

Wel goede serie, maar erg traag.

Had m.i in 2 uur gekund, maar ja is mijn mening hé.

Xen0n

• 732 messages
  • 859 votes

Hmm, ik ben er toch wel benieuwd naar geworden. Dit is er een die ik deze week ergens eens zal gaan bekijken.

Xen0n

• 732 messages
  • 859 votes

Het is inderdaad wat langzaam verteld, maar dit doet niet heel veel af aan het geheel. Mooi en goed geacteerd drama met een voor mij toch vrij onvoorspelbaar einde. Ik heb hem gekeken in 2 stukken van ongeveer 2,5 uur achter elkaar en ik kan zeker niet zeggen dat het ergens saai is geworden ofzo, dus ook deze miniserie is een aanradertje voor de liefhebber. Ik heb er in ieder geval erg van genoten.

ikkie01

• 156 messages
  • 1666 votes

Zeker niet saai. bij vlagen zelfs erg goed. Jammer dat het verhaal wat rammeld hier en daar

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.