• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Les Revenants / The Returned

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Grote kans dat het eerste seizoen een letterlijke ketting van de Franse gebeurtenissen gaat zijn ja.

Ik had wel gehoopt dat de promo een korte blik zou gunnen van Bruckner, Pellegrino en Winstead. Zijn toch de acteurs waar ik het meest naar uitkijk. De teaser trekt zo al niet aan, dus ze kunnen er maar evengoed de volle lading cast in gooien.

Overzicht met de personages, zowel in de Franse versie als in de remake.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik had de Franse al op de radar staan, maar toch net tegen beter weten in omdat ik 'vastzat' op de bank uit gemakzucht de Amerikaanse remake The Returned even Ge-Netflixed. Eerste twee epi's althans, en daar blijft het bij. Ik zie dit niet zo 1,2,3 ver genoeg boven het zesje uitkomen om het verder te gaan kijken. Teveel op aan te merken.

ben meer benieuwd nu naar Les Revenants.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

De Amerikaanse trekt inderdaad op niets. Letterlijk elke scène van het origineel werd overgenomen tot aan de dialogen toe. Michael Haneke (Funny Games x2) zou ervan gruwen.

Ondertussen komt het tweede seizoen van Les Revenants in het najaar uit (in Frankrijk).

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Oh? Cool? Ik waist helemaal niet dat er van de Originele serie sprake was van een seizoen 2...!

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Ja, hij komt er aan, al heeft het toch effe geduurd sinds de eerste uit 2012.

Er is een teaser uit, kan je vinden op deze Franse website (Sorry, vond geen Nederlandstalige).

Het verhaal zou 6 maanden na de gebeurtenissen uit S1 plaatsvinden.

93.9

• 3124 messages
  • 4209 votes

Goede serie, die inmiddels voor de 'oude garde zonder netflix' gewoon te koop is voor 10 euro.

Serie is helaas af en toe flink saai en echt spannend wodt het niet. Toch visueel ziet het er bijna uit als een bioscoopfilm.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ik heb 3 afleveringen bekeken maar ik ga ermee stoppen, denk ik. Het is vergelijkbaar met The Leftovers maar dan niet zo goed. Of wordt het beter? Wie zal het zeggen?

AmazingPP

• 2523 messages
  • 1858 votes

Ik heb de Amerikaanse remake gezien, niet wetende dat het origineel Frans was (anders had ik dat liever gekeken), en eerlijk gezegd is het een serie die me wel en niet weet te boeien. Het ligt er een beetje tussenin. Het verhaal en het mysterie trekt me wel, maar in het algemeen gebeurt er vrij weinig in de serie, waardoor je al snel je interesse verliest. Acteerprestaties zijn prima in orde, niks op aan te merken, maar het is echt het voorgenoemde probleem: er gebeurt te weinig om het spannend te houden. Jammer. Ook het open einde vond ik echt nergens op slaan. Of ik seizoen 2 ga bekijken? Ik vrees het tussen als het enorme goede serie-geweld.

mcdaktari

• 7269 messages
  • 0 votes

Ik ben nu de serie weer een keer helemaal opnieuw aan het kijken, dat wil zeggen, seizoen 1 had ik al gezien en heb die nu opnieuw gekeken. Seizoen 2 heb ik nu net deze week pas. Ik vind het een te gekke serie die vanaf het begin weet te boeien, aldus dat vond ik dan. De soundtrack past perfect bij de serie. De Franse meiden kende ik niet maar ze acteren behoorlijk goed. En die meid die Lena speelt is een genot om naar te kijken. Ja dit is wel één van de weinige Franse series die ik ken, maar wel meteen een hele goeie.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Ik vond seizoen 1 van de originele Franse serie zeer goed en vandaag seizoen 1 en 2 daarvan voor € 20,- besteld.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Weet iemand of hier nog een derde seizoen van komt? Tussen het eerste en tweede seizoen zat ook drie jaar. Eerste twee afleveringen van het tweede seizoen is erg donker. Hangt nu echt een unheimliche sfeer in de stad. De locaties, belichting en cinematografie is erg verzorgt. Toffe serie.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

De laatste drie afleveringen vanavond gezien. Behoort toch wel tot de crème-de-la-crème van serieland.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Malick wrote:

(embed)

De laatste drie afleveringen vanavond gezien. Behoort toch wel tot de crème-de-la-crème van serieland.

ik lees vrij vaak dat seizoen 2 vreselijk teleurstellend is na het eerste seizoen. Daar had jij geen last van?

(Ik moet dit zelf nog afkijken, kwam om een of andere reden stil te liggen)

NRT

• 813 messages
  • 484 votes

Seizoen 2 was inderdaad teleurstellend. Ik kan mij herinneren dat je meer vragen dan antwoorden kreeg en dat wil ik toch wel na seizoen 1.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Het tweede seizoen is meesterlijk!

Waar het eerste seizoen mysterieus is - hoor je ook aan de soundtrack - is het tweede seizoen vooral heel duister. Met een aantal akelige / lugubere scènes. Neem alleen al de eerste aflevering van het tweede seizoen. Vrijwel in zijn geheel speelt zich dat af in de avond en nacht. Zoiets zie ik echt (nog) maar zelden.

Vind het intelligent geschreven én geregisseerd door Fabrice Gobert. Hij houdt het drama letterlijk en figuurlijk klein waardoor je als kijker verwacht wordt actief mee te kijken en luisteren. Maar ik vermoed dat het voor velen te vaag, te traag en te ondoorgrondelijk is.

Wat een verschil met de zooi die HBO tegenwoordig fabriceert.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik weet niet op welke zooi je doelt, en ik kan natuurlijk pas oordelen nadat ik Les Revenants helemaal gezien heb. Maar de tussentijdse balans na een aflevering of 5-6 (als ik ze niet al stiekem toch alle 8 heb gezien) is vooralsnog dat Les Revenants het op meerdere vlakken toch aflegt tegen een fenomenale serie als The Leftovers.

Maar dan doel ik vooral op seizoen 2 en 3. Eerst seizoen ongeveer even goed zou ik zeggen.

en ik kan natuurlijk pas oordelen nadat ik [...] helemaal gezien heb
Heb jij S2 en 3 van the Leftovers gezien, eigenlijk?

Ik denk dat ik beide series sowieso nog een een keer in zijn geheel ga (her)kijken. Benieuwd wat ik van S2 vind na S1.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

True Detective (1 + 2), Game of Thrones (1 t/m 6) en The Leftovers (1 + 2).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.