• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Poirot

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Na 25 jaar (!) valt volgende week het doek voor Poirot, met de onnavolgbare David Suchet in de hoofdrol.

Toepasselijke titel van de laatste aflevering is 'Curtain' . (Een ITV productie)

Een emotionele Suchet was vandaag te zien in een talkshow op BBC TV.

Hij noemde de laatste gefilmde scène het moeilijkste moment in zijn carrière.

Wat een dijk van een acteur is dat toch, en sympathiek bovendien.

Zijn vertolking van de Belgische detective zal vast en zeker nooit meer overtroffen worden.

Meer nog, nieuwe verfilmingen zijn m.i. absoluut overbodig.

Respect voor Suchet, en de makers van de prachtige serie

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Een van de beste detectiveseries zo niet de beste. Jammer is wel dat Captain Hastings er na 3 seizoenen er niet meer is. Heel sporadisch komt hij er in voor. Hetzelfde geldt eigenlijk ook wel voor de secretaresse Miss Lemon.

Als Captain Hastings er is blijven de afleveringen lekker luchtig en leuk doordat hij altijd zo dom overkomt, maar wanneer hij er niet is, wordt de toon wat serieuzer. Naarmate de seizoenen vorderen wordt de serie serieus en is daardoor minder genietbaar. Vooral in seizoen 13. Jammer.

De eerste drie seizoenen zijn het beste.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Alexander1900

Ik vond het ook jammer dat Hastings en zeer zeker ook Miss Lemon in de latere series (bijna ) niet meer te zien waren.

In het laatste seizoen zijn ze er nog voor één keer beiden bij, in de episode "The Big Four".

In de allerlaatste aflevering is Hastings ook aanwezig.

Simon Belmont

• 97 messages
  • 93 votes

Gisteren heb ik een aflevering van deze serie gezien. Ik was erg onder de indruk. Alhoewel je al weet hoe het gaat lopen en dat Hercule alles beter weet, heb ik mij geen enkel moment verveeld. En met mijn oorbellen gespeeld. Jammer dat de afleveringen niet vaker/regelmatiger worden uitgezonden.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Idd, ook ik ben fan!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.