- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Americans (FX)
The Americans (FX)
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes

Nieuwe serie op FX. Vond de pilot alleszins erg vermakelijk, al kan het nog beide kanten op. Maar is verlengd tot volledig seizoen, dus zeker een topic waard 
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Series op betaalkanalen krijgen altijd een volledig seizoen; ongeacht de kijkcijfers.
Recensies waren overigens erg goed; zal deze week nog de de verlengde pilot (71 minuten) proberen te kijken.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Ik heb nu de eerste drie afleveringen gezien.
Het gaat over de koude oorlog waar twee Russische spionnen als gezin in Amerika verblijven om zo achter geheimen informatie te komen en of bepaalde mensen uit te schakelen. Je volgt deze twee mensen. Ook volg je een FBI afdeling die over dit soort zaken gaat.
Je volgt het gezin van de Russen. Ze hebben twee kinderen. Er komen standaard familie zaken voorbij, klinkt niet interessant, maar het is best leuk om te zien hoe twee spionnen hier mee omgaan. Zij hebben namelijk genoeg aan hun hoofd.
Tot nu toe is het af en toe echt spannend geworden, maar veelal is het gewoon goed vermaak. De afleveringen zijn tot nu toe nog niet geëindigd met een cliffhanger, waardoor er dus geen directe behoefte is om direct door te kijken. Maar dat maakt niet uit voor het kijk plezier. Ik merk wel dat er nog van alles achtergehouden wordt. Vooral bij de Russen. Dit is wel een reden om verder te kijken.
Er wordt goed geacteerd. Het verhaal is ook verder prima.
Ik ga zeker het eerste seizoen afkijken.
Peter C
-
- 31 messages
- 229 votes
In Overigen > Televisie > The Americans (2013):
Geen fans hier van deze fantastische serie?!
Ik kijk met smart uit naar seizoen 2 na een uitstekend seizoen 1 afgelopen voorjaar.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Wil mezelf nog geen fan noemen, maar het tijdsbeeld werkt in ieder geval dermate goed dat ik hier zeker wel een seizoen van ga kijken.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Wil mezelf zo halverwege het eerste seizoen best een fan noemen!
Qua tijdsbeeld is dit ongelofelijk sterk (begin 80s), maar als drama/misdaadserie an sich is dit ook niet mis zeg. Mooi afgeronde plots binnen elke aflevering, een meer dan fijne sfeer en een geweldige overall story arc. Soms misschien iets te "toevallig" of vergezocht, maar dat is voor mij de enige smet op een anders fijne serie.
bertito
-
- 208 messages
- 0 votes
The Americans...een tvserie die furore maakt momenteel, maar mij niet kon boeien. Allereerst is daar het Russische echtpaar dat in de VS woont en voor de Sovjet Unie spioneert. Zelden heb ik naar zo'n smakeloos stel gekeken als in deze serie. Ze zijn afschuwelijk en kleurloos gestyled, evenals hun dagelijkse leefomgeving. Ik weet het, de jaren 80 waren lelijk, en de kleding was toen ook lelijk maar dat is geen excuus om de huidige kijker iets moois te onthouden. "De revolutie gaat voor het persoonlijke!" OK OK!
Om over de levenshouding van dit stel maar te zwijgen. Een rat is er heilig bij, en het irritante is dat ze zichzelf vreselijk serieus nemen. De tienerkinderen hebben natuurlijk niets in de gaten dat hun ouders moordende en prostituerende spionnen zijn, alhoewel ze hun snode plannen smeden aan het aanrecht, en dan niet eens fluisteren, nee luidkeels delibereren ze, terwijl de kinderen aan de keukentafel ontbijten. Yeah right! De dochter is in zichzelf gekeerd, ja dat moet wel, anders had ze zich allang afgevraagd wat haar ouders constant te bespreken hebben terwijl zij zich in dezelfde ruimte bevind maar wel erbuiten wordt gehouden. Ik heb geleerd dat je persoonlijke gesprekken in een aparte ruimte voert. We hebben het per slot van rekening wel over Staatsgeheimen
Met andere woorden, de dochter komt voort uit een luie scriptschrijver.
Best wel treurig dat Sovjet Russen altijd als verbeten maniakken zijn getypeerd, medogenloos, ijskoud, zichzelf alles ontzeggend, tot hun eigen lichaam en geest toe, in naam van het Gezamenlijke Ideaal. Ik moet hier om lachen, bij deze re-creatie.
In de James Bond films van Sean Connery werden de Russen natuurlijk ook als evil weggezet, maar ze hadden wel stijl!
Zelf heb ik de tijd van Star Wars van Reagan meegemaakt, en nee, dat werd echt niet zo serieus genomen. Anti-atoomraketten bestonden al in de jaren 70 en eerder. Frankie Goes To Hollywood maakte een videoclip over deze tijd, waarin de koude oorlog raak bespot werd: Two Tribes. De muziek wordt begeleid door een atoomraket-aanvalsprotocol voor gezinnen, hahaha, toen al cult.
En is het niet vreselijk toevallig dat de nieuwe buurman van het echtpaar een FBI agent is? Dat scheelt die luie scriptschrijver veel werk, want de kat kan beter meteen op het spek gebonden worden 
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Cliché stapelt zich op cliché. Nee, helaas gaat dit hem niet worden. Na 30 minuten verder door de pilot geskipped en tot de conclusie gekomen dat ik beter kan stoppen.
donmarko22
-
- 84 messages
- 117 votes
Ben nu ver in seizoen 2, maar het bevalt me steeds minder. Er is eigenlijk geen een personage waar je sympathie voor krijgt, en de verhaallijn wordt ook steeds minder interessant.
des1
-
- 1736 messages
- 993 votes
Briljante serie! Ik zag al twee seizoenen op Canvas. Als je denkt dat alles dat met spionage te maken heeft een James Bond verhaal moet zijn voor je onrustige ADHD ziel met de concentratie spanne van een luttele DJ Tiesto beat, vooral niet gaan zien. Als je spanning met een slice of realty kan waarderen (zoals ook Tinker Tailor Soldier Spy), vooral wel zien. Mooi 80-er jaren tijdsbeeld.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Eerste 2 afleveringen gezien.
Verrassend genoeg zijn de vermommingen erg geslaagd. Goede gevechtsscènes. Van mij hoeft echter niet bij elke missie steeds te worden benadrukt dat het wel eens mis kan gaan en dat ze grote risico's nemen.
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
Jammer dat deze serie nog niet echt aan lijkt te slaan hier op Moviemeter. Ik vind het een buitengewoon aangename serie, met veel sfeer en het welbekende kat en muis spel. Na drie afleveringen zat ik er helemaal in en voelen de personages al aardig vertrouwd aan. Nu aan het eind van seizoen 2 heb ik er nog steeds geen genoeg van. Toppertje dus
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
6/7 afleveringen achter de rug, maar ik ben er (voorlopig?) mee gestopt.
Het grootste probleem is dat de serie voor mij gewoon geen interessante karakters en/of acteurs heeft. En als ik met tegenzin moet gaan kijken, hopende op verbetering, dan kijk ik niet meer verder.
Ik vind het uiterlijk en de setting ook wel érg grauw. Dat is misschien logisch gezien het thema en het tijdsperk, maar het ziet er erg onaantrekkelijk uit. Behalve dan CI Nina.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Jammer dat deze serie nog niet echt aan lijkt te slaan hier op Moviemeter. Ik vind het een buitengewoon aangename serie, met veel sfeer en het welbekende kat en muis spel. Na drie afleveringen zat ik er helemaal in en voelen de personages al aardig vertrouwd aan. Nu aan het eind van seizoen 2 heb ik er nog steeds geen genoeg van. Toppertje dus
Misschien omdat de serie gewoon niet goed is? Althans voor mij is dat het geval zeker. Ik kan het daarom ook goed vinden met de reactie van Nocholas.
Het film filter om alles jaren 80 te laten lijken zoals ze dat wel vaker doen (Terminator) bij verschillende series/films is een no go voor mij.
Ook de personages vind ik niet boeiend.
pintjebier
-
- 48 messages
- 234 votes
Ik vind dit toch wel van een bedenkelijk niveau. De vermommingen, saaie verhaallijn, zeer pover spel.
badfans69
-
- 3960 messages
- 6126 votes
'The Americans': Matthew Rhys, Keri Russell on Final Season - Variety
Te verschijnen series op Netflix: The Americans Seizoen 5 Q3 2018
Seizoen 6 start in USA op 29 maart
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik had wel wat meer enthousiasme verwacht. Erg goede serie!