• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.888 votes
Profile

Clint Eastwood: Out of the Shadows (2000)

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Documentaire

87 minuten

geregisseerd door Bruce Ricker

met Clint Eastwood en de stem van Morgan Freeman en Martin Scorsese

Aan de hand van tal van verhalen, schetsen de makers en verteller Morgan Freeman het portret van een Hollywoodlegende Clint Eastwood. Van figurant tot Oscarwinnaar, van 16-jarige kroegpianist tot jazzmissionaris, van cowboy in tal van westernklassiekers via de controversiële Dirty Harry tot Space Cowboys. Fragmenten uit zijn filmografie worden afgewisseld met interviews en interessante weetjes.

Deze documentaire doet me er weer eens aan herinneren waarom ik na al die jaren (Inmiddels alweer 6) nog steeds zo dol ben op Clint Eastwood want wat is dat toch een fantastische man! De documentaire was op zich niet eens zo geweldig. Leuk om eens gezien te hebben hoor maar meer ook niet. Er zaten een paar erg interessante stukken in de film (Vooral rond Unforgiven en Bird) maar het meeste voegt weinig toe (En zit bovendien ook vol met spoilers!) en is waarschijnlijk alleen genietbaar voor de echte Eastwood liefhebbers. En tja, Clint mag dan wel oud en grijs zijn maar van die lach van hem smelt ik nog steeds . 3 sterren.

clintgodfather

• 250 messages
  • 596 votes

Goede documentaire met soms zeer interessante stukken. Alleen een beetje jammer dat er zo weinig verteld wordt over de dollartrilogie, terwijl er vol lof (en uitbundig) wordt gesproken over films als Bronco Billy (zijn mindere films). Op begin mag de stem van Morgan Freemann slecht gekozen zijn, maar naarmate de film vordert ga je die krakende stem aangenaam vinden. Door deze docu heb ik terug zin om al Clints beste film eens terug te bekijken (dollar trilogie, Unforgiven, enzo veel meer).

3,5*

Tarkus

• 6409 messages
  • 5315 votes

Deze docu zat bij de 5 Dirty Harry filmen in een mooie metalen box.

En ik vond dit een mooie documentaire over Eastwoods carrière.

Ze overspant meer dan 40 jaar van Clint's carrière en we weten ondertussen dat het daarmee niet is geëindigd.

De laatste film die hier een bod komt is "The Bridges Of Madison County", maar ondertussen heeft hij nog vele prachtige filmen gemaakt met als hoogtepunt "Million Dollar Baby", waarvoor hij terecht z'n tweede Oscar kreeg, zowel voor Beste Regie als Beste Film.

Deze docu is een must voor elke Eastwood fan, spijtig alleen van het wat mindere geluid.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Clint Eastwood : Out of the Shadows is leuk voor de Eastwood fan (ik o.a.), maar heeft verder weinig toegevoegde waarde. Eigenlijk erg standaard hoewel de chronologische vertelwijze erg goed tot zijn recht komt. Wel soms iets teveel 'Eastwood patriottisme' want er mag nauwelijks een ongetogen woord in voor. Het is jammer dat de docu zich vooral focust op de 'filmman', naast een stukje als burgemeester, terwijl ik juist meer wilde weten over de man achter de man. Net als zijn filmcarrière in de slop zat, zo kwam de film op een gegeven moment ook op een dood punt. Te langdradig, te saai (de saaie stem van Freeman wordt op een gegeven moment eentonig) en eigenlijk te jazzy, wat ik leuk vind maar niet voor zo lang. En op dat moment komt Unforgiven, Eastwoods echte erkenning, aan de beurt. Prima timing want je interesse is gelijk aangewakkert. Voor mij is Eastwood een heerlijke acteur. Hij heeft een naturelle manier van bewegen en acteren waarbij hij heel veel zegt zonder in feite iets te zeggen of doen. Net als regisseur is hij de rustheid zelf. Topvent!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Waar is deze te krijgen?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zit ook hierin.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ik heb de Dirty Harry's allemaal al dubbel.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Tja, wat kun je hierover zeggen? Eastwood is sowieso . Deze docu was bij voorbaat dus al geslaagd. Het enige minpunt is dat je weinig te zien krijgt over Eastwood zelf. Je krijgt alleen de acteur/regisseur te zien, niet de persoon. Ook wordt er een beetje van de hak op de tak gegaan, maar anders ben je uren bezig. Bijna anderhalf uur wereldcinema, kan er ook niks anders van maken.

hannes64

• 1926 messages
  • 5242 votes

Voor mij was deze docu een must voor de echte liefhebber van levende legende Eastwood.

Leuk om te zien hoe ie van figurant naar westernlegende, naar groot regisseur is geklommen.

Deze man is gewoon een topper!

Freeman geeft zoals altijd leuk commentaar....die heeft er ook echt een stem voor.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.