- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- V: The Final Battle (1984)
V: The Final Battle (1984)
mr.lukec
-
- 6 messages
- 1070 votes
Verenigde Staten
Sciencefiction
272 minuten (3 Delen) / 257 minuten (DVD-Versie)
geregisseerd door Richard T. Heffron
met Marc Singer, Michael Ironside en Robert Englund
In V: The final battle wordt de climax bereikt van het verhaal dat met V begon in een heroïsche strijd om de wereld te redden. Het verhaal begint met de vreselijke ontdekking dat de mensachtige wezens eigenlijk gemuteerde reptielen zijn. Een andere mijlpaal is de geboorte van het eerste gemengde kind. Maar de climax komt er wanneer de gruwelijke aftelling naar de nucleaire Dag des Oordeels een aanvang neemt. Hier begint ... of eindigt de mensheid.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gewoon jeugdsentiment. Het vervolg op V-Humankind last stand. Het bestond in de jaren '80 als 5 afleveringen van 1,5 uur (en dan zonder reclameonderbrekingen). De special effects zijn gedateerd, maar het verhaal was een trendsetter voor andere SF-series die nu populair zijn.
finaldestiny
-
- 163 messages
- 126 votes
vond dit vroeger als kind al leuk, en nu nog steeds geweldige serie. 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
ongelooflijk mooi gemaakt heb me zeer vermaakt met deze serie.
5 sterren
B00ster
-
- 1 messages
- 0 votes
Kan iemand mij meer vertellen over het 2e seizoen van deze serie? De kleine half mens half reptiel wordt dan ineens een grote meid en de reptielen komen terug om haar te halen. Ik zoek dat gedeelte al heel lang maar vind het nergens. 
Dielie
-
- 5 messages
- 1 votes
is dit nu eigenlijk het vervolg op V, deze dus;
Trop Jolies pour Être Honnêtes (1972)
waarschijnlijk
maar toch eens vragen
xangadix
-
- 1618 messages
- 4501 votes
Ja, dit is het vervolg. Deze is nog leuk, de serie daarna die niet op dvd is verschenen, is stukken minder.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Deze is al minder dan eerste serie.
Eigenlijk raar dat ze op MM mag. Dit is eigenlijk 1 verhaal over twee seizoenen. Einde deel 1 is open. to be continued
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ja, dit is het vervolg. Deze is nog leuk, de serie daarna die niet op dvd is verschenen, is stukken minder.
Wel op dvd:
armand 1
-
- 178 messages
- 5376 votes
V:(1983) zijn er 2 disk verschenen daarna in 1984 de volgende 2.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
V: mijn favoriete mini-serie. Absolute 5*.
Vind 't trouwens wel raar dat The Final Battle wel op deze site als 'film' staat aangegeven, terwijl dat niet geldt voor The Original Mini-series.
En je kunt The Final Battle echt niet waarderen en snappen zonder dat je de eerdere delen hebt gezien.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Vond dit vroeger een geweldige spannende serie en ik geilde enorm op Jane Badler 
A.L.I.E.N
-
- 775 messages
- 1054 votes
de serie daarna die niet op dvd is verschenen, is stukken minder.
Is die serie niet gewoon de eerste miniserie en de tweede (deze dus) aan elkaar geplakt. Ik heb de serie wel op VHS. Heb enkel deel I en II nog maar gezien (de eerste V dus uit '83) De andere drie (Deze the final battle dus) moet ik nog bekijken.