• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.774 votes
Profile

Gifted Man, A (CBS)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

(afbeelding)

Een serie waar de materialistische en ego-centrische chirurg Michael Holt (Patrick Wilson) centraal staat. Totdat de geest van zijn dode ex-vrouw Anna (Jennifer Ehle) hem bezoekt waardoor zijn leven een onverwachte wending krijgt. Hij wordt hierdoor getriggered meer met zijn leven te doen. Met supporting roles van Liam Aiken, Margo Martindale, Pablo Schreiber en personal favorite Julie Benz.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Jennifer Ehle ken ik nog uit Pride en Prejudice, lang geleden alweer. De premise boeit me niet zo heel erg, maar misschien dat het wat wordt met onze Nite Owl II.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heilige neuk, wat was dit goed. Enorme sterke pilot, geregisseerd door jonathan Demme en de cinematografie word gedaan door Tak Fujimoto, positieve voortekenen alom maar alles lijkt werkelijk te kloppen. Dit lijkt één van de beste series van dit moment worden, kan niet anders.

Erg sterke cast met Wilson, Ehle, Benz, Martindale en Schreiber. Enorm performance driven en ze zijn allemaal werkelijk jaw dropping. Enorm sterk geacteerd. Magistrale development en ook de manipulatieve scenario's zijn een perfect fit. Ook Julie Benz als zijn zus en single mom Christina is pretty impressive, en ook één van de mooiste actrices out there, wat is ze toch leuk. Scrumptious . Ik heb in haar acteer capaciteiten altijd geloofd, kreeg hierdoor wat lachertjes op mijn hand maar ze bewijst mijn betoog.

Erg goed geschreven, sterke regie en magistrale cinematografie. Tel hier de sterke cast met geniale performances bij op en je hebt een serie met enorm veel potentie. Dat maken ze in de pilot al gelijk waar, en het is duidelijk. This is no network television, this is way beyond that. HBO niveau. Dan heb ik het over hun beste werk. Niet voor iedereen overigens door de moralistische ondertoon maar ik ben flabbergasted. Blij dat ik A Gifted Man ontdekt heb en wat ga ik hier nog veel plezier aan beleven. Julie Benz is back . Wat een serie gaat dit worden. Morgen Episode 2 .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Hmmm...vooruit dan maar.

*rolt serielijst maar weer uit*

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sublieme opvolger van de geniale pilot. Serie gaat gewoon vrolijk door waar het begonnen was en dat is indruk maken. Heelijk hoe visueel mooi de seie oogt, doet niets af aan films met een hoge production value. Cinematografie van Fujimoto is prachtig. Rhys Coiro komt ook even langs .

Wilson is echt magistraal en begint zo wel een persoonlijke favoriet te worden. Qua concept misschien niet altijd even origineel maar de uitwerking is zo perfect. De serie is gewoon sympathiek en heeft een ziel en wordt nergens belerend. Mijn snaar heeft de serie al talloze keren weten te raken (Patrice storyline was ook zeer aandoenlijk), erg mooie serie. De wisselwerking tussen de gesprekken met zijn ex vrouw, zijn wel en wee met zijn patienten en de patient cases an sich werken gewoon erg goed. Sound design is ook spot on.

Ik blijf even lyrisch. Op cinematografisch vlak way beyond network television en op narratief gebied klopt het gewoon. Balen dat het een hele week wachten is op een nieuwe episode, dit is echt zo'n serie die heerlijk kijkt in marathon vorm. Van de fall recurring series mijn absolute favoriet, hands down.

Val.Broman

• 170 messages
  • 1266 votes

Vond de 3e aflevering een beetje tegenvallen. De serie begon vrij sterk maar ik vraag mij af of ze nog wat met het verhaal gaan doen zodat het een stuk interessanter wordt, vond het nu namelijk nogal een herhaling van de 2e aflevering. Niet dat dat nou zo erg is hoor maar als dat ook in de 4e aflevering het geval zou zijn, haak ik af denk ik.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Val.Broman wrote:

vond het nu namelijk nogal een herhaling van de 2e aflevering.

Dit idd, het conflict tussen Holt en de povere kliniek van "Ik wil niet helpen, maar toch voor deze ene keer" begint een beetje vermoeiend te worden. Maar Wilson heeft genoeg charisma om het enigzins geloofwaardig te maken, blijf nog wel even kijken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Derde episode was inderdaad herhalend maar ook wel weer een open deur. Vrij logisch dat die verandering niet van de één op de andere dag gaat. Van mij mag Holt blijven roepen dat ie niet helpt, hij doet het toch. Zonder zijn strubbeling krijgen de scenes met Ehle ook veel minder gewicht.

Solide aflevering. Niet zo sterk als voorheen maar lijkt me dan ook wel een serie die wat mindere episodes heeft, cinematografie van Fujimoto blijft oogstrelend en alleen dat maakt hier al een bijzondere serie van. Wilson draagt de serie met gemak, nu nog wat meer Christina screen time please!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Pilot was best aardig, vooral dankzij Wilson en Ehle. Ik zie nog niet de potentie die anderen zien, dus deze zal niet hoog op de lijst komen, maar ik denk dat ik hem wel blijf kijken.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Ik was heel positief over de pilot, visueel en ook qua acteerwerk zeker boven de middelmaat en het had ook iets heel mysterieus. Helaas, dat laatste is helemaal weg in aflevering 2 en wat overblijft is niet meer dan een ziekenhuisdrama waarin de egoistische dokter door z'n dode ex moet worden overhaald om de armere patienten te helpen, dat vond ik al vervelend na 2 afleveringen en gewoon een herhaling van hetzelfde, en dat blijkt de opzet van de hele serie?

Nee deze gaat voorlopig aan de kant voor mij

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.