• 178.033 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.613 votes
Profile

Seinpost Den Haag

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5306 votes

Omdat ik het toch nog steeds leuk vind zo veel mogelijk Nederlandse producties in de gaten te houden - het levert nog wel eens verrassingen op zoals het prachtige Levenslied - ook deze gekeken. Zonder al te veel voldoening trouwens.

De serie staat bol van prima acteurs: Weeber en Löw in de hoofdrollen, Kiki van Deursen en Tibor Lucaks in bijrollen, maar zo'n volkomen ongeloofwaardig personage als Stephan Evenblij haalt het niveau erg naar beneden.

Verhaal rond de strandtent was spannend, verhaallijn rond het gehandicapte meisje was wel erg plotseling afgelopen. Dialogen vond ik niet fantastisch.

Wat jullie?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Geen idee, maar volgens Lex Immers:

Seinpost den haag whahahaha wat een lachertje zeg met dat nep Haagse gelul. #fail

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

aardig te doen niet echt bijzonder maar toch leuk.

Donderdag begint er zo'n thriller serie en ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

• 11900 messages
  • 5306 votes

Net als de vorige aflevering: prima acteurs in zwakke verhaallijnen. Victor Löw was wel echt een feestje om naar te kijken.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

kos wrote:

Geen idee, maar volgens Lex Immers:

(quote)
Hij heeft wel gelijk! Ik kijk het wel iedere week omdat het leuk is om de bekende omgevingen te zien en eindelijk weer een serie die niet over Amsterdam gaat. Maar wel heel erg jammer dat er vrijwel geen Hagenees in te bekennen is. Laten ze een stel Amsterdammers en lui uit die omgeving voor Haags door gaan... Het komt totaal niet in de buurt van iets dat maar vaag op Haags lijkt! Afgezien dan van een paar figuranten die af en toe een zinnetje Haags mogen brabbelen om er nog een kleinbeetje een Haags tintje aan te geven. Overigens is het voornamelijk Scheveningen en niet Den Haag.

Maarja, als ze het te Haags maken moet er weer ondertiteling onder zeker? Dus dan maar weer dat vreselijke Amsterdams.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

mja, bij dat Flikken Maastricht was dat ook al zo. Nauwelijks een Limburger te bekennen in die serie. .

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Och, wat is dit slecht zeg. Die dialogen

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Eerste 2 afleveringen gezien en die waren ronduit waardeloos! Heb ook altijd een zwak gehad voor Nederlandse politie-series en vond het dan ook leuk om te horen dat er, tussen al die Baantjer en Flikken herhalingen, weer eens een nieuwe aan zat te komen maar dit is echt beneden alle pijl!

Vooral de dialogen inderdaad, weet niet door welke kleuter die geschreven zijn maar het werkte behoorlijk op me lachspieren, ook de manier waarop ze gebracht worden brengt de geloofwaardigheid geheel ter gronde. Löw is altijd goed maar dat overige groepje nonacteurs dat rondloopt, met als absoluut dieptepunt Jim (verban die gast van de aardkloot, alsjeblieft!!) en die Jakhals-koektiemonster met zijn dik aangezette Haagse accent, nee dat maakt mij niet enthousiast om door te kijken...

@BlueJudasKiss, Heb je Van Speijk al eens gezien trouwens?

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Ik vind het wel vermakelijk niet echt groots maar aardig.

• 11900 messages
  • 5306 votes

niethie wrote:

@BlueJudasKiss, Heb je Van Speijk al eens gezien trouwens?

Nooit. Mag ik het van je lenen?

Aflevering van zondag gezien en ik vind het uiteindelijk wel een aardige serie. Niets diepgravends, maar gewoon drie kwartier leuk vermaak, met hier en daar een bekende kop. Victor Löw blijft de held van de serie.

Noud

• 544 messages
  • 1156 votes

Heb alleen de trailer gezien en dat vond ik al zo te slecht voor woorden.

Maar in Fort Alpha speelden de meeste ook slecht en nu tien jaar later zijn de meeste wel een beetje doorgebroken in de tv wereld, toch?

Morgen 1e aflevering bekijken

Noud

• 544 messages
  • 1156 votes

Nu de eerste 2 afleveringen gezien. Wat wordt er ongelooflijk echt echt zo tenenkrommend slecht geacteerd. Seizoen 2 mag achterwegen blijven!

scc-j

• 124 messages
  • 0 votes

tenenkrommend acteer werk van vrijwel iedereen. Enkele scenes waren dramatisch slecht. Ga er geen vervolg aangeven.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ik vind het vornamelijk leuk omdat het in Den Haag en Scheveningen afspeelt. Qua acteren is het alles behalve hoogstaand inderdaad. Waarschijnlijk hadden ze beter een stel Haagse acteurs kunnen zoeken dan de vele Amsterdammer (en omstreken) die er nu in zitten en volgens mij harder bezig zijn om hun accent te verdraaien (kansloos in de meeste gevallen!).

Geografisch klopt er natuurlijk alleen geen hout van. Als ze 2 straten doorlopen zijn ze in eens vanaf Duindorp in centrum Den Haag gekomen.

Waarschijnlijk is dat bij de meeste series ook wel zo, allee daar ben ik dan weer niet bekend met de steden. In de film "Who am I?" van Jackie Chan was dat ook al zo met Rotterdam, bij de kubus woningen de straat uit rennen en je staat op Blaak???

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

haha, ja dat is buitengewoon irritant bij films/series die zich in bekende omgeving afspelen.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Wat is dit slecht zeg. Dat acteerwerk is echt niet om aan te zien

Saar

Löw

Jim Bakkum

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Zo slecht is Jim Bakkum nog niet, ik vind hem zelfs een van de betere acteurs in de serie. Löw is wel bijzonder slecht ja.

De laatste aflevering had toch nog 600.000 kijkers, wat opzich als voldoende word gezien voor een 2e seizoen. Toch is een 2e seizoen nog niet geheel zeker...

Tot voor kort stond op IMDb dat er 22 afleveringen zouden zijn, compleet met titels erbij. Nu staan er ineens weer 10 en niets over een 2e seizoen. Grote kans dat het geheel toch teveel is tegengevallen...

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Er zijn tot nu toe pas 10 uitzendingen geweest, maar zo bijzonder is het allemaal niet.

Löw is juist een van de betere van de agenten, samen met Weeber. Saar en Jim zijn inderdaad dramatisch, maar het lachtertje van de serie is toch wel Stephan Evenblij. Hij als agent is toch wel .

Tibor Lukács zet trouwens de beste rol neer wat mij betreft en is de enige die echt overtuigt.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik vind Tibor er ook met kop en schouder bovenuit steken. Hij speelt een karakter die niet eens een klein beetje in de buurt van hem zelf komt.

• 11900 messages
  • 5306 votes

SelmaDuim wrote:

Ik vind Tibor er ook met kop en schouder bovenuit steken. Hij speelt een karakter die niet eens een klein beetje in de buurt van hem zelf komt.

Klopt. Jammer dat zijn personage echt ontzettend irritant is.

Verder heb ik weer met erg veel plezier naar de laatste aflevering zitten kijken en ik vind het echt jammer dat het seizoen afgelopen is. Leuke één-tweetjes tussen vooral Löw en Irma den Hartog, en weer prachtige scenes tussen Egbert-Jan Weeber, Terence Scheurs en de jonkheer. En de afwikkeling van de verhaallijnen is in Seinpost Den Haag wel eens een stuk slechter gegaan, hoewel ik graag meer van het motief had willen weten van de jongen die zijn moeder sloeg. Ik hoop echt op een tweede seizoen, maar ik vrees dat ik daarin de enige ben.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Als er een 2e seizoen komt zou ik het wel kijken, maar als het niet komt zal ik er ook niet mee zitten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.