• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.109 votes
Profile

High School of the Dead (Gakuen Mokushiroku)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

(afbeelding)

Synopsis:

Het heden. Tijdens de uitbraak van een pandemie volgen we de levens van wat studenten en een schoolzuster. Als kijker ben je getuige van hun worsteling om in leven te blijven. Gebaseerd op de gelijknamige manga.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

1ste seizoen al gezien. Super-animatie serie.

Je merkt dat er wat hentai-elementen in zitten door overvloed van strakke vrouwenlichamen, korte rokjes en grote borsten. Er zit ook genoeg humor hierin, evenals de horror tijdens een zombie-confrontatie.

Alleen was het leuker geweest als slachtoffers daadwerkelijk opgegeten worden. Dus dat het niet op enkele beten laten en dan afwachten tot ze veranderen, gewoon meer gore in.

Ik wacht vol smart af op seiz. 2.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ben verre van een echte anime fanaat, maar eens in de zoveel tijd komt er dan zo'n anime op mijn pad die mijn hart in no time veroverd. Queen's Blade deed dat, en High School of the Dead doet hetzelfde. Geen toeval dat het qua stijlvorm best gelijkwaardig is.

Character design (en body design uiteraard) is echt state-of-the-art. Hirano, Komuro, Shizuka, Saya, Saeko en Rei allemaal oogverblindend gedesigned en geanimeerd. Vooral de dames en met de magistrale body design springen eruit (en dat is niet het enige wat er 'uit springt' ). Vooral Shizuka is fysiek heerlijk geanimeerd maar al de dames zijn fingerlicking good animated (pun intended).

Visuals zijn echt adembenemend en de tekenstijl bevalt ook erg enorm. Ik heb zelf een erg zwak voor dit soort adult design, geen veredelde kinderlijke koddige characters maar meer full grown mensen. Die koddigheid wat een handelsmerk van anime is ligt mij totaal niet zo. Het gebruik van muziek is ook ideaal, met ook allemaal erg fijne nummers en natuurlijk de enorme lading ecchi elementen. Dat blijft toch wel een enorm pluspunt en een enorme bijdrage aan de stijlvorm, misschien wel het meest waardevolle element. Dat wat quasi sophisticated mensen hierdoor wegblijven is dan mooi meegenomen.

Storyline is erg boeiend, de pacing is echt dik in orde en ook het zombie thema wordt perfect gebruikt. H.O.T.D. is zelfs het beste zombiewerk to date, Romero, Savini, allemaal leuk maar mogen de veters van Kuroda zeker niet strikken. De stijl blijft echt briljant, visueel prachtig, veel gore, de (suggestieve) nudity, body physics zijn echt top notch en indrukwekkend en ook de puberale humor is goud waard. En deze stijlvorm is zo bijzonder dat dit deze serie one of a kind maakt. Dat er in dit stadje geen plaats is voor vrouwen met minder dan cup dubbel D is two thumbs up voor de burgemeester. Erg veel leuke seksuele onzinnigheden komen voorbij en heel de zesde episode In the Dead of the Night is een waar genot .

De twaalf episodes zijn werkelijk voorbij gevlogen. H.O.T.D. is zonder twijfel één van mijn favoriete series geworden en zonder twijfel mijn favoriete anime serie. Samen met Queen's Blade uiteraard. De Blu-ray is ook zeer de moeite waard. Beeld is echt enorm crisp, oogverblinde palet en sound design is erg sterk. Eigenlijk is alleen BD een optie voor zo'n werk, voor minder mag je het niet doen eigenlijk. Aanrader dus. Eg genoten en thirsty for more, nu eerst nog Drifters of the Dead en de manga.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Die OVA .

Totaal geen serieuze add-on dus. Veel boobs, bikini's en girl on girl action. Wie geeft er dan nog om serieuze input?!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zelf ben ik via een kameraad aan de reeks geraakt en ook ik was verkocht. Alle 12 afleveringen in één nacht gezien en het was hilarisch. Vooral de door Naomi Watts genoemde aflevering 6 is echt wel het toppunt.

Qua design inderdaad erg de moeite en storyline is ook boeiend genoeg. Ik wacht, net zoals vele volgens mij, met veel verwachting op het 2e seizoen. De OVA was trouwens echt een lachertje en een perfecte afsluiter.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Mijn favoriete anime tot nu toe!

Wat was dit een heerlijke ervaring. Had al zo'n idee dat deze serie erg leuk zou zijn, maar zo leuk? En zo geweldig? Nee dat ook weer niet. High School of the Dead heeft al mijn verwachtingen overtroffen, ik heb hier echt zo enorm van genoten.

Serie is vanaf de eerste episode al lekker bruut met een vlot tempo en kennismaking van alle geweldige personages. Visueel zag het er gelijk al wonderschoon uit, wat ik toch al snel heb met anime series, maar dit was toch weer iets anders dan wat ik normaal gewend ben. Mede ook door het geweld en rauwe uitstraling. Bij mijn eerste anime serie Elfen Lied was dit ook het geval, veel rauwheid en bloederig geweld, maar dat was toch weer op minder niveau dan HSOTD. Fijn dat deze serie niet inhield qua gore en alles werd gewoon recht in beeld gebracht, wat wel meerwaarde gaf aan de sfeer en het beklemmende gevoel die zich de gehele serie weet te behouden.

Daarbij heeft de serie ook een dramatische ondertoon, het verlies van dierbare, de hulpeloosheid, een kind die haar vader vermoord ziet worden. Om maar even wat te noemen, Meerdere keren was ik toch wel ontroerd, dat is toch altijd wel fijn als een serie echt iets losmaakt bij de kijker. Dat deed HSOTD zeker.

Humor was er ook meer dan genoeg. Heb enorm gelachen om Kouta Hirano, wat een idioot Zijn interactie met Saya was gewoon priceless. Elke keer weer om moeten lachen. Leuk, het maakte de serie af en toe wat luchtiger. De combinatie tussen gruwel en humor was eigenlijk precies goed op elkaar afgestemd. Ook noemenswaardig zijn natuurlijk de hilarische ecchi scenes. Dat is denk ik niet voor iedereen weggelegd, maar ik kan het goed hebben, hoort naar mijn idee toch een beetje bij dit soort anime. De meiden zagen er met hun dubbel D boezems erg goed uit, en seksueel werd het allemaal erg spannend gemaakt Lekker over de top dus, met name de zesde aflevering. Wat heb ik daarbij ook dubbel gelegen!

De personages vond ik stuk voor stuk geweldig, maar favoriet was toch wel Rei, erg schattig met haar onschuld en toch verleidelijke handelingen tegenover Takashi. Dan heb je nog de stoere Saeko, die ik erg interessant vond om te volgen, had toch ook wel wat meer uitdieping dan de rest en nee dan heb ik het niet over de cleavage, want dat wint zuster Marikawa wel En ja dan heb je natuurlijk ook nog Alice, wat een schatje! Gelijk verliefd op dat kleine grietje, en samen met Zeke een geweldig stel natuurlijk. Ik kan alle andere personages ook wel op gaan noemen, maar ze zijn gewoon allemaal erg leuk en boeiend en samen vormen ze een heel stoer, leuk en hilarisch team

De serie werd nergens saai en bleef een vlot tempo houden. Wij hebben deze serie dan ook in één dag uitgekeken gewoonweg omdat we na elke aflevering te nieuwsgierig waren naar wat er verder nog ging gebeuren. Het blijft dus alle 12 afleveringen erg boeiend. En de actie scenes werden ook nooit saai, vooral ook omdat het er visueel zo waanzinnig uitzag.

Na de serie ook gelijk de OVA gekeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik een wat serieuzere aflevering had verwacht met misschien een spannende cliffhanger of iets, maar dat was dus totaal niet het geval Het was met name veel bloot, boobs, humor en ongemakkelijk maar hilarische situaties. Wel fijn uiteraard dat het einde open bleef en dat we, als we de makers moeten geloven, nog zeker wel een tweede seizoen kunnen verwachten. Ik kijk er nu al naar uit!

High School of the Dead is dus echt een toppertjes in de anime wereld. Al heb ik natuurlijk nog niet heel veel gezien. Maar ik weet zeker dat dit één van mijn favoriete series blijft. Een serie die ik iedereen aan kan raden, zelfs als je normaal gesproken geen anime kijkt

(afbeelding)

Kon het niet laten

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. Shizuka FTW.

Mooie review . Helemaal eens, en op momenten ook best ontroerend. Door de hilarische heisa helemaal vergeten te melden. Eindelijk eens een anime die ons beide bevalt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Mooie review, bij mij was het alweer een tijd geleden maar door je stukje door te lezen zat ik alweer met een dikke smile op mijn gezicht. Die OVA vond ik samen met aflevering 6 echt het grappigste maar het is zoals je zegt, er zit zowel humor als drama als gore in en dat zie je niet zo vaak.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Bedankt mannen

Naomi Watts wrote:

Eindelijk eens een anime die ons beide bevalt.

Inderdaad, erg leuk om dit samen te hebben gekeken! Hopelijk gaat dit vaker voorkomen

Metalfist wrote:

maar het is zoals je zegt, er zit zowel humor als drama als gore in en dat zie je niet zo vaak.

klopt dat zie je inderdaad niet vaak. Elfen Lied is ook zo'n serie die dat allemaal heeft, en daardoor dan ook een erg fijne serie om te kijken.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Elfen Lied wil ik ook nog wel eens aan beginnen, ooit de manga begonnen maar dat boeit me blijkbaar niet zo hard, maar voor de moment ben ik precies wel geïnteresseerd geraakt in Queen's Blade waar NW het over heeft. En met Naruto heb ik al een hoop anime voor de boeg

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Queen's Blade is ook erg leuk, heb er zelf ook nog niet veel van gezien, maar de personages zijn sowieso al onvergetelijk (denk aan Melona)

Naruto is een twijfelgeval, tekenstijl is niet helemaal mijn ding maar ik hoor er wel een hoop lovende verhalen over.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik ben ooit tot aan begin (de serie is opgedeeld in Naruto - 220 afleveringen en Shippuuden x aantal afleveringen die nog bezig zijn) Shippuuden geraakt maar dan gestopt en sinds een maandje terug opnieuw begonnen maar in het begin is het nog iets kinderlijker. Veel zeggen dat het kinderlijk blijft maar ik vind de relatie tussen de personages alles behalve kinderlijk maar qua gore enzo is het natuurlijk niet te vergelijken met HSotD.

Het nadeel is dat er een aantal fillers zijn en die zijn niet altijd van een even hoog niveau..

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Vandaag op mijn vrije dag alles achter elkaar bekeken en dat zegt eigenlijk al genoeg. Heel erg vermakelijk ondanks dat het zombie-onderwerp ondertussen wel uitgekauwd is. Ideale combinatie van uitersten. Aandoenlijke, humoristische momenten worden in rap tempo afgewisseld met tragische, keiharde taferelen. Maar ten alle tijden aangedikt met een dikke laag Ecchi.

Animatie is schitterend met veel oog voor detail. Ondanks dat het verhaal niet zo diep is weet het toch te boeien. Komt vooral door een aantal sterke characters die je ook daadwerkelijk weten te raken. Spanningsboog is een beetje a la Dawn of the Dead, en wanneer dat wat inkakt komt er keiharde en bloederige actie voor in de plaats.

Af en toe werd ik nogal melig van de hoeveelheid bouncende boobs en glimmende aarsjes door het beeld. Opvallend hoe er vanuit tientallen camerahoeken de edele delen van de meisjes wordt gefilmd. Aflevering 6 is een leuk voorbeeld daarvan maar vooral de OVA laat zien in wat voor een gelukkige situatie Takashi zit Hopelijk komt het volgende seizoen snel!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Herzien. Blijft een erg sterke serie, enorm sterk design en prachtige visuals. Op anime gebied kent het zijn gelijke niet. Qua stilering ook op eenzame hoogte. Herzieningswaarde ook hoog bleek. Leuk.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Enig idee wanneer seizoen 2 komt?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

http://hsofthedead.com/hotd...

Maar geen idee hoe, wat, waar of wanneer. Helaas.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Deze ga ik checken

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Glacius wrote:

Deze ga ik checken

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Ik sluit me aan bij de reacties hier. Heerlijke serie vol vermaak en zonder veel serieus quasi-filosofisch gebrabbel. Lekker over de top natuurlijk, zonder naar het belachelijke te neigen. Heb de hele avond met een brede grijns (en soms letterlijk lachbuien) zitten kijken. De uurtjes zijn echt voorbij gevlogen. Heerlijke karakters en de dames worden mooi, euhm, ''vormgegeven''. En tsja, dan mag die Komuro zich wel begeven in een zombie-apocalypse, er zijn erbarmelijkere omstandigheden, zullen we maar zeggen

Wel ongelooflijk kut dat die manga nog altijd op hiatus staat. Ik smacht echt naar meer, maar gelukkig zijn ze geen fillerseizoenen begonnen. Ben het nochtans niet tegengekomen dat fillers ook maar iets toevoegen, laat staan ook echt goed zijn. Het wordt tijd dat de manga weer 'ns een doorstart maakt.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Ik kan nog steeds niets over seizoen 2 vinden. Of ik moet slecht hebben gezocht...

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Zojuist de eerste aflevering gezien. Een ideale locatie zo `n school, want het zorgt toch maar mooi voor een hoop slachtvolk en als de makers dan ook nog eens In A Heartbeat van John Murphy uit de beste zombiefilm tot nog toe, uit de speakers laten schallen, is het gelukkig duidelijk dat de regisseur zijn klassiekers kent en weet wat hij doet.

Verder ook mooi geanimeerd en af en toe heerlijke lompe humor: 2 hartsvriendinnen worden belaagd door zombies en zijn ineens geen BFF meer. Ik ben zeker benieuwd wat de rest gaat brengen!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Enjoy Maxcomthrilla

Blijft mijn favoriete anime. Ook zelf maar eens aanschaffen! Hoop stiekem nog steeds op een 2de seizoen maar ik ben er bang voor.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Dank je!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.