- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Luther
Luther
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Is vorige week begonnen op de BBC. Fans van The Wire herkennen de onnavolgbare acteur die Stringer Bell speelde.
Atheistus
-
- 215 messages
- 645 votes
Wel een aardige serie, maar ook veel onwerkelijke situaties. Aan de ene kant lijkt Luther slim, maar ik erger mij enorm aan het "dom blondje" gehalte van sommige beslissingen. Kortom, een matig script met zeer goede acteurs.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
Is vorige week begonnen op de BBC. Fans van The Wire herkennen de onnavolgbare acteur die Stringer Bell speelde.
en de nieuwe series begint deze week op BBC, dus deze van 2010 begint een jaar later op Belgie.
trivia: Niet veel mensen zullen beseffen dat Idris Elba, beter bekend hier als Stringer Bell van The Wire, en Dominic West (McNulty in The Wire) twee Britse acteurs zijn. 
DeScherpschutter
-
- 23 messages
- 128 votes
Geweldige serie!
Ik kan niet wachten tot het volgende seizoen die volgende week start!
Dit is een van de betere engelse serie's.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Aflevering biedt genoeg om verder te kijken. Spel tussen Luther en Alice is nu al interessant.
Elba altijd +1.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Na een geweldig seizoen 1 is seizoen 2 inmiddels bezig en het is tot nu toe weer meeslepend goed. Zeker is het script onwerkelijk (Atheistus), maar ik zit daar niet mee, het is en blijft vermaak.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Excellente serie. Idris Elba is briljant, de chemie tussen de onaangenaam geschifte Ruth Wilson eveneens.
De verhaallijnen zijn veelal volkomen onwaarschijnlijk. Met name het motief voor lieden om over te gaan tot buitensporig geweld ontbreekt in gevallen – of lijkt pover, danwel ronduit ongeloofwaardig.
Maar desondanks blijft de serie boeiend. De onwaarschijnlijkheden lijken daar, opmerkelijk genoeg, geen afbreuk aan te doen.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Aflevering biedt genoeg om verder te kijken. Spel tussen Luther en Alice is nu al interessant.
Elba altijd +1.
Yo, spek. Jij hier?
Heb net eerste 2 gezien. Zit toch wel goed in elkaar. Vooral de dialogen tussen dat gekke wijf en Luther.
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Goede en spannende serie (ondanks de soms ietwat onwerkelijke situaties
)..Ik heb het eerste seizoen (maar 6 afleveringen) op het puntje van mn stoel gezeten en zou het liefst nu meteen aan het 2e beginnen! Chemie tussen Luther en Alice is gewoon goed.
Rakker 3-1
-
- 7 messages
- 525 votes
"In augustus 2011, maakte de BBC bekend dat er een derde deel gaat komen en dat deze eind 2012, begin 2013 zal worden uitgezonden." (Wiki)
Een erg vette serie, waarvan je aflevering na aflevering blijft kijken. Ik ben benieuwd hoe ze het derde seizoen gaan opbouwen. Wat ze bijvoorbeeld gaan doen met Alice en met dat andere vrouwtje.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
2 seizoenen gekocht voor 15 euro bij de FRS.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Komt er een 3de seizoen?
Vanaf 2 juli aanstaande.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Uitstekende BBC serie. In één week alle drie seizoenen doorheen gejaagd wat eigenlijk niet echt indrukwekkend is gezien elke seizoen maar uit 4 á 6 afleveringen bestaat. Gelijk ook weer 't grootste minpunt; 4 afleveringen is toch echt héél kort. Maar goed, Elba is vrij in-demand in de States tegenwoordig en Wilson - ge-wel-dig als de kille Alice Morgan - dreigt ook een ster te worden; dus maar blij mee zijn dat ze überhaupt nog mee willen doen met zo'n bescheiden serie. Hopelijk dat ze nog terug willen komen voor een vierde seizoen. Ook lof voor bedenker Cross ie de serie praktisch in z'n eentje schrijft.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Het derde seizoen is me ook weer goed bevallen. Vooral aflevering 4 is bloedstollend spannend.
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Uitstekende serie, vooral door Elba en verschillende terugkomende styling. Soms ietwat bizar, maar dar houdt het wel goed spannend. Nog 2 afleveringen in seizoen 3 te gaan.
supersilent
-
- 15 messages
- 1635 votes
Geweldige serie, ben blij dat de woede van Luther en zijn handelen, dat meestal op het randje van de wet balanceert, geen gimmick is geworden. Het verhaal is goed met af en toe, op het juiste moment, een fijne twist. Ben heel blij met Alice. 
The Traveller
-
- 16 messages
- 16 votes
Als je deze Luther hebt gekeken kun je eigenlijk niet meer naar CSI of Flikken Maastricht kijken. Dat is slappe hap geworden echt waar. De BBC zet met Luther een TOP-serie neer waar je niet gewoon naar kijkt (as usual) maar waar je MIDDEN IN zit. Je bent één met Luther. Meerdere malen voel je de dilemma's en ook de moeilijke keuzen die gemaakt moeten worden of voor hem gemaakt worden. Echt heel knap gedaan.
Als je de kans krijgt, kijken! Enig nadeel: er is geen S04, hoewel men het wel heeft over een nog te maken film....
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Ondertussen zijn er wel 2 nieuwe afleveringen, ik heb ze nog niet gezien, maar vind de hele serie maar matig.
badfans69
-
- 3961 messages
- 6126 votes