• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.109 votes
Profile

Alcatraz

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Voor de liefhebbers van Lost en The 4400, een nieuwe serie die er dit najaar aankomt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Looking good .

stinissen (crew films & series)

• 23439 messages
  • 76924 votes

Was nog beter geweest als het alleen op Alcatraz afspeelde.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Lijkt me weer zo'n typische, mysterieuze JJ Abrams product; veel, opstapelende vragen, weinig antwoorden. Trap er dit keer niet in, Fringe heeft me ook al drie seizoenen tijd gekost.

Nee, dank je.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Ja, maar Fringe heeft geleerd en antwoord zijn vragen gewoon. En Lost heeft dan weinig antwoorden, maar wel een sublieme uitvoering van de scripts die worden geschreven. Dus hopelijk wordt dit een combinatie van sublieme uitvoering en een verhaal waarin alle eindjes worden afgesloten. Veteraan serieregisseur Danny Cannon, geschreven en geproduceerd door Elizabeth Sarnoff, verantwoordelijk voor vele Lost-afleveringen (waaronder The Man Behind The Curtain), geproduceerd door Brian Burk en J.J. Abrams (Lost en Fringe). Lijkt me echt een topserie. Sam Neill lijkt een sterke rol te hebben en ook Jorge Garcia is leuk om weer bezig te zien. Hier kijk ik naar uit!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmpje1

• 1291 messages
  • 1029 votes

Source: Fox

November 29, 2011

When San Francisco Police Department Det. Rebecca Madsen (Jones) is assigned to a grisly homicide case, a fingerprint leads her to a shocking suspect: Jack Sylvane (guest star Jeffrey Pierce), a former Alcatraz inmate who died decades ago. Given her family history – both her grandfather and surrogate uncle, Ray Archer (Forster), were guards at the prison – Madsen's interest is immediately piqued, and once the enigmatic, knows-everything-but-tells-nothing government agent Emerson Hause (Neill) tries to impede her investigation, she's doggedly committed. Madsen turns to Alcatraz expert and comic book enthusiast, Dr. Diego "Doc" Soto (Garcia), to piece together the inexplicable sequence of events. The twosome discovers that Sylvane is not only alive, but he’s loose on the streets of San Francisco, leaving bodies in his wake. And strangely, he hasn't aged a day since he was in Alcatraz, when the prison was ruled by the iron-fisted Warden Edwin James (Coyne) and the merciless Associate Warden E.B. Tiller (Jason Butler Harner).

Madsen and Soto reluctantly team with Agent Hauser and his technician, Lucy Banerjee (Nagra), to stop Sylvane's vengeful killing spree. By delving into Alcatraz history, government cover-ups and Rebecca's own heritage, the team will ultimately discover that Sylvane is only a small part of a much larger, more sinister present-day threat. For while he may be the first, it quickly becomes clear that Sylvane won't be the last prisoner to reappear from Alcatraz.

Through the course of the investigation, Madsen and Soto will learn that Agent Hauser has known about the prison's secret history and has been awaiting the prisoners' return. Soto will witness his life's work – the history of Alcatraz – come alive. Madsen will be forced to keep her supportive San Francisco cop fiancé, Jimmy Dickens (Cabrera), at arm's length from the highly classified assignment as she sees everything she thought she knew about her family's past shattered, all while fighting to keep the country safe from history’s most dangerous criminals.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ziet er goed uit. *Noteert*

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

Morgen de eerste episode, ben benieuwd

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Komt vanavond voor het eerst op tv met: 1x1: Pilot en 1x2: Ernest Cobb. Hier een eerste (en erg positieve) Review over de eerste afleveringen.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Aardige dubbele aflevering, maar zakte wel erg snel weg in het procedural valkuil. Ook heeft Sarah Jones nogal een saaie aanwezigheid om de weekelijkse 40 minuten doorzitbaar te maken, dezelfde reden waarom ik Fringe (Anna Torv) en Haven (Emily Rose) heb laten vallen onderhand. Leuke gezichtjes, maar ongeschikt om écht een serie te kunnen dragen.

Concept moet wel erg boeiend blijven om dit te blijven volgen, maar had het idee dat ze 90% van de ideeën tijdens de eerste helft al hadden verbruikt.

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

Goede serie weer, heb genoten van de Pilot. Vanavond ook even de tweede aflevering kijken. Het heeft nog niet het niveau van Lost, maar dat is ook moeilijk te bereiken natuurlijk. Kijkt lekker weg en ook leuk dat Jorge Garcia weer een rol heeft

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

TomPSV wrote:

Het heeft nog niet het niveau van Lost,

No shit, Sherlock; de pilot is pas net achter de rug.

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

jacobine_rodijk wrote:

(quote)

No shit, Sherlock; de pilot is pas net achter de rug.

Ja, maar de pilot van Lost was wel stukken beter. Ik vind het wel een prima serie hoor, misschien gaat het dat niveau nog bereiken in de komende afleveringen.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

TomPSV wrote:

(quote)

Ja, maar de pilot van Lost was wel stukken beter. Ik vind het wel een prima serie hoor, misschien gaat het dat niveau nog bereiken in de komende afleveringen.

Tja, over welk 'niveau' heb je dan precies? Genoeg pieken en dalen te vinden over de zes, geproduceerde seizoenen.

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

jacobine_rodijk wrote:

(quote)

Tja, over welk 'niveau' heb je dan precies? Genoeg pieken en dalen te vinden over de zes, geproduceerde seizoenen.

Ik heb het dan over de eerste twee seizoenen van Lost, dat had ik er even bij moeten zeggen. Heb me trouwens ook wel vermaakt met de andere seizoenen. Alcatraz is goed begonnen, Lost begon geweldig. Na het eerste seizoen van Alcatraz kan je idd beter oordelen, dat is eerlijker.

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

jacobine_rodijk wrote:

Ook heeft Sarah Jones nogal een saaie aanwezigheid om de weekelijkse 40 minuten doorzitbaar te maken, dezelfde reden waarom ik Fringe (Anna Torv) en Haven (Emily Rose) heb laten vallen onderhand. Leuke gezichtjes, maar ongeschikt om écht een serie te kunnen dragen..

Anna Torv ondergeschikt? Vond ik na de 1e 10 afleveringen van Fringe ook, maar nu na 4.5 Fringe seizoenen verder, vind ik haar meer dan prima. Wat is zij als actrice gegroeid en speelt ze inmiddels de pannen van het dak.

Dan on topic:

1e 2 afleveringen van Alcatraz gisteravond gezien, interessant genoeg om verder te kijken. Het pakte me echter nog niet voor de 100%.

Val.Broman

• 170 messages
  • 1266 votes

Aardige 1e 2 episodes maar vond het niet iets bijzonders. De muziek is te bombastisch en teveel aanwezig. Het grote mysterie is na de eerste episodes niet zo'n groot mysterie meer en daarom ben ik bang dat het een redelijk gewone detective achtige serie gaat worden. Nu is daar niks mis mee maar het had van mij allemaal nog wat spannender kunnen zijn en met wat meer raadseltjes.

Overigens is Sam Neill perfect gecast maar ik blijf Jorge Garcia nog steeds zien als 'die dikke van Lost'.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Ik heb gisteren de pilot en de tweede episode (Earnest Cobb) gezien en ik moet zeggen dat ik er aardig tevreden over ben. Het is niet iets dat erg bijzonder is, maar nadat producer Abrams had gezegd dat het een 'procedural show' ging worden en creator Elizabeth Sarnoff eruit stapte vanwege 'creative differences', had ik mijn verwachtingen al bijgesteld.

En terecht. Want wat er nu overblijft is een hoogst vermakelijke serie met een rap tempo en een boeiend centraal mysterie. De personages werken en het script is redelijk scherp geschreven (ondanks soms wat onnodige monoloog waarin personages in zichzelf schijnen te praten om ons dingen uit te leggen). De serie is ook opvallend lichthartig op sommige drama momenten die zich afspelen in de jaren zestig na. Ondanks dat Sam Neill awesome is en ook Jorge Garcia weer leuk is om te zien, moet ik zeggen dat ik hoofdpersonage Rebecca Madsen niets bijzonders vindt en te veel een cliché FBI-agentje vindt, met alle stereotype-eigenschappen die je je maar kunt bedenken erop en eraan; hopelijk werken ze haar later in de serie nog beter uit.

Maar tot nu toe zie ik een serie met flink wat potentie tot ontwikkeling. Herinneren jullie je nog hoe Fringe begon? Toen leek de consensus ook 'niets bijzonders' te zijn en nu is het wel degelijk iets bijzonders. En totdat Alcatraz ook wat bijzonders wordt, hebben we in ieder geval al een erg vermakelijke serie waarvoor ik de televisie elke week graag aanzet.

stinissen (crew films & series)

• 23439 messages
  • 76924 votes

Gisteren na de 4 de afl afgehaakt , ik had liever gezien dat het zich alleen in het verleden had afgespeeld. En iet dat eleke afl weer een nieuwe gevangene terug brengt ......... nog 299 te gaan

Val.Broman

• 170 messages
  • 1266 votes

stinissen wrote:

Gisteren na de 4 de afl afgehaakt , ik had liever gezien dat het zich alleen in het verleden had afgespeeld. En iet dat eleke afl weer een nieuwe gevangene terug brengt ......... nog 299 te gaan

Ze kunnen dit idd op deze manier seizoenen lang uithouden. Ik was hier dus ook al bang voor, dat het een redelijk gewone detective serie ging worden.

Val.Broman

• 170 messages
  • 1266 votes

Zat laatst de Fringe pilot te herkijken :

Broyles tegen Olivia:

'John Thompson, normal kid, went missing back in '98 reappeared last month halfway around the world. Hadn't aged a day. In the past few months, 46 other children who went missing that same year turn up. Same story'

Het idee voor Alcatraz lag dus al een paar jaar in de la. Alleen hebben ze er nu een gevangenis bij gegooid....

Bijdevaate11

• 178 messages
  • 2739 votes

Wat een fijne serie, ik zit nu bij aflevering 4! heerlijk vaag en geleidelijk wordt ik steeds nieuwsgieriger...

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

Bijdevaate11 wrote:

Wat een fijne serie, ik zit nu bij aflevering 4! heerlijk vaag en geleidelijk wordt ik steeds nieuwsgieriger...

Mwah, ik had hoge verwachtingen bij deze serie maar het begint nu wel tegen te vallen. Na de 7e aflevering is er nog steeds niet veel duidelijk en elke aflevering komt er weer een gevangene terug die weer in zijn oude gedrag vervalt. Nog wel vermakelijk om te kijken, maar op dit moment niet meer dan dat. Ratings zijn ook heel erg gezakt de afgelopen weken.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Gisteren de eerste 4 afleveringen gezien en opzich is het wel een aardige serie, maar ik ben bang dat het erg repetitief gaat worden.

Sarah Jones is een mooie verschijning, maar Jorge Garcia valt me toch wat tegen. Ook Jonny Coyne als Warden James vindt ik niet heel erg overtuigend, iedere scène met hem is vrijwel identiek. Sam Neill doet het goed, maar zijn karakter uitwerking is vrij vlak. Dat valt dan weer voornamelijk aan de scriptschrijvers te weiten en niet aan zijn acteren.

Nincho

• 2 messages
  • 0 votes

Gisteren aflevering 8 gekeken. Je merkt egt dat ze elke aflevering origineel proberen te zijn maar ik ben bang dat ze dat niet kunnen aanhouden.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Ik vind het tot nu toe zwaar tegenvallen, ik verwachtte gewoon iets heel anders, een groter verhaal met meer mysterie maar tot nu toe komt dit niet verder dan elke week 1 crimineel te pakken en dat hebben we al genoeg in andere, betere, politieseries. De flashbacks die erbij horen zijn niet sterk genoeg om me geboeid te houden. Er zal veel moeten veranderen om mij te overtuigen, en ik vrees dat het sowieso al te laat kan zijn voor deze serie met de kijkcijfers.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Iedereen denkt dat het alleen om het vangen gaat van die boeven maar wat doet die kerel met zo'n hi-tech gevangenis, die jonge dame die in coma ligt, wat er gebeurd is met die verdwenen boeven. Allemaal dingen die het nog leuker kunnen maken. Ik vind het wel geslaagd en soms iets zwakker maar het kijkt altijd beter weg dan Spartacus, The Ringer, Terra Nova en de rest van standaard series die al 20 keer zijn gedaan.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Als Spartacus een standaard serie is, dan wil ik graag weten welke 20 andere series hetzelfde zijn.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

CSI en alle varianten ervan. Ook series waarvan een deel al bekend voorkomt omdat het al gedaan is voor een deel in andere series. Je kan dit leuk vinden of niet maar Spartacus is gewoon een lowbudget serie net als The Walking Dead en Fallin Skies. Waar het bij Spartacus aan ontbreekt is het vrij matige acteer werk.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Nou als dit een seizoens afsluiter moet voorstellen...

Ik zie er niet snel een seizoen 2 van komen, er zijn betere series gecancelled.

Waar Lost de fout in ging na 3 seizoenen gaar Alcatraz al het eerste seizoen de fout in. Ze willen meer dan er in zit en daardoorworden er onwaarschijnlijke en belachelijke dingen bij gezocht. Beter nu stoppen nu het alleen nog maar vaag is. Ik denk dat de makers zich geen 2 van dit soort series kunnen veroorloven...

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

De serie is inmiddels officieel gecanceled, in mid-season.

Episode 13 is door JJ Abrahams herschreven en daarmee eindigd de serie. Nu hebben de schrijvers het toch zeer waarschijnlijk aan zichzelf te danken, weinig kijkers zitten op weer zo'n serie verloop als Lost te wachten. Iedere week werd er een klein tipje van de sluier opgelicht, maar vaart zat er gewoon niet in. De serie heeft zichzelf de das om gedaan!

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

Pilot gezien net, wat een anticlimax, ik pas.

Cast is niet bijzonder ("hurley" is cool, die blonde echt pijnlijk inwisselbaar) en erg cliché, verhaal is meteen om zeep en ook een paar knullige fouten gezien al (hoe laat je met de ene hand een sleutel uit een envelop vallen in je andere hand terwijl je een wapen op iemand richt?).

Gelukkig heb ik nog twee seizoenen Lost te gaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.